EN
  • Anasayfa
  • TRZ312 Beslenme İlkeleri ve Menü Planlama (2021 - 2022 / 6. Yarıyıl)
  • EN
TRZ312 - Beslenme İlkeleri ve Menü Planlama
Ders Adı Kodu Yarıyıl T+U Saat AKTS Pdf
Beslenme İlkeleri ve Menü Planlama TRZ312 6 3 + 0 3,0 Pdf
Birim Bölüm
TURİZM İŞLETMECİLİĞİ
Derece Seviye Lisans - Zorunlu - Türkçe
Dersin Verilişi Örgün, yüz yüze
EBS Koordinatörü
Ders Veren Dr. Öğr. Üyesi Öznur CUMHUR
Amaç

Öğrencilere beslenme, menü planlama, menü geliştirme, menü pazarlama hakkında bilgiler sunarak menü yönetmeye yönelik teorik altyapıyı sağlamak.

Ders İçeriği

Besin ve beslenmeyle ilgili temel kavramlar, beslenme ilkeleri, enerji gereksinimleri, gıda bileşenleri, menüyle ilgili öğelerin değerlendirilmesi, menü ve pazarlama ilişkisi, işletmelere yönelik menü planlama.

Ders Kaynakları Beslenme İlkeleri ve Menü Planlama, Ayşe Baysal, Nazife Küçükaslan, 2009, Ekin Basım Yayın.
Açıldığı Öğretim Yılı 2016 - 2017 2017 - 2018 2018 - 2019 2019 - 2020 2020 - 2021 2021 - 2022
Yarıyıl İçi Çalışmalar Katkı Yüzdesi (%)
Ara Sınav 1 40
Toplam 40
Yarıyıl Sonu Çalışmalar Katkı Yüzdesi (%)
Final %60
Toplam %60
Yarıyıl İçinin Başarıya Oranı %40
Yarıyıl Sonu Çalışmalar %60
Toplam %100
Kategori Ders İlişki Yüzdeleri (%)
Aktarılabilir Beceri Dersleri
0
Beşeri, İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri
0
Destek Dersleri
0
Ek Dersler
0
Kategori
0
Mesleki Seçmeli Dersler
0
Temel Meslek Dersleri
0
Uygulama Dersleri
0
Uzmanlık / Alan Dersleri
0
Ders İş Yükü Öğretim Metotlar / Öğretim Metodu Süresi (Saat) Sayısı Toplam İş Yükü (Saat)
Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim Sınıf Dışı Çalışma 2 14 28
Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme Tartışmalı Ders 3 14 42
Ara Sınav 1 Ara Sınav 1 4 1 4
Final Final 5 1 5
Toplam İş Yükü (Saat) 79
AKTS = Toplam İş Yükü (Saat) / 25.5 (s) 3,10
AKTS
Hafta Konu Öğretim Metodu
1 Dersin amacı, beslenme olgusu.
2 Beslenmeye Genel Bakış.
3 Enerji dengesi ve kilo yönetimi.
5 Temel besin öğeleri ve besin grupları. Tartışmalı Ders
5 Temel besin öğeleri ve besin grupları. Tartışmalı Ders
6 Sağlıklı ve dengeli beslenme için gerekli besinler ve özellikleri. Tartışmalı Ders
7 Yiyecek içecek işletmelerinde menü planlama ve geliştirme, Ara sınav Tartışmalı Ders
8 Yiyecek içecek işletmelerinde menü planlama ve geliştirme.
8 Yiyecek içecek işletmelerinde menü planlama ve geliştirme.
10 Menü planlamasında araştırmalar, ihmaller, önemli sorunlar ve menü türleri. Tartışmalı Ders
11 Menü kartları.
12 Menü ve pazarlama .
13 Standart Reçeteler.
14 Gıda israfı. Dünyada ve yiyecek içecek işletmelerinde gıda israfını azaltmaya yönelik girişimler.
Ders Öğrenme Çıktısı Ölçme Değerlendirme Öğretim Metodu Öğrenme Faaliyeti
Menü planlamasını ve menüyle ilgili ögeleri değerlendirebilir ve yönetebilir. Yazılı Sınav Tartışmalı Ders Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme
Sağlıklı ve dengeli beslenme hakkında bilgi sahibidir. Yazılı Sınav Tartışmalı Ders Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme
Turizm sektörü bünyesinde menü tasarımı geliştirebilir. Yazılı Sınav Tartışmalı Ders Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme
Besin ve beslenmeyle ilgili temel kavramları açıklar. Yazılı Sınav Ders Tartışmalı Ders Dinleme ve anlamlandırma Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme
Menü ve pazarlama ilişkisi hakkında bilgi sahibidir. Yazılı Sınav Tartışmalı Ders Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme
DERS ÖĞRENME ÇIKTISI
PÇ 1 PÇ 2 PÇ 3 PÇ 4 PÇ 5 PÇ 6 PÇ 7 PÇ 8 PÇ 9 PÇ 10 PÇ 11 PÇ 12 PÇ 13 PÇ 14
Menü planlamasını ve menüyle ilgili ögeleri değerlendirebilir ve yönetebilir. 4 4 4 4 4 0 0 0 0 0 0 4 3 2
Sağlıklı ve dengeli beslenme hakkında bilgi sahibidir. 4 4 4 4 4 0 0 0 0 0 0 2 1 2
Turizm sektörü bünyesinde menü tasarımı geliştirebilir. 5 5 5 5 5 0 0 0 0 0 0 4 3 2
Besin ve beslenmeyle ilgili temel kavramları açıklar. 4 4 4 4 4 0 0 0 0 0 0 3 1 2
Menü ve pazarlama ilişkisi hakkında bilgi sahibidir. 4 5 5 5 5 0 0 0 0 0 0 4 3 2