EN
  • Anasayfa
  • TRZ432 Destinasyon Yönetimi (2018 - 2019 / 8. Yarıyıl)
  • EN
TRZ432 - Destinasyon Yönetimi
Ders Adı Kodu Yarıyıl T+U Saat AKTS Pdf
Destinasyon Yönetimi TRZ432 8 2 + 0 3,0 Pdf
Birim Bölüm
TURİZM İŞLETMECİLİĞİ
Derece Seviye Lisans - Seçmeli - Türkçe
Dersin Verilişi Örgün
EBS Koordinatörü
Ders Veren Doç. Dr. Nurdan SEVİM
Amaç

Turizm destinasyonlarının özelliklerinin öğrenilmesi, turizm destinasyonu yaratabilmenin yöntemleri ile destinasyon planlaması, yönetimi, pazarlaması ilkelerinin kavranması amaçlanmıştır

Ders İçeriği

Turizm destinasyonu tanımları, özellikleri, kaynakları, destinasyon yönetimi ve bilişim sistemleri dersin içeriğini oluşturmaktadır.

Ders Kaynakları Destinasyon Yönetimi (Ed.Nazmi Kozak) Eskişehir: Anadolu Üniversitesi.
Açıldığı Öğretim Yılı 2017 - 2018 2018 - 2019
Yarıyıl İçi Çalışmalar Katkı Yüzdesi (%)
Ara Sınav 1 40
Toplam 40
Yarıyıl Sonu Çalışmalar Katkı Yüzdesi (%)
Final %60
Toplam %60
Yarıyıl İçinin Başarıya Oranı %40
Yarıyıl Sonu Çalışmalar %60
Toplam %100
Kategori Ders İlişki Yüzdeleri (%)
Aktarılabilir Beceri Dersleri
0
Beşeri, İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri
0
Destek Dersleri
0
Ek Dersler
0
Kategori
0
Mesleki Seçmeli Dersler
0
Temel Meslek Dersleri
100
Uygulama Dersleri
0
Uzmanlık / Alan Dersleri
0
Ders İş Yükü Öğretim Metotlar / Öğretim Metodu Süresi (Saat) Sayısı Toplam İş Yükü (Saat)
Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme, takım çalışması Beyin Fırtınası 2 10 20
Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim, eleştirel düşünme, soru geliştirme, yönetsel beceriler, takım çalışması Grup Çalışması 2 11 22
Dinleme ve anlamlandırma Ders 2 11 22
Ara Sınav 1 Ara Sınav 1 5 1 5
Final Final 10 1 10
Toplam İş Yükü (Saat) 79
AKTS = Toplam İş Yükü (Saat) / 25.5 (s) 3,10
AKTS
Hafta Konu Öğretim Metodu
1 Destinasyonun tanımı ve özellikleri, turizm ve destinasyon arasındaki ilişki Ders
2 Destinasyonun kaynakları, türleri ve özellikleri
3 Destinasyon belirlemede turizm kuruluşlarının rolü ve etkileri
4 Destinasyon yönetim ve fonksiyonları Ders
5 Turistik Destinasyonlarda Stratejik Planlama Yönetimi
6 Turistik Destinasyon Müşterileri: Ziyaretçiler
7 Ara sınav
8 Turizm Desinasyonlarında Pazarlama Yönetimi
9 Sunum 1
10 Sunum 2 Ders
11 Sunum 3
12 Sunum 4
13 Sunum 5
13 Sunum 5
Ders Öğrenme Çıktısı Ölçme Değerlendirme Öğretim Metodu Öğrenme Faaliyeti
Turistik destinasyonlarda ziyaretçi özelliklerini inceleyerek, ziyaretçi istek, ihtiyaç ve beklentilerine uygun pazarlama stratejileri belirleyebilecek ve rekabet stratejileri geliştirebileceklerdir.
Destinasyonlarda kaynak analizi yaparak, turizm planlaması sırasında karşılaşılabilecek sorunlara çözüm önerilerinde bulunabilecek
Mevcut turizm pazarlama stratejilerini değerlendirerek turistik destinasyonlar için pazarlama stratejik planları hazırlayabilecek
Destinasyon paket ürün bileşenlerini sınıflandırarak destinasyon sistemi içerisindeki ilişkilerini irdeleyebilecek ve ilişkilendirebilecek;
Destinasyon yönetimi ve pazarlamasının kapsamını ve çerçevesini tanımlayarak turizm ve diğer sektörlerdeki benzer uygulamalar arasındaki farklılıkları tespit ederek uygulamadaki sorunlara yönelik stratejik çözüm önerileri geliştirebilecek;
DERS ÖĞRENME ÇIKTISI
PÇ 1 PÇ 2 PÇ 3 PÇ 4 PÇ 5 PÇ 6 PÇ 7 PÇ 8 PÇ 9 PÇ 10 PÇ 11 PÇ 12 PÇ 13 PÇ 14
Turistik destinasyonlarda ziyaretçi özelliklerini inceleyerek, ziyaretçi istek, ihtiyaç ve beklentilerine uygun pazarlama stratejileri belirleyebilecek ve rekabet stratejileri geliştirebileceklerdir. - - - - - - - - - - - - - -
Destinasyonlarda kaynak analizi yaparak, turizm planlaması sırasında karşılaşılabilecek sorunlara çözüm önerilerinde bulunabilecek - - - - - - - - - - - - - -
Mevcut turizm pazarlama stratejilerini değerlendirerek turistik destinasyonlar için pazarlama stratejik planları hazırlayabilecek - - - - - - - - - - - - - -
Destinasyon paket ürün bileşenlerini sınıflandırarak destinasyon sistemi içerisindeki ilişkilerini irdeleyebilecek ve ilişkilendirebilecek; - - - - - - - - - - - - - -
Destinasyon yönetimi ve pazarlamasının kapsamını ve çerçevesini tanımlayarak turizm ve diğer sektörlerdeki benzer uygulamalar arasındaki farklılıkları tespit ederek uygulamadaki sorunlara yönelik stratejik çözüm önerileri geliştirebilecek; - - - - - - - - - - - - - -