EN
  • Anasayfa
  • TRZ232 Drama (2021 - 2022 / 4. Yarıyıl)
  • EN
TRZ232 - Drama
Ders Adı Kodu Yarıyıl T+U Saat AKTS Pdf
Drama TRZ232 4 2 + 0 3,0 Pdf
Birim Bölüm
TURİZM İŞLETMECİLİĞİ
Derece Seviye Lisans - Seçmeli - Türkçe
Dersin Verilişi Örgün, Yüz yüze
EBS Koordinatörü
Ders Veren Dr. Öğr. Üyesi Serhat BİNGÖL
Amaç

Yaratıcılık ve estetik gelişimi sağlama, Empati duygusu kazandırma, Grup etkinlikleri yapabilme, Eleştirel düşünme becerisi kazandırma, Kendine güven duyma, teşvik ve karar verme becerilerini kazandırma, İletişim becerilerini geliştirme, Hayal gücü, hisleri ve düşünceleri geliştirme

Ders İçeriği

Bu ders; drama-turizm ilişkini kavrama ve bu ilişkileri iletişim aracı olarak kullanma beceresi olarak kazandırmak ile ilgilidir.

Ders Kaynakları Adıgüzel, Ö. (2018). Eğitimde Yaratıcı Drama.
Annarella, L. A. (1992). Sınıfta Yaratıcı Drama
Ders Notları
Açıldığı Öğretim Yılı 2017 - 2018 2018 - 2019 2019 - 2020 2020 - 2021 2021 - 2022
Yarıyıl İçi Çalışmalar Katkı Yüzdesi (%)
Ara Sınav 1 30
Uygulama 1 30
Toplam 60
Yarıyıl Sonu Çalışmalar Katkı Yüzdesi (%)
Final %40
Toplam %40
Yarıyıl İçinin Başarıya Oranı %60
Yarıyıl Sonu Çalışmalar %40
Toplam %100
Kategori Ders İlişki Yüzdeleri (%)
Aktarılabilir Beceri Dersleri
0
Beşeri, İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri
50
Destek Dersleri
0
Ek Dersler
0
Kategori
0
Mesleki Seçmeli Dersler
0
Temel Meslek Dersleri
0
Uygulama Dersleri
50
Uzmanlık / Alan Dersleri
0
Ders İş Yükü Öğretim Metotlar / Öğretim Metodu Süresi (Saat) Sayısı Toplam İş Yükü (Saat)
Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme Tartışmalı Ders 1 5 5
Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim, eleştirel düşünme, soru geliştirme, yönetsel beceriler, takım çalışması Grup Çalışması 1 5 5
Araştırma – yaşam boyu öğrenme, durumları işleme, soru geliştirme, yorumlama, sunum Sözlü 1 5 5
Dinleme ve anlamlandırma Ders 2 14 28
Önceden planlanmış özel beceriler Rol Yapma / Drama 2 14 28
Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim Sınıf Dışı Çalışma 1 10 10
Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme Küçük Grup Tartışması 1 5 5
Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme Gösterim 1 5 5
Ara Sınav 1 Ara Sınav 1 1 1 1
Dönem Sonu Uygulaması Dönem Sonu Uygulaması 1 1 1
Toplam İş Yükü (Saat) 93
AKTS = Toplam İş Yükü (Saat) / 25.5 (s) 3,65
AKTS
Hafta Konu Öğretim Metodu
1 Dramanın Tanımı
2 Drama Kavramı, Genel Özellikleri ve Amaçları
7 Grup Etkinlikleri Rol Yapma / Drama Gösterim Grup Çalışması
7 Grup Etkinlikleri Rol Yapma / Drama Gösterim Grup Çalışması
7 Grup Etkinlikleri Rol Yapma / Drama Gösterim Grup Çalışması
7 Grup Etkinlikleri Rol Yapma / Drama Gösterim Grup Çalışması
7 Grup Etkinlikleri Rol Yapma / Drama Gösterim Grup Çalışması
7 Grup Etkinlikleri Rol Yapma / Drama Gösterim Grup Çalışması
7 Grup Etkinlikleri Rol Yapma / Drama Gösterim Grup Çalışması
7 Grup Etkinlikleri Rol Yapma / Drama Gösterim Grup Çalışması
7 Grup Etkinlikleri Rol Yapma / Drama Gösterim Grup Çalışması
7 Grup Etkinlikleri Rol Yapma / Drama Gösterim Grup Çalışması
7 Grup Etkinlikleri Rol Yapma / Drama Gösterim Grup Çalışması
7 Grup Etkinlikleri Rol Yapma / Drama Gösterim Grup Çalışması
Ders Öğrenme Çıktısı Ölçme Değerlendirme Öğretim Metodu Öğrenme Faaliyeti
Grup etkinliklerini yapabilme Sözlü Sınav Sunum / Seminer Tartışmalı Ders Rol Yapma / Drama Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme Önceden planlanmış özel beceriler
Hayal gücünü geliştirebilme Sözlü Sınav Ödev / Proje Sunum / Seminer Rol Yapma / Drama Beyin Fırtınası Küçük Grup Tartışması Önceden planlanmış özel beceriler Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme, takım çalışması Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme
Kendini ve toplumu tanıyabilme Sunum / Seminer Rol Yapma / Drama Beyin Fırtınası Küçük Grup Tartışması Önceden planlanmış özel beceriler Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme, takım çalışması Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme
İletişim becerisi geliştirebilme Sunum / Seminer Rol Yapma / Drama Önceden planlanmış özel beceriler
İş birliği yapılabilme Sözlü Sınav Sunum / Seminer Rol Yapma / Drama Küçük Grup Tartışması Önceden planlanmış özel beceriler Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme
DERS ÖĞRENME ÇIKTISI
PÇ 1 PÇ 2 PÇ 3 PÇ 4 PÇ 5 PÇ 6 PÇ 7 PÇ 8 PÇ 9 PÇ 10 PÇ 11 PÇ 12 PÇ 13 PÇ 14
Grup etkinliklerini yapabilme 5 5 5 5 5 5 5 5 5 5 5 5 5 5
Hayal gücünü geliştirebilme 5 5 5 5 5 5 5 5 5 5 5 5 5 5
Kendini ve toplumu tanıyabilme 5 5 5 5 5 5 5 5 5 5 5 5 5 5
İletişim becerisi geliştirebilme 5 5 5 5 5 5 5 5 5 5 5 5 5 5
İş birliği yapılabilme 5 5 5 5 5 5 5 5 5 5 5 5 5 5