EN
  • Anasayfa
  • TRZ108 Genel Muhasebe (2021 - 2022 / 2. Yarıyıl)
  • EN
TRZ108 - Genel Muhasebe
Ders Adı Kodu Yarıyıl T+U Saat AKTS Pdf
Genel Muhasebe TRZ108 2 2 + 1 4,0 Pdf
Birim Bölüm
TURİZM İŞLETMECİLİĞİ
Derece Seviye Lisans - Zorunlu - Türkçe
Dersin Verilişi yüz yüze
EBS Koordinatörü
Ders Veren Dr. Öğr. Üyesi Mustafa ZEYTİN
Amaç

İşletmeler ve işletmelerin içinde yer aldığı ortamda muhasebe bilgisine neden ihtiyaç duyulduğunu ve muhasebe bilgisinin üretildiği muhasebe mekanizmasının nasıl işlediğini aktarmaktır

Ders İçeriği

İşletme, İşletmenin İçerisinde Bulunduğu Ortam Ve Muhasebe İlişkisi, Muhasebenin Ürettiği Bilgi Ve Bu Bilgiyi Üretenler: Muhasebe Mesleği, Muhasebe Mekanizması Ve Türk Muhasebe Sistemi Hakkında Temel Bilgiler, Bilanço Hakkında Temel Bilgiler Ve Bilançoyu Oluşturan Hesaplara Giriş: Hazır Değerler Ve Menkul Kıymetler, Stoklar Alacaklar, Duran Varlıklar, Yabanacı Kaynaklar, Özkaynaklar, Gelir Tablosu Hakkında Temel Bilgiler Ve Gelir Tablosunu Oluşturan Hesaplara Giriş: Gelir Hesapları, Maliyet Ve Gider Hesapları, Genel Tekrar Ve Bütünleşik Örnek Çözümü

Ders Kaynakları Genel Muhasebe, Prof. Dr. Kemalettin ÇONKAR, Kocatepe Yayınevi, 2015
Genel Muhasebe, Tolga Uysal - Mehmet Şenlik, Seçkin Yayıncılık, 2016.
Genel Muhasebe, Yurdakul ÇALDAĞ - Yıldız AYANOĞLU, Gazi Kitabevi, 2013
Açıldığı Öğretim Yılı 2016 - 2017 2017 - 2018 2018 - 2019 2019 - 2020 2020 - 2021 2021 - 2022
Yarıyıl İçi Çalışmalar Katkı Yüzdesi (%)
Ara Sınav 1 40
Toplam 40
Yarıyıl Sonu Çalışmalar Katkı Yüzdesi (%)
Final %60
Toplam %60
Yarıyıl İçinin Başarıya Oranı %40
Yarıyıl Sonu Çalışmalar %60
Toplam %100
Kategori Ders İlişki Yüzdeleri (%)
Aktarılabilir Beceri Dersleri
0
Beşeri, İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri
0
Destek Dersleri
0
Ek Dersler
0
Kategori
0
Mesleki Seçmeli Dersler
0
Temel Meslek Dersleri
0
Uygulama Dersleri
0
Uzmanlık / Alan Dersleri
0
Ders İş Yükü Öğretim Metotlar / Öğretim Metodu Süresi (Saat) Sayısı Toplam İş Yükü (Saat)
Dinleme ve anlamlandırma Ders 3 12 36
Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme, takım çalışması Beyin Fırtınası 2 12 24
Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme Tartışmalı Ders 2 2 4
Önceden planlanmış özel beceriler Problem Çözme 2 12 24
Araştırma – yaşam boyu öğrenme, durumları işleme, soru geliştirme, yorumlama, sunum Sözlü 1 12 12
Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim Sınıf Dışı Çalışma 3 12 36
Ara Sınav 1 Ara Sınav 1 2 1 2
Kısa Sınav 1 Kısa Sınav 1 2 1 2
Final Final 2 1 2
Toplam İş Yükü (Saat) 142
AKTS = Toplam İş Yükü (Saat) / 25.5 (s) 5,57
AKTS
Hafta Konu Öğretim Metodu
1 İşletme, İşletmenin İçerisinde Bulunduğu Ortam Ve Muhasebe İlişkisi, Muhasebenin Ürettiği Bilgi Ve Bu Bilgiyi Üretenler: Muhasebe Mesleği
2 Muhasebe bilgi sistemi
3 Bilanço Hakkında Temel Bilgiler Ve Bilançoyu Oluşturan Hesaplara Giriş
4 Hazır Değerler Ve Menkul Kıymetler
5 Stoklar
6 Alacaklar
7 Ara sınav
8 Duran Varliklar
9 Yabancı Kaynaklar: Kısa Vadeli Yabancı Kaynaklar
10 Uzun Vadeli Yabancı Kaynaklar, Özkaynaklar
11 Gelir Tablosu Hakkında Temel Bilgiler Ve Gelir Tablosunu Oluşturan Hesaplara Giriş: Gelir Hesapları
12 Maliyet Ve Gider Hesaplari
13 Örnek olay çözme
14 Örnek Olay Çözme
Ders Öğrenme Çıktısı Ölçme Değerlendirme Öğretim Metodu Öğrenme Faaliyeti
Muhasebe bilgisinin nasıl üretildiğini öğrenir
Türkiye Muhasebe Sistemini Anlar
Muhasebe Alanında Kariyer İmkânları Hakkında Bilgi Sahibi Olur
DERS ÖĞRENME ÇIKTISI
PÇ 1 PÇ 2 PÇ 3 PÇ 4 PÇ 5 PÇ 6 PÇ 7 PÇ 8 PÇ 9 PÇ 10 PÇ 11 PÇ 12 PÇ 13 PÇ 14
Muhasebe bilgisinin nasıl üretildiğini öğrenir - - - - - - - - - - - - - -
Türkiye Muhasebe Sistemini Anlar - - - - - - - - - - - - - -
Muhasebe Alanında Kariyer İmkânları Hakkında Bilgi Sahibi Olur - - - - - - - - - - - - - -