EN
  • Anasayfa
  • TRZ207 Ön Büro Yönetimi (2021 - 2022 / 3. Yarıyıl)
  • EN
TRZ207 - Ön Büro Yönetimi
Ders Adı Kodu Yarıyıl T+U Saat AKTS Pdf
Ön Büro Yönetimi TRZ207 3 3 + 0 4,0 Pdf
Birim Bölüm
TURİZM İŞLETMECİLİĞİ
Derece Seviye Lisans - Zorunlu - Türkçe
Dersin Verilişi Yüz yüze, örgün.
EBS Koordinatörü
Ders Veren Öğr. Gör. Samet KARAHAN
Amaç

Konaklama işletmelerinde ön büro departmanında gerçekleştirilen tüm faaliyetler hakkında bilgi sahibi olmak ve konuk kayıtlarını başarılı bir şekilde gerçekleştirmek.

Ders İçeriği

Ön büronun konaklama işletmelerindeki önemi, konuk giriş-çıkış işlemleri, diğer departmanlarla ilişkiler, rezervasyon işlemleri, oda satış teknikleri.

Ders Kaynakları Ayhan Gökdeniz – Yakup Dinç, 2014, Ön Büro Operasyonları, Detay Yayıncılık
Açıldığı Öğretim Yılı 2016 - 2017 2017 - 2018 2018 - 2019 2019 - 2020 2020 - 2021 2021 - 2022
Yarıyıl İçi Çalışmalar Katkı Yüzdesi (%)
Ara Sınav 1 40
Toplam 40
Yarıyıl Sonu Çalışmalar Katkı Yüzdesi (%)
Final %60
Toplam %60
Yarıyıl İçinin Başarıya Oranı %40
Yarıyıl Sonu Çalışmalar %60
Toplam %100
Kategori Ders İlişki Yüzdeleri (%)
Aktarılabilir Beceri Dersleri
0
Beşeri, İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri
0
Destek Dersleri
0
Ek Dersler
0
Kategori
0
Mesleki Seçmeli Dersler
0
Temel Meslek Dersleri
0
Uygulama Dersleri
0
Uzmanlık / Alan Dersleri
0
Ders İş Yükü Öğretim Metotlar / Öğretim Metodu Süresi (Saat) Sayısı Toplam İş Yükü (Saat)
Dinleme ve anlamlandırma Ders 3 14 42
Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme Tartışmalı Ders 2 5 10
Önceden planlanmış özel beceriler Rol Yapma / Drama 2 5 10
Ara Sınav 1 Ara Sınav 1 3 5 15
Final Final 5 5 25
Toplam İş Yükü (Saat) 102
AKTS = Toplam İş Yükü (Saat) / 25.5 (s) 4
AKTS
Hafta Konu Öğretim Metodu
1 Turizm Endüstirisinin Genel Yapısı
2 Konaklama İşletmelerinin Tanımı Ve Sınıflandırılması
3 Otel İşletmelerinde Organizasyon Yapısı
4 Konaklama İşletmelerinde Önbüronun Tanımı, Yeri Ve Önemi
5 Önbüro Departmanı Personelinin Genel Özellikleri Ve Görev Tanımları
6 Önbüro Yönetiminin Fonksiyonları ve Ön Büro Sistemleri
7 Ara sınav
8 Önbüronun Diğer Departmanlarla İlişkileri
9 Konaklama İşletmelerinde Müşteri (Münferit grup) Döngüsü
10 Rezervasyon Geliş Şekilleri Ve Takip Yolları Sözlü
11 Önbüroda Müşteri Giriş (Check-in) İşlemleri
12 Önbüroda Müşteri Çıkış (Check-out) Işlemleri
13 Oda Satış Teknikleri ve Müşteri Hesaplarını Ödeme Şekilleri
14 Önbüro Otomasyon Sistemleri Hakkında Genel Bilgi Sözlü
Ders Öğrenme Çıktısı Ölçme Değerlendirme Öğretim Metodu Öğrenme Faaliyeti
Önbüroda kullanılan sistemleri ve işleyişlerini anlar. Yazılı Sınav Sözlü Araştırma – yaşam boyu öğrenme, durumları işleme, soru geliştirme, yorumlama, sunum
Otellerin genel özelliklerini tanır. Yazılı Sınav Ders Sözlü Dinleme ve anlamlandırma Araştırma – yaşam boyu öğrenme, durumları işleme, soru geliştirme, yorumlama, sunum
Önbüro departmanının içindeki yeri ve önemini ifade eder. Yazılı Sınav Sözlü Araştırma – yaşam boyu öğrenme, durumları işleme, soru geliştirme, yorumlama, sunum
Oda satış tekniklerini bilir ve uygular. Sözlü Sınav Sözlü Araştırma – yaşam boyu öğrenme, durumları işleme, soru geliştirme, yorumlama, sunum
Misafirlerin otele giriş ve çıkış işlemlerini yapar. Yazılı Sınav Sözlü Araştırma – yaşam boyu öğrenme, durumları işleme, soru geliştirme, yorumlama, sunum
DERS ÖĞRENME ÇIKTISI
PÇ 1 PÇ 2 PÇ 3 PÇ 4 PÇ 5 PÇ 6 PÇ 7 PÇ 8 PÇ 9 PÇ 10 PÇ 11 PÇ 12 PÇ 13 PÇ 14
Önbüroda kullanılan sistemleri ve işleyişlerini anlar. 5 4 5 4 5 5 4 4 4 4 4 5 5 5
Otellerin genel özelliklerini tanır. 5 4 5 5 4 5 4 5 3 5 4 4 4 5
Önbüro departmanının içindeki yeri ve önemini ifade eder. 5 4 5 4 5 5 5 4 4 4 5 5 4 5
Oda satış tekniklerini bilir ve uygular. 5 4 4 5 5 3 3 5 2 5 4 5 5 4
Misafirlerin otele giriş ve çıkış işlemlerini yapar. 4 4 4 4 4 5 5 5 5 5 5 4 4 4