EN
  • Anasayfa
  • TRZ406 Turizm İşletmeciliği Bitirme Çalışması (2018 - 2019 / 8. Yarıyıl)
  • EN
TRZ406 - Turizm İşletmeciliği Bitirme Çalışması
Ders Adı Kodu Yarıyıl T+U Saat AKTS Pdf
Turizm İşletmeciliği Bitirme Çalışması TRZ406 8 2 + 2 5,0 Pdf
Birim Bölüm
TURİZM İŞLETMECİLİĞİ
Derece Seviye Lisans - Zorunlu - İngilizce
Dersin Verilişi Örgün, yüz yüze
EBS Koordinatörü
Ders Veren Prof. Dr. Mehpare TOKAY ARGAN Doç. Dr. Nurdan SEVİM Dr. Öğr. Üyesi Öznur CUMHUR Dr. Öğr. Üyesi Özgür ÇETİNER
Amaç

Öğrencilerin lisans eğitimleri boyunca edindikleri yetkinlikler doğrultusunda ilgileri dahilindeki bir akademik veya iş araştırma projesini akademik araştırma metotlarını kullanarak başlatmasını ve tamamlamasını sağlamak.

Ders İçeriği

Derste amaçlanan öğrencilere ilgileri dahilindeki bir konuyu akademik araştırma metotları doğrultusunda incelemeyi, bu incelemenin sonuçlarını yine akademik araştırma kriterleri doğrultusunda raporlamayı öğretmektir. Ders kapsamında öğrenciler kendi araştırma konularını belirler, ilgili konuda literatür taraması yaparak araştırmayı yapabilmek için gerekli metot ve analizleri belirler, uygun akademik referans metodolojisi kullanarak bulgularını bir rapora dönüştürür ve hazırladığı raporu sunar.

Ders Kaynakları Kozak, M. (2018). Akademik Yazım: İlkeler - Uygulamalar - Örnekler, Detay Yayıncılık.
Açıldığı Öğretim Yılı 2018 - 2019
Yarıyıl İçi Çalışmalar Katkı Yüzdesi (%)
Ara Sınav 1 40
Ödev (Sunum) 20
Toplam 60
Yarıyıl Sonu Çalışmalar Katkı Yüzdesi (%)
Dönem Sonu Uygulaması %40
Toplam %40
Yarıyıl İçinin Başarıya Oranı %60
Yarıyıl Sonu Çalışmalar %40
Toplam %100
Kategori Ders İlişki Yüzdeleri (%)
Aktarılabilir Beceri Dersleri
0
Beşeri, İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri
100
Destek Dersleri
0
Ek Dersler
0
Kategori
0
Mesleki Seçmeli Dersler
0
Temel Meslek Dersleri
0
Uygulama Dersleri
0
Uzmanlık / Alan Dersleri
0
Ders İş Yükü Öğretim Metotlar / Öğretim Metodu Süresi (Saat) Sayısı Toplam İş Yükü (Saat)
Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim Sınıf Dışı Çalışma 4 14 56
Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme Tartışmalı Ders 4 14 56
Uygulama 1 Uygulama 1 5 1 5
Uygulama 2 Uygulama 2 5 1 5
Dönem Sonu Uygulaması Dönem Sonu Uygulaması 7 1 7
Toplam İş Yükü (Saat) 129
AKTS = Toplam İş Yükü (Saat) / 25.5 (s) 5,06
AKTS
Hafta Konu Öğretim Metodu
1 Dersin içeriği, amacının anlatılması ve bilimsel araştırmanın tanımlanması.
2 Konu, ilgili konu alanları, konu geliştirme başlıklarının tartışılması ve öğrencilerin ilgili çalışmaları için tema ve problem alanı belirlemesinin istenmesi.
3 Veri toplama yöntemlerinin aktarılması.
4 Öğrencilerin literatür taraması yaparak bitirme çalışması için hazırladıkları kaynak listesinin değerlendirilmesi.
5 Bilimsel araştırmalarda aktarma tekniklerinin incelenmesi. Ders
6 Öğrencilerin araştırma raporu taslağının değerlendirilmesi. Ders
7 Bilimsel araştırmalarda kaynakça hazırlama tekniklerinin aktarılması.
8 Öğrencinin ders danışmanıyla bitirme çalışması içeriğini şekillendirmesi.
9 Araştırma raporu yazmada temel kuralların incelenmesi. Ders
10 Araştırma raporu taslaklarının incelenmesi ve değerlendirilmesi.
11 Bilimsel araştırmalarda intihal konusu ve tespit edilmesi.
12 Bitirme çalışmasıyla ilgili şekilsel detayların aktarılması. Ders
13 Öğrenci tarafından hazırlanan bitirme çalışmasının incelenmesi ve değerlendirilmesi.
13 Öğrenci tarafından hazırlanan bitirme çalışmasının incelenmesi ve değerlendirilmesi.
Ders Öğrenme Çıktısı Ölçme Değerlendirme Öğretim Metodu Öğrenme Faaliyeti
Teknik yazım ve sözlü sunum becerilerini geliştirir.
Toplanan araştırma makalelerini analiz eder, eleştirir ve sentezler.
Kütüphane ve internet kaynakları aracılığıyla literatür taraması yapmak.
İstatistiksel analizleri SPSS gibi bilgisayar programları aracılığıyla kullanır ve yorumlar.
İlgili araştırma soruları ve hipotezler üretmek.
DERS ÖĞRENME ÇIKTISI
PÇ 1 PÇ 2 PÇ 3 PÇ 4 PÇ 5 PÇ 6 PÇ 7 PÇ 8 PÇ 9 PÇ 10 PÇ 11 PÇ 12 PÇ 13 PÇ 14
Teknik yazım ve sözlü sunum becerilerini geliştirir. - - - - - - - - - - - - - -
Toplanan araştırma makalelerini analiz eder, eleştirir ve sentezler. - - - - - - - - - - - - - -
Kütüphane ve internet kaynakları aracılığıyla literatür taraması yapmak. - - - - - - - - - - - - - -
İstatistiksel analizleri SPSS gibi bilgisayar programları aracılığıyla kullanır ve yorumlar. - - - - - - - - - - - - - -
İlgili araştırma soruları ve hipotezler üretmek. - - - - - - - - - - - - - -