Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | AKTS | |
İşletme Yönetimi | TRZ109 | 1 | 3 + 0 | 3,0 |
Birim Bölüm | TURİZM İŞLETMECİLİĞİ |
Derece Seviye | Lisans - Zorunlu - Türkçe |
Dersin Verilişi | Yüzyüze eğitim |
EBS Koordinatörü | Prof. Dr. Mehpare TOKAY ARGAN |
Ders Veren | Prof. Dr. Mehpare TOKAY ARGAN |
Amaç |
Öğrencilerin işletme kavramını, türlerini, işletmeyi etkileyen çevre faktörlerini, işletme kuruluş yeri ve büyümesini ve işletme fonksiyonlarını teorik ve pratik anlamda bilgi ve becerilerini geliştirmek. |
Ders İçeriği |
Dersin içeriği, öğrencilerin teorik ve uygulamalı işletmecilik bilgisi elde edebilmelerine, işletme problemlerini çözümleyebilmelerine ve analitik düşünmelerine olanak sağlayacak şekilde oluşturulmuştur. |
Ders Kaynakları |
Erdoğan, B.Z and Hepkul, Ayşe, 2014, Genel İşletme, A.Ü. Yayını, No. 2650.
Tengilimoğlu, D., Atilla, E., Bektaş, M. İşletme Yönetimi, Seçkin Yayıncılık, 2012. Erdoğan, B.Z and Hepkul, Ayşe, 2014, Genel İşletme, A.Ü. Yayını, No. 2650. Erdoğan, B.Z and Hepkul, Ayşe, 2014, Genel İşletme, A.Ü. Yayını, No. 2650. Erdoğan, B.Z and Hepkul, Ayşe, 2014, Genel İşletme, A.Ü. Yayını, No. 2650. Erdoğan, B.Z and Hepkul, Ayşe, 2014, Genel İşletme, A.Ü. Yayını, No. 2650. |
Açıldığı Öğretim Yılı | 2016 - 2017 2017 - 2018 2018 - 2019 2019 - 2020 2020 - 2021 2021 - 2022 |
Yarıyıl İçi Çalışmalar | Katkı Yüzdesi (%) |
Ara Sınav 1 | 30 |
Kısa Sınav 1 | 20 |
Toplam | 50 |
Yarıyıl Sonu Çalışmalar | Katkı Yüzdesi (%) |
Final | %50 |
Toplam | %50 |
Yarıyıl İçinin Başarıya Oranı | %50 |
Yarıyıl Sonu Çalışmalar | %50 |
Toplam | %100 |
Kategori | Ders İlişki Yüzdeleri (%) |
Aktarılabilir Beceri Dersleri
|
0
|
Beşeri, İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri
|
0
|
Destek Dersleri
|
0
|
Ek Dersler
|
0
|
Kategori
|
0
|
Mesleki Seçmeli Dersler
|
0
|
Temel Meslek Dersleri
|
0
|
Uygulama Dersleri
|
0
|
Uzmanlık / Alan Dersleri
|
0
|
Ders İş Yükü | Öğretim Metotlar / Öğretim Metodu | Süresi (Saat) | Sayısı | Toplam İş Yükü (Saat) |
Önceden planlanmış özel beceriler | Vaka Çalışması | 2 | 5 | 10 |
Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme | Tartışmalı Ders | 1 | 14 | 14 |
Dinleme ve anlamlandırma | Ders | 2 | 14 | 28 |
Ara Sınav 1 | Ara Sınav 1 | 6 | 1 | 6 |
Kısa Sınav 1 | Kısa Sınav 1 | 4 | 1 | 4 |
Kısa Sınav 2 | Kısa Sınav 2 | 4 | 1 | 4 |
Ödev (Sunum) | Ödev (Sunum) | 4 | 1 | 4 |
Final | Final | 6 | 1 | 6 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 76 | |||
AKTS = Toplam İş Yükü (Saat) / 25.5 (s) | 2,98 | |||
AKTS |
Hafta | Konu | Öğretim Metodu |
---|---|---|
1 | İşletmeye Giriş | |
2 | Temel İşletmecilik Kavramları | |
3 | İşletme Türleri | |
4 | İşletme Çevresi | |
5 | İşletme Etiği | |
6 | Sosyal Sorumluluk | |
7 | Ara Sınav | |
8 | İşletmelerin Kuruluşu ve Büyümesi | |
9 | İşletmelerde Yönetim | |
10 | Üretim ve Pazarlama | |
11 | İnsan Kaynakları Yönetimi | |
12 | Muhasebe | |
13 | Finansal Yönetim | |
14 | Genel Değerlendirme |
Ders Öğrenme Çıktısı | Ölçme Değerlendirme | Öğretim Metodu | Öğrenme Faaliyeti |
İşletmelerin hukuki yapılarını anlayabilecektir. | |||
İşletmeyi çevresiyle birlikte kuruluş nedenini analiz edebilecektir. | |||
İşletmelerin işlevlerini, birbirleriyle olan ilişkilerini ve bir bütün olarak işleyişini kavrayabilecektir. | |||
İşletmecilik ile ilgili ortak terminoloji ve kavramları açıklayabilecektir. | |||
Mesleki süreçleri planlama ve uygulama becerisi | Ders | Dinleme ve anlamlandırma | |
İşletmelerin hukuki yapılarını anlayabilecektir. | Tartışmalı Ders Sözlü | Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme Araştırma – yaşam boyu öğrenme, durumları işleme, soru geliştirme, yorumlama, sunum | |
İşletmelerin işlevlerini, birbirleriyle olan ilişkilerini ve bir bütün olarak işleyişini kavrayabilecektir. | Ders Tartışmalı Ders Gösterim | Dinleme ve anlamlandırma Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme | |
İşletmecilik ile ilgili ortak terminoloji ve kavramları açıklayabilecektir. | Tartışmalı Ders Problem Çözme | Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme Önceden planlanmış özel beceriler | |
İşletmeyi çevresiyle birlikte kuruluş nedenini analiz edebilecektir. | Tartışmalı Ders Gösterim | Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme |
DERS ÖĞRENME ÇIKTISI |
PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 | PÇ 10 | PÇ 11 | PÇ 12 | PÇ 13 | PÇ 14 |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
İşletmelerin hukuki yapılarını anlayabilecektir. | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - |
İşletmeyi çevresiyle birlikte kuruluş nedenini analiz edebilecektir. | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - |
İşletmelerin işlevlerini, birbirleriyle olan ilişkilerini ve bir bütün olarak işleyişini kavrayabilecektir. | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - |
İşletmecilik ile ilgili ortak terminoloji ve kavramları açıklayabilecektir. | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - |
Mesleki süreçleri planlama ve uygulama becerisi | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - |
İşletmelerin hukuki yapılarını anlayabilecektir. | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - |
İşletmelerin işlevlerini, birbirleriyle olan ilişkilerini ve bir bütün olarak işleyişini kavrayabilecektir. | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - |
İşletmecilik ile ilgili ortak terminoloji ve kavramları açıklayabilecektir. | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - |
İşletmeyi çevresiyle birlikte kuruluş nedenini analiz edebilecektir. | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - |