| Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | AKTS | |
| Görsel İletişim | HİT229 | 3 | 3 + 0 | 4,0 |
| Birim Bölüm | HALKLA İLİŞKİLER VE TANITIM |
| Derece Seviye | Ön Lisans - Seçmeli - Türkçe |
| Dersin Verilişi | Bu ders, teorik bilgi ve uygulamalı çalışmaların bir arada yürütüldüğü bir öğrenme süreci olarak tasarlanmıştır. Ders kapsamında görsel iletişim kuramları, göstergeler, semboller ve imge analizleri örnekler üzerinden tartışılır. Öğrencilerden, medya metinlerinde kullanılan görsel unsurları çözümlemeleri ve kendi görsel iletişim projelerini geliştirmeleri beklenir. Ders, sunumlar, tartışmalar ve proje temelli uygulamalarla desteklenir. |
| EBS Koordinatörü | Öğr. Gör. Dr. Yıldız KOL |
| Ders Veren | |
| Amaç |
Bu dersin amacı, görsel iletişimin temel kavramlarını, ilkelerini ve medya içerisindeki işlevlerini kavratmaktır. Öğrencilerin görsel unsurların anlam üretimindeki rolünü çözümleyebilmesi, görsel mesajları eleştirel bir bakışla değerlendirebilmesi ve etkili görsel tasarımlar oluşturabilmesi hedeflenmektedir. Ayrıca ders, görsel kültür, imge, temsil ve ideoloji arasındaki ilişkilere dair farkındalık kazandırmayı amaçlar. |
| Ders İçeriği |
Bu ders, görsel iletişimin temel kavramlarını, kuramsal yaklaşımlarını ve uygulama alanlarını kapsamaktadır. Görsel kültür, göstergebilim, imge, anlam üretimi, temsil ve ideoloji kavramları medya örnekleri üzerinden tartışılır. Fotoğraf, afiş, reklam, film ve dijital medya gibi farklı mecralardaki görsel unsurların analiz edilmesi amaçlanır. Öğrenciler, görsel iletişim süreçlerini eleştirel bir bakış açısıyla değerlendirmeyi ve etkili görsel mesajlar üretmeyi öğrenirler. |
| Ders Kaynakları |
| Yarıyıl İçi Çalışmalar | Katkı Yüzdesi (%) |
| Bu bilgi girilmemiştir. | |
| Toplam | 0 |
| Yarıyıl Sonu Çalışmalar | Katkı Yüzdesi (%) |
| Bu bilgi girilmemiştir. | |
| Toplam | %0 |
| Yarıyıl İçinin Başarıya Oranı | %0 |
| Yarıyıl Sonu Çalışmalar | %0 |
| Toplam | %0 |
| Kategori | Ders İlişki Yüzdeleri (%) |
|
Aktarılabilir Beceri Dersleri
|
0
|
|
Beşeri, İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri
|
0
|
|
Destek Dersleri
|
0
|
|
Ek Dersler
|
0
|
|
Kategori
|
0
|
|
Mesleki Seçmeli Dersler
|
0
|
|
Temel Meslek Dersleri
|
0
|
|
Uygulama Dersleri
|
0
|
|
Uzmanlık / Alan Dersleri
|
0
|
|
Yetkinlik Tamamlayıcı Ders
|
0
|
| Ders İş Yükü | Öğretim Metotlar / Öğretim Metodu | Süresi (Saat) | Sayısı | Toplam İş Yükü (Saat) |
| Toplam İş Yükü (Saat) | 0 | |||
| AKTS = Toplam İş Yükü (Saat) / 25.5 (s) | 0 | |||
| AKTS | 4,0 | |||
| Hafta | Konu | Öğretim Metodu |
|---|---|---|
| 1 | Görsel iletişime giriş: Tanımlar, kapsam ve temel kavramlar | Tartışmalı Ders |
| Ders Öğrenme Çıktısı | Ölçme Değerlendirme | Öğretim Metodu | Öğrenme Faaliyeti |
| Görsel iletişimin temel kavramlarını ve ilkelerini açıklar. | Yazılı Sınav | Tartışmalı Ders | Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme |
| Görsel unsurların anlam oluşturma sürecindeki rolünü analiz eder. | Yazılı Sınav | Tartışmalı Ders | Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme |
| Görsel mesajlarda yer alan kültürel ve ideolojik kodları çözümler. | Yazılı Sınav | Tartışmalı Ders | Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme |
| Görsel iletişim araçlarını kullanarak etkili ve yaratıcı mesajlar tasarlar. | Yazılı Sınav | Tartışmalı Ders | Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme |
| Görsel kültür, medya ve toplumsal temsil ilişkilerini eleştirel biçimde değerlendirir. | Yazılı Sınav | Tartışmalı Ders | Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme |
DERS ÖĞRENME ÇIKTISI |
PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 | PÇ 10 | PÇ 11 | PÇ 12 | PÇ 13 | PÇ 14 | PÇ 15 |
|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
| Görsel iletişimin temel kavramlarını ve ilkelerini açıklar. | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | ;
| Görsel unsurların anlam oluşturma sürecindeki rolünü analiz eder. | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | ;
| Görsel mesajlarda yer alan kültürel ve ideolojik kodları çözümler. | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | ;
| Görsel iletişim araçlarını kullanarak etkili ve yaratıcı mesajlar tasarlar. | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | ;
| Görsel kültür, medya ve toplumsal temsil ilişkilerini eleştirel biçimde değerlendirir. | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | ;
| Ortalama Değer | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - |