Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | AKTS | |
İnsan Kaynakları Yönetimi | TRZ307 | 5 | 2 + 0 | 3,0 |
Birim Bölüm | TURİZM İŞLETMECİLİĞİ |
Derece Seviye | Lisans - Zorunlu - Türkçe |
Dersin Verilişi | Örgün |
EBS Koordinatörü | |
Ders Veren | Doç. Dr. Sıla KARACAOĞLU |
Amaç |
İnsan kaynakları yönetiminin önemini ve insan kaynakları departmanının işleyişini kavramak. |
Ders İçeriği |
İnsan kaynakları yönetimi faaliyetleri ve insan kaynakları departmanı işleyişi |
Ders Kaynakları |
ÖZGEN, Hüseyin ve YALÇIN, Azmi, İnsan Kaynakları Yönetimi Stratejik Bir Yaklaşım, Nobel Kitabevi, 2012
KOZAK, M., Otel İşletmelerinde İnsan Kaynakları Yönetimi ve Örnek Olaylar, Detay Yayıncılık, 2016. |
Açıldığı Öğretim Yılı | 2016 - 2017 2017 - 2018 2018 - 2019 2019 - 2020 |
Yarıyıl İçi Çalışmalar | Katkı Yüzdesi (%) |
Ara Sınav 1 | 40 |
Toplam | 40 |
Yarıyıl Sonu Çalışmalar | Katkı Yüzdesi (%) |
Final | %60 |
Toplam | %60 |
Yarıyıl İçinin Başarıya Oranı | %40 |
Yarıyıl Sonu Çalışmalar | %60 |
Toplam | %100 |
Kategori | Ders İlişki Yüzdeleri (%) |
Aktarılabilir Beceri Dersleri
|
0
|
Beşeri, İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri
|
80
|
Destek Dersleri
|
0
|
Ek Dersler
|
0
|
Kategori
|
0
|
Mesleki Seçmeli Dersler
|
0
|
Temel Meslek Dersleri
|
0
|
Uygulama Dersleri
|
0
|
Uzmanlık / Alan Dersleri
|
0
|
Ders İş Yükü | Öğretim Metotlar / Öğretim Metodu | Süresi (Saat) | Sayısı | Toplam İş Yükü (Saat) |
Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme, takım çalışması | Beyin Fırtınası | 6 | 5 | 30 |
Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme | Tartışmalı Ders | 2 | 6 | 12 |
Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme | Konuk Konuşmacı | 2 | 4 | 8 |
Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme | Küçük Grup Tartışması | 5 | 4 | 20 |
Ödev 1 | Ödev 1 | 2 | 2 | 4 |
Final | Final | 2 | 2 | 4 |
Ara Sınav 1 | Ara Sınav 1 | 1 | 1 | 1 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 79 | |||
AKTS = Toplam İş Yükü (Saat) / 25.5 (s) | 3,10 | |||
AKTS |
Hafta | Konu | Öğretim Metodu |
---|---|---|
1 | İnsan kaynakları yönetimi temel kavramları, Stratejik insan kaynakları yönetimi | |
2 | İş analizi ve tasarımı, İnsan kaynakları planlaması | |
3 | İş başvuruları ve seçim | |
4 | Eğitim ve geliştirme | |
5 | Kariyer planlaması | |
6 | Performans değerleme | |
7 | İş değerleme | |
8 | Ücret yönetimi | |
9 | İşçi sağlığı ve iş güvenliği | |
10 | İş yaşam kalitesi | |
11 | İş doyumu | |
12 | Motivasyon | |
13 | İşçi-işveren ilişkileri yönetimi | |
14 | Uluslararası insan kaynakları yönetimi |
Ders Öğrenme Çıktısı | Ölçme Değerlendirme | Öğretim Metodu | Öğrenme Faaliyeti |
İnsan Kaynakları Yönetimi fonksiyonları ile ilgili sorunlara yönelik çözümler önerirler. | |||
İnsan Kaynakları Yönetimi bölümünde yürütülen faaliyetleri, işlerin organize edilmesi ve programlanması sürecini tanırlar. | |||
Öğrenciler insan kaynakları bölümü ile diğer bölümler arasındaki eş güdümü sorgularlar. | |||
Öğrenciler uygulama çalışmalarıyla edinecekleri tecrübeyi, iş yaşamlarına aktarabilirler. | |||
İnsan Kaynakları Yönetimi uygulamaları ile ilgili verilen bilgi ve örnekleri uygulama ile başarılı bir şekilde birleştirirler. |
DERS ÖĞRENME ÇIKTISI |
PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 | PÇ 10 | PÇ 11 | PÇ 12 | PÇ 13 | PÇ 14 |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
İnsan Kaynakları Yönetimi fonksiyonları ile ilgili sorunlara yönelik çözümler önerirler. | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - |
İnsan Kaynakları Yönetimi bölümünde yürütülen faaliyetleri, işlerin organize edilmesi ve programlanması sürecini tanırlar. | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - |
Öğrenciler insan kaynakları bölümü ile diğer bölümler arasındaki eş güdümü sorgularlar. | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - |
Öğrenciler uygulama çalışmalarıyla edinecekleri tecrübeyi, iş yaşamlarına aktarabilirler. | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - |
İnsan Kaynakları Yönetimi uygulamaları ile ilgili verilen bilgi ve örnekleri uygulama ile başarılı bir şekilde birleştirirler. | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - |