EN
  • Anasayfa
  • TRZ405 Bilimsel Araştırma Yöntemleri (2018 - 2019 / 7. Yarıyıl)
  • EN
TRZ405 - Bilimsel Araştırma Yöntemleri
Ders Adı Kodu Yarıyıl T+U Saat AKTS Pdf
Bilimsel Araştırma Yöntemleri TRZ405 7 3 + 0 3,0 Pdf
Birim Bölüm
TURİZM İŞLETMECİLİĞİ
Derece Seviye Lisans - Zorunlu - Türkçe
Dersin Verilişi Yüz yüze
EBS Koordinatörü
Ders Veren Prof. Dr. Mehpare TOKAY ARGAN
Amaç

Bu ders bilimsel araştırmanın temel kavramlarının ve bilimsel araştırma ilkelerini ve sürecini öğretmeye yöneliktir.

Ders İçeriği

Bilimsel araştırmas dersi bilimsel araştırmasının temel kavramlarını ve bilimsel araştırmada metodolojik yaklaşımı içermektedir. Aynı zamanda bilimsel araştırma sürecinin adımları, örnekleme, örnekleme yöntemleri, örneklem hacminin büyüklüğü, veri toplama yöntemleri, veri analizi ve rapor hazırlamayı kapsar.

Ders Kaynakları Baş, Türker (2001), Anket, Ankara, Seçkin Yayıncılık.
Creswell, J.W, 2015, Nitel Araştırma Yöntemleri, Siyasal Yayınları.
Kozak, M. 2014, Bilimsel Araştırma, Detay Yayıncılık.
Erdoğan, İrfan (1998) Araştırma Dizaynı ve İstatistik Yöntemleri, Ankara, Emel Matbaası.
Açıldığı Öğretim Yılı 2017 - 2018 2018 - 2019
Yarıyıl İçi Çalışmalar Katkı Yüzdesi (%)
Ara Sınav 1 30
Ödev 1 30
Toplam 60
Yarıyıl Sonu Çalışmalar Katkı Yüzdesi (%)
Final %40
Toplam %40
Yarıyıl İçinin Başarıya Oranı %60
Yarıyıl Sonu Çalışmalar %40
Toplam %100
Kategori Ders İlişki Yüzdeleri (%)
Aktarılabilir Beceri Dersleri
0
Beşeri, İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri
0
Destek Dersleri
0
Ek Dersler
0
Kategori
0
Mesleki Seçmeli Dersler
0
Temel Meslek Dersleri
100
Uygulama Dersleri
0
Uzmanlık / Alan Dersleri
0
Ders İş Yükü Öğretim Metotlar / Öğretim Metodu Süresi (Saat) Sayısı Toplam İş Yükü (Saat)
Dinleme ve anlamlandırma Ders 3 14 42
Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim, eleştirel düşünme, soru geliştirme, yönetsel beceriler, takım çalışması Grup Çalışması 2 6 12
Araştırma – yaşam boyu öğrenme, durumları işleme, soru geliştirme, yorumlama, sunum Sözlü 3 2 6
Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme, takım çalışması Beyin Fırtınası 1 1 1
Önceden planlanmış özel beceriler Problem Çözme 3 3 9
Ara Sınav 1 Ara Sınav 1 1 1 1
Ödev 1 Ödev 1 3 2 6
Final Final 1 2 2
Toplam İş Yükü (Saat) 79
AKTS = Toplam İş Yükü (Saat) / 25.5 (s) 3,10
AKTS
Hafta Konu Öğretim Metodu
1 Giriş: Tanışma, dersin amacının ve araştırma eğitiminin öneminin tartışılması
2 Bilim ve Bilim Tarihi
3 Bilimsel Araştırmada Paradigmalar
4 Araştırma Yöntemlerine Giriş
5 Araştırma Tasarımı
6 Nicel ve Nitel Yöntemler
7 Ara Sınav
8 Verilerin toplanması ve verilerin sınıflandırılması
9 Verilerin analizi (Frekans, Yüzde, Ortalama, Mod, Medyan, Çapraz Tablolar)
9 Verilerin analizi (Frekans, Yüzde, Ortalama, Mod, Medyan, Çapraz Tablolar)
12 Değişkenler arasındaki ilişkileri ve farklılıklarla ilgili veri analizi (Ki-kare, Korelasyon, T Testi, One-Way Anova/ Tekli Varyans, Korelasyon)
14 Bilimsel Araştırma Raporunun Hazırlanması
Ders Öğrenme Çıktısı Ölçme Değerlendirme Öğretim Metodu Öğrenme Faaliyeti
Öğrenciler bilimsel araştırma sürecini sıralayabilecektir.
Araştırma sürecindeki her bir adımı ve kavramı tanımlar.
Öğrenciler bir araştırma tasarlayabilecektir.
Öğrenciler araştırma yöntemleriyle ilgili temel kavramları tanımlayabilecektir.
Araştırma sürecindeki her bir adımı diğer adımlarla ilişkilendirir.
DERS ÖĞRENME ÇIKTISI
PÇ 1 PÇ 2 PÇ 3 PÇ 4 PÇ 5 PÇ 6 PÇ 7 PÇ 8 PÇ 9 PÇ 10 PÇ 11 PÇ 12 PÇ 13 PÇ 14
Öğrenciler bilimsel araştırma sürecini sıralayabilecektir. - - - - - - - - - - - - - -
Araştırma sürecindeki her bir adımı ve kavramı tanımlar. - - - - - - - - - - - - - -
Öğrenciler bir araştırma tasarlayabilecektir. - - - - - - - - - - - - - -
Öğrenciler araştırma yöntemleriyle ilgili temel kavramları tanımlayabilecektir. - - - - - - - - - - - - - -
Araştırma sürecindeki her bir adımı diğer adımlarla ilişkilendirir. - - - - - - - - - - - - - -