| Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | AKTS | |
| Uygarlık Tarihi | HİT263 | 3 | 3 + 0 | 4,0 |
| Birim Bölüm | HALKLA İLİŞKİLER VE TANITIM |
| Derece Seviye | Ön Lisans - Seçmeli - Türkçe |
| Dersin Verilişi | Yüz yüze |
| EBS Koordinatörü | Öğr. Gör. Dr. Yıldız KOL |
| Ders Veren | |
| Amaç |
Genel olarak düşüncedeki gelişimi ve dönüşümü vurgulayarak bunun ardındaki toplumsal etkenlerin kavranarak günümüz sorunsallarının kavranmaya çalışılması |
| Ders İçeriği |
5000 yıllık uygarlık tarihine genel bir bakışın ele alındığı programda erken dönem insan topluluklarının yaşama ve düşünme biçimlerinden başlayarak, yerleşik düzene geçilmesi ile birlikte ortaya çıkan farklı toplumsal örgütlenmeler ve buna bağlı olarak insanlığın düşünce yapısında ve yaşama biçiminde beliren dönüşümler ele alınacaktır. |
| Ders Kaynakları |
CÖMERT, Bedrettin.,Mitoloji ve İkonografi, Hacettepe Yayınları, Ankara
AKYÜREK, Engin.,Ortaçağ’dan Yeniçağ’a Felsefe ve Sanat, Kabalcı Yayınevi, 1994, AĞAOĞULLARI, M.Ali.,Kent Devletinden İmparatorluğa, İmge Kitapevi, Ankara, 2000 |
| Yarıyıl İçi Çalışmalar | Katkı Yüzdesi (%) |
| Bu bilgi girilmemiştir. | |
| Toplam | 0 |
| Yarıyıl Sonu Çalışmalar | Katkı Yüzdesi (%) |
| Bu bilgi girilmemiştir. | |
| Toplam | %0 |
| Yarıyıl İçinin Başarıya Oranı | %0 |
| Yarıyıl Sonu Çalışmalar | %0 |
| Toplam | %0 |
| Kategori | Ders İlişki Yüzdeleri (%) |
|
Aktarılabilir Beceri Dersleri
|
0
|
|
Beşeri, İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri
|
0
|
|
Destek Dersleri
|
0
|
|
Ek Dersler
|
0
|
|
Kategori
|
0
|
|
Mesleki Seçmeli Dersler
|
0
|
|
Temel Meslek Dersleri
|
0
|
|
Uygulama Dersleri
|
0
|
|
Uzmanlık / Alan Dersleri
|
0
|
|
Yetkinlik Tamamlayıcı Ders
|
0
|
| Ders İş Yükü | Öğretim Metotlar / Öğretim Metodu | Süresi (Saat) | Sayısı | Toplam İş Yükü (Saat) |
| Toplam İş Yükü (Saat) | 0 | |||
| AKTS = Toplam İş Yükü (Saat) / 25.5 (s) | 0 | |||
| AKTS | 4,0 | |||
| Hafta | Konu | Öğretim Metodu |
|---|---|---|
| 1 | Uygarlık Tarihine Giriş; Tarih, Kültür ve Toplum Kavramları | Tartışmalı Ders |
| 2 | İlk İnsan Toplulukları ve Mezopotamya Uygarlıkları | Tartışmalı Ders |
| 3 | Antik Mısır Uygarlığı ve Kültürel Yapısı | Tartışmalı Ders |
| 4 | Antik Hindistan ve Hint Medeniyetinin Temelleri | Tartışmalı Ders |
| 5 | Antik Çin ve Konfüçyüs Kültürü | Tartışmalı Ders |
| 6 | Antik Yunan Uygarlığı ve Demokrasi Kültürü | Tartışmalı Ders |
| 7 | Roma Cumhuriyeti ve İmparatorluğu | Tartışmalı Ders |
| 8 | Ortaçağ Avrupa’sı ve Feodal Toplum | Tartışmalı Ders |
| 9 | İslam Medeniyeti ve Bilimsel Gelişmeler | Tartışmalı Ders |
| 10 | Ortaçağ Uygarlıkları ve Kültürel Etkileşimler | Tartışmalı Ders |
| 11 | Rönesans ve Hümanizm Hareketi | Tartışmalı Ders |
| 12 | Keşifler Çağı ve Küresel Uygarlıklar Arası Etkileşim | Tartışmalı Ders |
| 13 | Modern Dönemin Başlangıcı: Sanayi ve Siyasi Değişimler | Tartışmalı Ders |
| 14 | Genel Değerlendirme ve Tekrar | Tartışmalı Ders |
| Ders Öğrenme Çıktısı | Ölçme Değerlendirme | Öğretim Metodu | Öğrenme Faaliyeti |
| Toplumsal ve siyasal dönüşümler içinde sanatın yerini algılayabilecektir. | |||
| Uygarlık Tarihinin gelişim çizgisi içinde bazı uygarlıkların tarih içinde öne çıkan yanlarını ve detaylarını tartışabilecektir. | |||
| İnsan düşüncesinin tarihi süreç içinde geçirdiği değişimler ışığında farklı bakış açılarının varlığını kavrayabilecektir. | |||
| Siyasi düşünce sistemlerini ve dönüşümlerini kavrayabilecektir. |
DERS ÖĞRENME ÇIKTISI |
PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 | PÇ 10 | PÇ 11 | PÇ 12 | PÇ 13 | PÇ 14 | PÇ 15 |
|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
| Toplumsal ve siyasal dönüşümler içinde sanatın yerini algılayabilecektir. | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | ;
| Uygarlık Tarihinin gelişim çizgisi içinde bazı uygarlıkların tarih içinde öne çıkan yanlarını ve detaylarını tartışabilecektir. | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | ;
| İnsan düşüncesinin tarihi süreç içinde geçirdiği değişimler ışığında farklı bakış açılarının varlığını kavrayabilecektir. | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | ;
| Siyasi düşünce sistemlerini ve dönüşümlerini kavrayabilecektir. | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | ;
| Ortalama Değer | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - |