EN
  • Anasayfa
  • TRZ407 Turizm Seminerleri (2018 - 2019 / 7. Yarıyıl)
  • EN
TRZ407 - Turizm Seminerleri
Ders Adı Kodu Yarıyıl T+U Saat AKTS Pdf
Turizm Seminerleri TRZ407 7 2 + 2 4,0 Pdf
Birim Bölüm
TURİZM İŞLETMECİLİĞİ
Derece Seviye Lisans - Zorunlu - Türkçe
Dersin Verilişi Örgün
EBS Koordinatörü
Ders Veren Prof. Dr. Mehpare TOKAY ARGAN Doç. Dr. Nurdan SEVİM Dr. Öğr. Üyesi Öznur CUMHUR Dr. Öğr. Üyesi Özgür ÇETİNER
Amaç

Öğrencilere güncel konuları takip ederek araştırma yapabilme, eğitim öğretim sürecine katkı sağlayacak bir çalışmayı araştırma yöntemlerine uygun olacak şekilde hazırlayabilme ve sunabilme becerisi kazandırmak.

Ders İçeriği

Turizm alanında güncel konuları araştırma, kaynak tarama, kavramsal olarak inceleme, raporlama, sunma.

Ders Kaynakları Turizm Alanı ile ilgili bilimsel yayınlar
Saruhan, Şadi Can ve Özdemirci, Ata (2005), Bilim, Felsefe ve Metodoloji, Alkım Yayınevi, 1. Baskı
Açıldığı Öğretim Yılı 2017 - 2018 2018 - 2019
Yarıyıl İçi Çalışmalar Katkı Yüzdesi (%)
Ara Sınav 1 20
Ödev (Sunum) 20
Ödev 1 20
Toplam 60
Yarıyıl Sonu Çalışmalar Katkı Yüzdesi (%)
Dönem Sonu Uygulaması %40
Toplam %40
Yarıyıl İçinin Başarıya Oranı %60
Yarıyıl Sonu Çalışmalar %40
Toplam %100
Kategori Ders İlişki Yüzdeleri (%)
Aktarılabilir Beceri Dersleri
0
Beşeri, İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri
100
Destek Dersleri
0
Ek Dersler
0
Kategori
0
Mesleki Seçmeli Dersler
0
Temel Meslek Dersleri
0
Uygulama Dersleri
0
Uzmanlık / Alan Dersleri
0
Ders İş Yükü Öğretim Metotlar / Öğretim Metodu Süresi (Saat) Sayısı Toplam İş Yükü (Saat)
Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme Tartışmalı Ders 4 14 56
Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim Sınıf Dışı Çalışma 2 14 28
Ara Sınav 1 Ara Sınav 1 5 1 5
Ödev 1 Ödev 1 5 1 5
Ödev (Sunum) Ödev (Sunum) 3 1 3
Dönem Sonu Uygulaması Dönem Sonu Uygulaması 7 1 7
Toplam İş Yükü (Saat) 104
AKTS = Toplam İş Yükü (Saat) / 25.5 (s) 4,08
AKTS
Hafta Konu Öğretim Metodu
1 Giriş: Tanışma, dersin amacının ve öneminin tartışılması
2 Turizm alanında güncel konuların belirlenmesi.
3 Güncel bir konuda ödev hazırlanması. Ders
4 Hazırlanan ödevin sunulması.
5 Alanla ilgili üç farklı güncel konunun belirlenmesi.
6 Konuların araştırılması ve hazırlanması. Ders
7 Ara Sınav / Ödev sunumu.
8 Temel güncel konunun belirlenmesi.
9 Belirlenen konu ile ilgili yapılan çalışmaların kavramsal olarak incelenmesi.
10 Belirlenen konu ile ilgili yapılan çalışmaların amaç ve yöntem açısından incelenmesi.
11 Kaynak taraması.
12 Yazım kuralları.
13 Hazırlanan ödevin kontrol edilmesi.
14 Ödevin teslimi ve değerlendirmesi.
Ders Öğrenme Çıktısı Ölçme Değerlendirme Öğretim Metodu Öğrenme Faaliyeti
Araştırmayı sunabilecektir.
Araştırmalar doğrultusunda raporlama yapabilecektir.
Konusuna uygun kaynak taraması yapabilecektir.
Araştırma konusunu belirleyebilecektir.
DERS ÖĞRENME ÇIKTISI
PÇ 1 PÇ 2 PÇ 3 PÇ 4 PÇ 5 PÇ 6 PÇ 7 PÇ 8 PÇ 9 PÇ 10 PÇ 11 PÇ 12 PÇ 13 PÇ 14
Araştırmayı sunabilecektir. - - - - - - - - - - - - - -
Araştırmalar doğrultusunda raporlama yapabilecektir. - - - - - - - - - - - - - -
Konusuna uygun kaynak taraması yapabilecektir. - - - - - - - - - - - - - -
Araştırma konusunu belirleyebilecektir. - - - - - - - - - - - - - -