Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | AKTS | |
İletişim Bilgisi | TRZ221 | 3 | 2 + 0 | 3,0 |
Birim Bölüm | TURİZM İŞLETMECİLİĞİ |
Derece Seviye | Lisans - Seçmeli - Türkçe |
Dersin Verilişi | Örgün, yüz yüze |
EBS Koordinatörü | |
Ders Veren | Doç. Dr. Ali ARICI |
Amaç |
Öğrencilerin iletişim türleri çerçevesinde genel iletişim yeteneklerini; potansiyellerini geliştirmek, mesleki yazışma teknikleri hakkındaki bilgi düzeylerini artırmak, teknoloji ve iletişim bağlantısını teorik ve uygulama bağlamında kurabilmelerine yardımcı olmak, resmi ve gayri resmi iletişim arasındaki farkları hatırlatmak dersin temel amaçlarını oluşturmaktadır. |
Ders İçeriği |
İletişim ve dijital teknolojiler hakkında genel kavramları tanımlayan ve temel bilgiler aktaran konular içermektedir. |
Ders Kaynakları |
İletişim Bilgisi (Ed. Nezih Orhon & Ufuk Eriş, 2012). İkna Edici İletişim (Ed. Mine Oyman, 2013) AÖF Kitapları. Etkili İletişim (Ed. Uğur Demiray), Pegem, 2010.
|
Açıldığı Öğretim Yılı | 2016 - 2017 2017 - 2018 2018 - 2019 2019 - 2020 2020 - 2021 2021 - 2022 |
Yarıyıl İçi Çalışmalar | Katkı Yüzdesi (%) |
Ara Sınav 1 | 40 |
Toplam | 40 |
Yarıyıl Sonu Çalışmalar | Katkı Yüzdesi (%) |
Final | %60 |
Toplam | %60 |
Yarıyıl İçinin Başarıya Oranı | %40 |
Yarıyıl Sonu Çalışmalar | %60 |
Toplam | %100 |
Kategori | Ders İlişki Yüzdeleri (%) |
Aktarılabilir Beceri Dersleri
|
0
|
Beşeri, İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri
|
0
|
Destek Dersleri
|
0
|
Ek Dersler
|
0
|
Kategori
|
0
|
Mesleki Seçmeli Dersler
|
0
|
Temel Meslek Dersleri
|
0
|
Uygulama Dersleri
|
0
|
Uzmanlık / Alan Dersleri
|
0
|
Ders İş Yükü | Öğretim Metotlar / Öğretim Metodu | Süresi (Saat) | Sayısı | Toplam İş Yükü (Saat) |
Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme, takım çalışması | Beyin Fırtınası | 4 | 2 | 8 |
Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme | Tartışmalı Ders | 3 | 2 | 6 |
Araştırma – yaşam boyu öğrenme, durumları işleme, soru geliştirme, yorumlama, sunum | Sözlü | 8 | 6 | 48 |
Dinleme ve anlamlandırma | Ders | 3 | 2 | 6 |
Ara Sınav 1 | Ara Sınav 1 | 3 | 1 | 3 |
Final | Final | 4 | 1 | 4 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 75 | |||
AKTS = Toplam İş Yükü (Saat) / 25.5 (s) | 2,94 | |||
AKTS |
Hafta | Konu | Öğretim Metodu |
---|---|---|
1 | İletişim Kavramı, Türleri, Önemi, Fonksiyonları ve Temel Özellikleri | Ders |
2 | İletişim Süreci ve İletişim İle İlgili Temel Kavramlar | |
3 | Sözsüz İletişim ve Kinesics | Ders |
4 | Sözsüz İletişim ve Kinesics II | |
5 | Formal-İnformal İletişim ve Yazılı İletişim | |
6 | Sözlü İletişim, Konuşma ve İlgili Temel Kavramları | |
7 | Ara Sınav | |
8 | Görsel İletişim, İlgili Temel Kavramları | |
9 | Dinleme Kavramı ve Türleri Çerçevesinde Günümüzde İletişim | Ders |
10 | İkna Kavramı, Teorileri ve İlgili Temel Kavramları | |
11 | İkna Kavramı, Teorileri ve İlgili Temel Kavramları II | |
12 | Yeni Medya, Sanal ve Dijital İletişim | |
13 | Yeni Medya, Sanal ve Dijital İletişim II | Ders |
14 | Günümüz İletişim Dünyası |
Ders Öğrenme Çıktısı | Ölçme Değerlendirme | Öğretim Metodu | Öğrenme Faaliyeti |
İkna kavramını ve teorilerini örneklerle açıklayabilme | Yazılı Sınav | Ders | Dinleme ve anlamlandırma |
Yeni medya ve ilgili temel kavramlarını anlamlandırabilme | Yazılı Sınav | Ders | Dinleme ve anlamlandırma |
İletişim dünyasındaki gelişmeleri analiz edebilme | Yazılı Sınav | Ders | Dinleme ve anlamlandırma |
İletişim türlerini ve temel kavramlarını açıklayabilme | Yazılı Sınav | Ders | Dinleme ve anlamlandırma |
Resmi ve resmi olmayan iletişim gereklerini açıklayabilme | Yazılı Sınav | Ders | Dinleme ve anlamlandırma |
DERS ÖĞRENME ÇIKTISI |
PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 | PÇ 10 | PÇ 11 | PÇ 12 | PÇ 13 | PÇ 14 |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
İkna kavramını ve teorilerini örneklerle açıklayabilme | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - |
Yeni medya ve ilgili temel kavramlarını anlamlandırabilme | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - |
İletişim dünyasındaki gelişmeleri analiz edebilme | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - |
İletişim türlerini ve temel kavramlarını açıklayabilme | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - |
Resmi ve resmi olmayan iletişim gereklerini açıklayabilme | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - |