EN
  • Anasayfa
  • HİT221 Müşteri İlişkileri Yönetimi (2022 - 2023 / 3. Yarıyıl)
  • EN
HİT221 - Müşteri İlişkileri Yönetimi
Ders Adı Kodu Yarıyıl T+U Saat AKTS Pdf
Müşteri İlişkileri Yönetimi HİT221 3 3 + 0 4,0 Pdf
Birim Bölüm
HALKLA İLİŞKİLER VE TANITIM
Derece Seviye Ön Lisans - Seçmeli - Türkçe
Dersin Verilişi Sınıf ortamında yüz yüze
EBS Koordinatörü Öğr. Gör. Dr. Murat ÇAVDAR
Ders Veren Öğr. Gör. Dr. Murat ÇAVDAR
Amaç

Müşteriyi elde tutmanın yollarını ortaya koyan, satış tekniklerine hakim, müşterilerin nasıl bölümlere ayrılabileceğini bilen, müşteriye nasıl ulaşılabileceğini, onlarla nasıl iletişime geçileceği konusunda bilgilere hakim bireyler yetiştirmektir.

Ders İçeriği

Müşteri ilişkileri yönetmi, müşteri davranışları, müşteri memnuniyetinin sağlanması, müşteri beklentileri, müşterinin değeri, müşteri ilişkilerinin faydaları, müşteri ilişkilerinde başarı sağlama yöntemleri, ilişkisel pazarlama ve doğrudan pazarlama

Ders Kaynakları Müşteri İlişkileri Yönetimi, Cemalettin Aktepe, Mehmet Baş, Metehan Tolon, Detay Yayıncılık
Müşteri İlişkileri Yönetimi, Yavuz Demirel, Seçkin Yayınları,
Açıldığı Öğretim Yılı 2015 - 2016 2016 - 2017 2017 - 2018 2018 - 2019 2019 - 2020 2020 - 2021 2022 - 2023
Yarıyıl İçi Çalışmalar Katkı Yüzdesi (%)
Ara Sınav 1 40
Toplam 40
Yarıyıl Sonu Çalışmalar Katkı Yüzdesi (%)
Final %60
Toplam %60
Yarıyıl İçinin Başarıya Oranı %40
Yarıyıl Sonu Çalışmalar %60
Toplam %100
Kategori Ders İlişki Yüzdeleri (%)
Aktarılabilir Beceri Dersleri
0
Beşeri, İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri
0
Destek Dersleri
0
Ek Dersler
0
Kategori
0
Mesleki Seçmeli Dersler
0
Temel Meslek Dersleri
0
Uygulama Dersleri
0
Uzmanlık / Alan Dersleri
0
Ders İş Yükü Öğretim Metotlar / Öğretim Metodu Süresi (Saat) Sayısı Toplam İş Yükü (Saat)
Dinleme ve anlamlandırma Ders 3 14 42
Gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme, takım çalışması, Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, yönetsel beceriler, Önceden planlanmış özel beceriler Öğrenci Topluluğu Faaliyetleri / Projeleri 2 14 28
Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme, takım çalışması Beyin Fırtınası 1 14 14
Araştırma – yaşam boyu öğrenme, durumları işleme, soru geliştirme, yorumlama, sunum Sözlü 1 14 14
Ara Sınav 1 Ara Sınav 1 1 1 1
Final Final 1 1 1
Toplam İş Yükü (Saat) 100
AKTS = Toplam İş Yükü (Saat) / 25.5 (s) 3,92
AKTS
Hafta Konu Öğretim Metodu
1 Müşteri İlişkilerinin Yönetiminin Teorik Çerçevesi
2 Müşteri İlişkileri Yönetimi Sürecinde İletişim
3 Müşteri İlişkileri Yönetiminde Müşteri Hizmetleri
4 Müşteri İlişkileri Yönetiminin Diğer Kavramlarla İlişkisi
5 Müşteri İlişkileri Yönetiminin İşletmelere Sağladığı Faydalar
6 Müşteri Tutma ve Kazanma Süreci
7 Müşteri İlişkileri Yönetimi ve Teknoloji
8 Müşteri İlişkileri Uygulamasında Yönetimin Sorumlulukları
9 Müşteri İlişkileri Yönetimin Uygulamasının Başarısız Olma Nedenleri
10 Müşteri İlişkilerinde Dış Kaynak Kullanımı
11 Müşteri İlişkileri ve İnsan Kaynağı Faktörü
12 Müşteri İlişkilerinin Ölçülmesi
13 Müşteri İlişkileri Yönetiminden Müşterilerin Yönettiği İlişkilere Geçiş
14 Örgütsel Kültür ve Değişim
Ders Öğrenme Çıktısı Ölçme Değerlendirme Öğretim Metodu Öğrenme Faaliyeti
Müşterinin işletmeye bağlılığını arttırma yollarını bulma
Müşteri şikayetlerini yönetebilme becerisi kazanma
Teorik bilgileri iş hayatında uygulama becerisi gösterme
Müşteri değeri yaratabilme taktikleri geliştirebilme
Müşteri İlişkileri Yönetiminde müşteriyle iletişime geçme becerisi elde etme
DERS ÖĞRENME ÇIKTISI
PÇ 1 PÇ 2 PÇ 3 PÇ 4 PÇ 5 PÇ 6 PÇ 7 PÇ 8 PÇ 9 PÇ 10 PÇ 11 PÇ 12 PÇ 13 PÇ 14 PÇ 15
Müşterinin işletmeye bağlılığını arttırma yollarını bulma - - - - - - - - - - - - - - -
Müşteri şikayetlerini yönetebilme becerisi kazanma - - - - - - - - - - - - - - -
Teorik bilgileri iş hayatında uygulama becerisi gösterme - - - - - - - - - - - - - - -
Müşteri değeri yaratabilme taktikleri geliştirebilme - - - - - - - - - - - - - - -
Müşteri İlişkileri Yönetiminde müşteriyle iletişime geçme becerisi elde etme - - - - - - - - - - - - - - -