EN
  • Anasayfa
  • TRZ325 Halkla İlişkiler (2019 - 2020 / 5. Yarıyıl)
  • EN
TRZ325 - Halkla İlişkiler
Ders Adı Kodu Yarıyıl T+U Saat AKTS Pdf
Halkla İlişkiler TRZ325 5 2 + 0 3,0 Pdf
Birim Bölüm
TURİZM İŞLETMECİLİĞİ
Derece Seviye Lisans - Seçmeli - Türkçe
Dersin Verilişi Örgün, yüz yüze
EBS Koordinatörü
Ders Veren
Amaç

Halkla İlişkiler dersinde amaç öğrencilerin yerel ve küresel düzeyde halkla ilişkiler ve tutundurma çalışmalarını anlayabilmeleri, sektöründeki gelişim ve değişimleri kavrayabilmeleri, bu alandaki kavram sözlüğünü ve sektörü tanıyabilmelerini sağlamaktır.

Ders İçeriği

Halkla İlişkiler hakkında genel konuları tanımlayan ve temel bilgiler hakkında interaktif içerik sunan konular içermektedir.

Ders Kaynakları Kuramda ve Uygulamada Halkla ilişkiler (Alaeddin Asna), A&B Yayınları, 2016. Halkla İlişkiler AÖF (Ed. Aydın Ziya Özgür), A.Ü Yayınları, 2013. Hİ ve İletişim (Ahmet Yatkın), Nobel, 2015.
Açıldığı Öğretim Yılı 2016 - 2017 2017 - 2018 2018 - 2019
Yarıyıl İçi Çalışmalar Katkı Yüzdesi (%)
Bu bilgi girilmemiştir.
Toplam 0
Yarıyıl Sonu Çalışmalar Katkı Yüzdesi (%)
Bu bilgi girilmemiştir.
Toplam %0
Yarıyıl İçinin Başarıya Oranı %0
Yarıyıl Sonu Çalışmalar %0
Toplam %0
Kategori Ders İlişki Yüzdeleri (%)
Aktarılabilir Beceri Dersleri
0
Beşeri, İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri
100
Destek Dersleri
0
Ek Dersler
0
Kategori
0
Mesleki Seçmeli Dersler
0
Temel Meslek Dersleri
0
Uygulama Dersleri
0
Uzmanlık / Alan Dersleri
0
Ders İş Yükü Öğretim Metotlar / Öğretim Metodu Süresi (Saat) Sayısı Toplam İş Yükü (Saat)
Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme, takım çalışması Beyin Fırtınası 4 2 8
Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme Tartışmalı Ders 3 2 6
Araştırma – yaşam boyu öğrenme, durumları işleme, soru geliştirme, yorumlama, sunum Sözlü 8 6 48
Dinleme ve anlamlandırma Ders 3 2 6
Final Final 4 1 4
Ara Sınav 1 Ara Sınav 1 3 1 3
Toplam İş Yükü (Saat) 75
AKTS = Toplam İş Yükü (Saat) / 25.5 (s) 2,94
AKTS
Hafta Konu Öğretim Metodu
1 İletişim, Pazarlama ve Halkla İlişkiler Kavramları
2 Halkla İlişkiler ile İlgili Temel ve İlişkili Kavramlar Ders
3 Dünyada ve Türkiye’de Halkla İlişkiler Tarihi Ders
4 Halkla İlişkilerin Uygulama Alanları ve Halkla İlişkiler Mesleği
5 Günümüzde Hİ: Ortamlar, Araçlar ve Yöntemler
6 Örnek Hİ Kampanyaları
7 Ara Sınav
8 Halkla İlişkiler Modelleri ve İlişkili Kitle İletişim Kuramları
9 Kurum İçi ve Kurum Dışı Halkla İlişkiler
10 Pazarlama Amaçlı Halkla İlişkiler
11 Kurumsal Sosyal Sorumluluk ve Hİ
12 Halkla İlişkilerde Strateji ve Planlama
13 Halkla İlişkilere Yönelik Eleştirel Yaklaşımlar Ders
14 Dijital Halkla İlişkiler
Ders Öğrenme Çıktısı Ölçme Değerlendirme Öğretim Metodu Öğrenme Faaliyeti
Hİ’yi diğer sektörlerle ve ilgili mesleklerle kıyaslayabilme
Hİ’nin gelişimi ile ilgili değerlendirme yapabilme
Hİ kavramlarını örneklerle açıklayabilme
Hİ’deki gelişmeleri analiz edebilme
Halkla İlişkiler (Hİ) ile ilgili temel kavramları tanımlayabilme
DERS ÖĞRENME ÇIKTISI
PÇ 1 PÇ 2 PÇ 3 PÇ 4 PÇ 5 PÇ 6 PÇ 7 PÇ 8 PÇ 9 PÇ 10 PÇ 11 PÇ 12 PÇ 13 PÇ 14
Hİ’yi diğer sektörlerle ve ilgili mesleklerle kıyaslayabilme - - - - - - - - - - - - - -
Hİ’nin gelişimi ile ilgili değerlendirme yapabilme - - - - - - - - - - - - - -
Hİ kavramlarını örneklerle açıklayabilme - - - - - - - - - - - - - -
Hİ’deki gelişmeleri analiz edebilme - - - - - - - - - - - - - -
Halkla İlişkiler (Hİ) ile ilgili temel kavramları tanımlayabilme - - - - - - - - - - - - - -