EN
  • Anasayfa
  • HİT224 Kurumsal İletişim (2020 - 2021 / 4. Yarıyıl)
  • EN
HİT224 - Kurumsal İletişim
Ders Adı Kodu Yarıyıl T+U Saat AKTS Pdf
Kurumsal İletişim HİT224 4 3 + 0 4,0 Pdf
Birim Bölüm
HALKLA İLİŞKİLER VE TANITIM
Derece Seviye Ön Lisans - Seçmeli - Türkçe
Dersin Verilişi yüz yüze, tartışma, sunum
EBS Koordinatörü Öğr. Gör. Ebru ÇELİKHAN
Ders Veren Öğr. Gör. Dr. Murat ÇAVDAR
Amaç

Kurumsal iletişimin çeşitli uzmanlık alanlarındaki paydaş ilişkilerini yönetebilmeyi öğrenmek, İletişim bakış açısıyla kurumsal stratejileri analiz etmeyi, planlamayı ve yönetmeyi öğrenmek ve Kurumsal iletişimle ilgili yeni bilgiler üretmek üzere teori ve yöntemleri uygulamayı öğrenmek.

Ders İçeriği

Hedefi; kuramsal bilgiyi ve uygulama becerilerini kaynaştırarak mesleklerinde yetkin birer uygulayıcı, iş dünyası için kaliteli çalışanlar yetiştirmek olan bölümün bu hedefine ulaşma noktasında belirlediği yol haritası şu şekildedir: Program derslerinin müfredat, kapsam ve içeriklerinin güncellenmesi, Her dönemin sonunda öğrenci memnuniyet anketleri düzenlenmesi ve mezun olan öğrencilerle ilişkilerin arttırılması, Başarılı olan öğrencilerin iyi yerlerde istihdam edilebilmelerini sağlamak amacıyla sektördeki firmalarla sürekli iletişim halinde olunabilmesi, Öğrencileri geliştirebilmek ve işi uygulamada pekiştirebilmek için staj dönemlerinin nasıl daha verimli olabileceğini araştırmaktır

Ders Kaynakları Sönmez S,OYUR E. Genel ve Teknik İletişim Savaş Yayınevi Ankara 2009 EROĞLU ,F. Davranış Bilimleri Beta basım İstanbul 2007
Açıldığı Öğretim Yılı 2019 - 2020 2020 - 2021
Yarıyıl İçi Çalışmalar Katkı Yüzdesi (%)
Ara Sınav 1 40
Toplam 40
Yarıyıl Sonu Çalışmalar Katkı Yüzdesi (%)
Final %60
Toplam %60
Yarıyıl İçinin Başarıya Oranı %40
Yarıyıl Sonu Çalışmalar %60
Toplam %100
Kategori Ders İlişki Yüzdeleri (%)
Aktarılabilir Beceri Dersleri
0
Beşeri, İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri
0
Destek Dersleri
0
Ek Dersler
0
Kategori
0
Mesleki Seçmeli Dersler
0
Temel Meslek Dersleri
0
Uygulama Dersleri
0
Uzmanlık / Alan Dersleri
0
Ders İş Yükü Öğretim Metotlar / Öğretim Metodu Süresi (Saat) Sayısı Toplam İş Yükü (Saat)
Toplam İş Yükü (Saat) 0
AKTS = Toplam İş Yükü (Saat) / 25.5 (s) 0
AKTS
Hafta Konu Öğretim Metodu
1 1 HAFTA ÖRGÜTSEL İLETİŞİMİN TEORİK ÇERÇEVESİ Ders
2 2 HAFTA SOSYALİZASYON Ders
3 3 HAFTA YAPISALCI SÜREÇ OLARAK İLETİŞİM VE ÖRGÜTSEL İLETİŞİM TEORİLERİ Ders
4 4 HAFTA İNSAN KAYNAKLARI ÖRGÜT MODELİ VE YÖNETİCİNİN FONKSİYONLARI Tartışmalı Ders
5 5 HAFTA BÜTÜNLEŞİK KURUMSAL İLETİŞİM Ders Tartışmalı Ders
6 6 HAFTA STRATEJİK KURUMSAL İLETİŞİM Ders Tartışmalı Ders
7 7 HAFTA KURUMSAL İLETİŞİMİN SINIFLANDIRILMASI KAPSAMINDA İLETİŞİM TÜRLERİ Ders Tartışmalı Ders
8 8 HAFTA ARA SINAV Ders
9 9 HAFTA TUTUMLARDA VE DAVRANIŞLARDA DEĞİŞİME YOL AÇAN, SİMETRİK İLETİŞİM KURUMSAL KÜLTÜR VE İMAJ Ders Tartışmalı Ders
10 10 HAFTA KİŞİ ODAKLI KURUM KÜLTÜRÜ Ders Tartışmalı Ders
11 11 HAFTA SOSYAL SORUMLULUK, KRİZ İLETİŞİMİ VE MEDYA Ders Tartışmalı Ders
12 12 HAFTA KURUMSAL İLETİŞİM VE ETİK Ders Tartışmalı Ders
13 13 HAFTA KONU YÖNETİMİ VE KAMULAR Ders Tartışmalı Ders
14 14 HAFTA İLETİŞİM VE İLİŞKİ DEĞERİ Ders Tartışmalı Ders
15 15 HAFTA FİNAL SINAVI Ders
Ders Öğrenme Çıktısı Ölçme Değerlendirme Öğretim Metodu Öğrenme Faaliyeti
Kurumsal iletişim fonksiyonlarını tanımlar Yazılı Sınav Tartışmalı Ders Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme
Kurumlar için itibar yönetiminin gerekliliğini kavrar Yazılı Sınav Tartışmalı Ders Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme
Kurum kimliğinin unsurlarını sıralar Yazılı Sınav Tartışmalı Ders Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme
Kurumsal iletişim stratejisi geliştirmenin aşamalarını uygular Yazılı Sınav Ders Dinleme ve anlamlandırma
Kurumsal iletişim yaklaşımını açıklar Yazılı Sınav Ders Dinleme ve anlamlandırma
DERS ÖĞRENME ÇIKTISI
PÇ 1 PÇ 2 PÇ 3 PÇ 4 PÇ 5 PÇ 6 PÇ 7 PÇ 8 PÇ 9 PÇ 10 PÇ 11 PÇ 12 PÇ 13 PÇ 14 PÇ 15
Kurumsal iletişim fonksiyonlarını tanımlar - - - - - - - - - - - - - - -
Kurumlar için itibar yönetiminin gerekliliğini kavrar - - - - - - - - - - - - - - -
Kurum kimliğinin unsurlarını sıralar - - - - - - - - - - - - - - -
Kurumsal iletişim stratejisi geliştirmenin aşamalarını uygular - - - - - - - - - - - - - - -
Kurumsal iletişim yaklaşımını açıklar - - - - - - - - - - - - - - -