Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | AKTS | |
Kültür Turizmi | TRZ334 | 6 | 2 + 0 | 3,0 |
Birim Bölüm | TURİZM İŞLETMECİLİĞİ |
Derece Seviye | Lisans - Seçmeli - Türkçe |
Dersin Verilişi | Örgün, yüz yüze |
EBS Koordinatörü | |
Ders Veren | Dr. Öğr. Üyesi Dilek ŞEN |
Amaç |
Dersin temeli kültür kavramına dayandığından öncelikle kültür kavramı ve kültür çeşitleri hakkında bilgiler vermek, turizm ve kültür arasındaki ilişkiyi somutlaştırmak dersin önemli bir amacıdır. Kültür turizmi özel ilgi turizminin altında incelendiğinden özel ilgi turizmi ve özel ilgi turistleri ile ilgili genel bilgiler vermek dersin diğer amaçları arasındadır. Son olarak kültür turizmi üzerinde durularak her hafta farklı bir tür olmak üzere kültür odaklı turizmi çeşitlerini detaylı biçimde incelemek, Türkiye ve Dünya'daki örnekler üzerinde durmak dersin temel amaçlarındandır. |
Ders İçeriği |
Kültür kavramı, turizme katılma motivasyonları, özel ilgi turizmi ve özel ilgi turistleri, kültür turizmi ve kültür odaklı turizm çeşitleri, kültürel miras turizmi, inanç turizmi, etnik turizm, hüzün turizmi, gastronomi turizmi, şehir turizmi, festival turizmi, film turizmi, edebiyat turizmi ve müzik turizmi. |
Ders Kaynakları |
DOĞANER, Suna, Türkiye Kültür Turizmi, Doğu Kitabevi, 2013.
TÖREN, Emrullah (Ed.), Kültür Turizmi Motivasyonları, Gazi Kitapevi, 2022. IŞIK, Cem (Ed.), Özel İlgi Turizmi, Anadolu Üniversitesi AÖF Yayınları, 2020 |
Açıldığı Öğretim Yılı | 2017 - 2018 2018 - 2019 2019 - 2020 |
Yarıyıl İçi Çalışmalar | Katkı Yüzdesi (%) |
Ödev 1 | 40 |
Toplam | 40 |
Yarıyıl Sonu Çalışmalar | Katkı Yüzdesi (%) |
Final | %60 |
Toplam | %60 |
Yarıyıl İçinin Başarıya Oranı | %40 |
Yarıyıl Sonu Çalışmalar | %60 |
Toplam | %100 |
Kategori | Ders İlişki Yüzdeleri (%) |
Aktarılabilir Beceri Dersleri
|
0
|
Beşeri, İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri
|
0
|
Destek Dersleri
|
0
|
Ek Dersler
|
0
|
Kategori
|
0
|
Mesleki Seçmeli Dersler
|
0
|
Temel Meslek Dersleri
|
100
|
Uygulama Dersleri
|
0
|
Uzmanlık / Alan Dersleri
|
0
|
Ders İş Yükü | Öğretim Metotlar / Öğretim Metodu | Süresi (Saat) | Sayısı | Toplam İş Yükü (Saat) |
Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme, takım çalışması | Beyin Fırtınası | 2 | 2 | 4 |
Araştırma – yaşam boyu öğrenme, durumları işleme, soru geliştirme, yorumlama, sunum | Sözlü | 2 | 3 | 6 |
Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme | Tartışmalı Ders | 2 | 4 | 8 |
Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim, eleştirel düşünme, soru geliştirme, yönetsel beceriler, takım çalışması | Grup Çalışması | 2 | 4 | 8 |
Dinleme ve anlamlandırma | Ders | 2 | 14 | 28 |
Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme | Gösterim | 2 | 3 | 6 |
Önceden planlanmış özel beceriler | Problem Çözme | 2 | 3 | 6 |
Final | Final | 2 | 2 | 4 |
Ara Sınav 1 | Ara Sınav 1 | 1 | 1 | 1 |
Ödev 1 | Ödev 1 | 2 | 2 | 4 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 75 | |||
AKTS = Toplam İş Yükü (Saat) / 25.5 (s) | 2,94 | |||
AKTS |
Hafta | Konu | Öğretim Metodu |
---|---|---|
1 | Tanışma ve dersin tanıtımı, genel bilgi verme | Sözlü Küçük Grup Tartışması |
2 | Kültür kavramı ve kültür çeşitleri | Sözlü Tartışmalı Ders |
3 | Turizm motivasyonları, özel ilgi turizmi ve özel ilgi turistleri | Sözlü Beyin Fırtınası Küçük Grup Tartışması |
4 | Kültür turizmi ve kültür turistleri, kültür ve turizm ilişkisi, kültür odaklı turizm çeşitleri | Sözlü Beyin Fırtınası Küçük Grup Tartışması |
5 | Kültürel Miras Turizmi | Sözlü Beyin Fırtınası Gösterim |
6 | İnanç Turizmi | Sözlü Gösterim Beyin Fırtınası |
7 | ARA SINAV (test sınav) | |
8 | Hüzün Turizmi | Sözlü Beyin Fırtınası Küçük Grup Tartışması Gösterim |
9 | Etnik Turizm | Sözlü Gösterim |
10 | Gastronomi Turizmi | Sözlü Beyin Fırtınası Küçük Grup Tartışması Gösterim |
11 | Şehir ve festival turizmi | Sözlü Küçük Grup Tartışması Gösterim |
12 | Film, edebiyat ve müzik turizmi | Sözlü Beyin Fırtınası Gösterim |
14 | Türkiye'de kültür turizmi örnekleri öğrenci sunumları | Sözlü Vaka Çalışması Gösterim |
14 | Türkiye'de kültür turizmi örnekleri öğrenci sunumları | Sözlü Vaka Çalışması Gösterim |
Ders Öğrenme Çıktısı | Ölçme Değerlendirme | Öğretim Metodu | Öğrenme Faaliyeti |
Askeri Turizm ile ilgili yeterli bilgiye sahip olur. | |||
Tarihsel Turizm kavramını öğrenir. | |||
Arkeolojik Turizm hakkında bilgiye sahip olur. | |||
İnanç Turizm kavramını tanır. | |||
Prehistorik Turizmi tanır. |
DERS ÖĞRENME ÇIKTISI |
PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 | PÇ 10 | PÇ 11 | PÇ 12 | PÇ 13 | PÇ 14 |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
Askeri Turizm ile ilgili yeterli bilgiye sahip olur. | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - |
Tarihsel Turizm kavramını öğrenir. | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - |
Arkeolojik Turizm hakkında bilgiye sahip olur. | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - |
İnanç Turizm kavramını tanır. | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - |
Prehistorik Turizmi tanır. | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - |