| Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | AKTS | |
| İletişim ve Etik | HİT103 | 1 | 4 + 0 | 5,0 |
| Birim Bölüm | HALKLA İLİŞKİLER VE TANITIM |
| Derece Seviye | Ön Lisans - Zorunlu - Türkçe |
| Dersin Verilişi | Yüz yüze, Anlatım, Tartışma, Takım/GrupÇalışması |
| EBS Koordinatörü | Öğr. Gör. Sibel GÜRSEL |
| Ders Veren | |
| Amaç |
İletişim ve Etik kavramlarını benimsetmek, çeşitli alanlarda yaşanan etik problemler ve uygulama örnekleri ile ilgili bilgilerin pekiştirilmesini sağlamak. |
| Ders İçeriği |
Meslek etik kuralları, mesleğe ilişkin etik kararların verilmesi, kitle iletişim araçlarının konumu ve yayın ilke ve esasları, basın meslek ilkeleri. |
| Ders Kaynakları |
İLETİŞİM VE ETİK
İLETİŞİM ETİĞİ SORUNLAR VE SORUMLULUKLAR (RUHDAN UZUN) GENEL VE TEKNİK İLETİŞİM İletişim Becerileri /Demet Gürüz, Ayşe Temel Eğinli/Nobel Yayınları/2017 - Kişilerarası İletişim Demet Gürüz, Ayşe Temel Eğinli/Nobel Yayınları/2016 AZİZ, Aysel, İletişime Giriş, Hiperlink Yayınları, İstanbul, 2010 GÜNGÖR, Nazife, İletişime Giriş, Siyasal Kitabevi, Ankara, 2011 |
| Açıldığı Öğretim Yılı | 2014 - 2015 2015 - 2016 2016 - 2017 2017 - 2018 2018 - 2019 2019 - 2020 2020 - 2021 |
| Yarıyıl İçi Çalışmalar | Katkı Yüzdesi (%) |
| Bu bilgi girilmemiştir. | |
| Toplam | 0 |
| Yarıyıl Sonu Çalışmalar | Katkı Yüzdesi (%) |
| Bu bilgi girilmemiştir. | |
| Toplam | %0 |
| Yarıyıl İçinin Başarıya Oranı | %0 |
| Yarıyıl Sonu Çalışmalar | %0 |
| Toplam | %0 |
| Kategori | Ders İlişki Yüzdeleri (%) |
|
Aktarılabilir Beceri Dersleri
|
0
|
|
Beşeri, İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri
|
0
|
|
Destek Dersleri
|
0
|
|
Ek Dersler
|
0
|
|
Kategori
|
0
|
|
Mesleki Seçmeli Dersler
|
0
|
|
Temel Meslek Dersleri
|
0
|
|
Uygulama Dersleri
|
0
|
|
Uzmanlık / Alan Dersleri
|
0
|
|
Yetkinlik Tamamlayıcı Ders
|
0
|
| Ders İş Yükü | Öğretim Metotlar / Öğretim Metodu | Süresi (Saat) | Sayısı | Toplam İş Yükü (Saat) |
| Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme | Küçük Grup Tartışması | 2 | 14 | 28 |
| Araştırma – yaşam boyu öğrenme, durumları işleme, soru geliştirme, yorumlama, sunum | Sözlü | 1 | 14 | 14 |
| Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim | Sınıf Dışı Çalışma | 1 | 14 | 14 |
| Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme | Tartışmalı Ders | 1 | 14 | 14 |
| Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme, takım çalışması | Beyin Fırtınası | 2 | 14 | 28 |
| Dinleme ve anlamlandırma | Ders | 4 | 14 | 56 |
| Final | Final | 1 | 1 | 1 |
| Ara Sınav 1 | Ara Sınav 1 | 1 | 1 | 1 |
| Toplam İş Yükü (Saat) | 156 | |||
| AKTS = Toplam İş Yükü (Saat) / 25.5 (s) | 6,12 | |||
| AKTS | 5,0 | |||
| Hafta | Konu | Öğretim Metodu |
|---|---|---|
| 1 | ETİK TANIMI, MESLEKİ ETİĞİ VE İLETİŞİM ETİĞİ KAVRAMLARININ AÇIKLANMASI, ÖZEL HAYATIN GİZLİLİĞİ | |
| 2 | İLETİŞİM ETİĞİNİN TARİHSEL GELİŞİMİ | |
| 3 | GAZETECİLİK ETİĞİ | Beyin Fırtınası |
| 4 | BİLGİLERİN PEKİŞTİRİLMESİ VE BEYİN FIRTINASI | |
| 5 | TÜRKİYEDE TARİHSEL GELİŞİMİYLE GAZETECİLİK ETİĞİ | |
| 6 | ETİK İLKELER VE ETİK İLKELERİN İZLENMESİ | |
| 7 | İLETİŞİM YÖNTEMLERİ, KONU TEKRARI | |
| 8 | VİZE HAFTASI | |
| 9 | ŞAVAŞ HABERCİLİĞİ VE ETİK | Beyin Fırtınası |
| 10 | REKLAMCILIK ETİĞİ | Beyin Fırtınası |
| 11 | HALKLA İLİŞKİLER ETİĞİ | |
| 12 | SANAL UZAY VE ETİK | Problem Çözme Beyin Fırtınası |
| 13 | KADINLAR, ÇOCUKLAR, AZINLIKLAR VE MEDYANIN ÖTEKİLERİ AÇISINDAN ETİK SORUNLAR | Problem Çözme Beyin Fırtınası |
| 14 | İLETİŞİM ETİĞİNİN ELEŞTİRİSİ |
| Ders Öğrenme Çıktısı | Ölçme Değerlendirme | Öğretim Metodu | Öğrenme Faaliyeti |
| İletişimin temel kavramları hakkında betimleyici düzeyde bilgi birikimine sahip olur ve söz konusu kavramları birbirleriyle ilişkilendirir. | |||
| İletişimin gerçekleşmesi için hangi koşulların olması gerektiğini bilir. | |||
| İletişimin temel öğeleri ve iletişim sürecinin işleyişi konusunda gerekli bilgi birikimine sahip olur. | |||
| Etkili iletişimde beden dilinin önemini öğrenir | |||
| İletişim biçimleri (kişiler arası iletişim, grup, örgüt, kitle iletişimi vs.) ve ikna iletişimi konusunda ayrıntılı bilgiye sahip olur. |
DERS ÖĞRENME ÇIKTISI |
PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 | PÇ 10 | PÇ 11 | PÇ 12 | PÇ 13 | PÇ 14 | PÇ 15 |
|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
| İletişimin temel kavramları hakkında betimleyici düzeyde bilgi birikimine sahip olur ve söz konusu kavramları birbirleriyle ilişkilendirir. | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | ;
| İletişimin gerçekleşmesi için hangi koşulların olması gerektiğini bilir. | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | ;
| İletişimin temel öğeleri ve iletişim sürecinin işleyişi konusunda gerekli bilgi birikimine sahip olur. | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | ;
| Etkili iletişimde beden dilinin önemini öğrenir | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | ;
| İletişim biçimleri (kişiler arası iletişim, grup, örgüt, kitle iletişimi vs.) ve ikna iletişimi konusunda ayrıntılı bilgiye sahip olur. | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | ;
| Ortalama Değer | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - |