| Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | AKTS | |
| Kriz İletişimi ve Yönetimi | HİT267 | 3 | 2 + 1 | 4,0 |
| Birim Bölüm | HALKLA İLİŞKİLER VE TANITIM |
| Derece Seviye | Ön Lisans - Seçmeli - Türkçe |
| Dersin Verilişi | yüz yüze, tartışma, sunum |
| EBS Koordinatörü | Öğr. Gör. Dilvin ARPA |
| Ders Veren | |
| Amaç |
Kriz iletişimi ve yönetimi dersinin temel amacı, kriz olarak nitelendirilen durumu ortadan kaldırmak için planlı, sistematik ve rasyonel bir şekilde uygulanan faaliyetler topluluğunu aktarmaktır. |
| Ders İçeriği |
Kriz iletişimi ve yönetimi dersinin hedefi, kriz olarak nitelendirilen durumu ortadan kaldırmak için planlı, sistematik ve rasyonel bir şekilde uygulanan faaliyetler topluluğunu aktarmaktır. |
| Ders Kaynakları |
İşletmelerde Kriz Yönetimi ve İletişimi, Dr. Mehmet Devrim Aydın, Ankara Mayıs2004, ISBN : 975-6486-84-8;
|
| Yarıyıl İçi Çalışmalar | Katkı Yüzdesi (%) |
| Bu bilgi girilmemiştir. | |
| Toplam | 0 |
| Yarıyıl Sonu Çalışmalar | Katkı Yüzdesi (%) |
| Bu bilgi girilmemiştir. | |
| Toplam | %0 |
| Yarıyıl İçinin Başarıya Oranı | %0 |
| Yarıyıl Sonu Çalışmalar | %0 |
| Toplam | %0 |
| Kategori | Ders İlişki Yüzdeleri (%) |
|
Aktarılabilir Beceri Dersleri
|
0
|
|
Beşeri, İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri
|
0
|
|
Destek Dersleri
|
0
|
|
Ek Dersler
|
0
|
|
Kategori
|
0
|
|
Mesleki Seçmeli Dersler
|
0
|
|
Temel Meslek Dersleri
|
0
|
|
Uygulama Dersleri
|
0
|
|
Uzmanlık / Alan Dersleri
|
0
|
|
Yetkinlik Tamamlayıcı Ders
|
0
|
| Ders İş Yükü | Öğretim Metotlar / Öğretim Metodu | Süresi (Saat) | Sayısı | Toplam İş Yükü (Saat) |
| Toplam İş Yükü (Saat) | 0 | |||
| AKTS = Toplam İş Yükü (Saat) / 25.5 (s) | 0 | |||
| AKTS | 4,0 | |||
| Hafta | Konu | Öğretim Metodu |
|---|---|---|
| 1 | Kriz Kavramı ve İşletmeler Açısından Kriz Yaratan Faktörler | Tartışmalı Ders |
| 1 | Kriz Kavramı ve İşletmeler Açısından Kriz Yaratan Faktörler | Tartışmalı Ders |
| 3 | Kriz Sürecinin Aşamaları Etkileri ve Kriz Yönetimi Kavramı | Tartışmalı Ders |
| 3 | Kriz Sürecinin Aşamaları Etkileri ve Kriz Yönetimi Kavramı | Tartışmalı Ders |
| 5 | Krize Yanıt Süreci | Tartışmalı Ders |
| 6 | Kriz Öncesi Yapılacak Çalışmalar | Tartışmalı Ders |
| 6 | Kriz Öncesi Yapılacak Çalışmalar | Tartışmalı Ders |
| 8 | Kriz Anında Yapılacak Çalışmalar | Tartışmalı Ders |
| 8 | Kriz Anında Yapılacak Çalışmalar | Tartışmalı Ders |
| 8 | Kriz Anında Yapılacak Çalışmalar | Tartışmalı Ders |
| 11 | Kriz Sonrası Yönetim ve Örnek Olaylar | Tartışmalı Ders |
| 12 | Kriz Sonrası Yönetim ve Örnek Olaylar | Tartışmalı Ders |
| 13 | Kriz İletişim Süreci | Tartışmalı Ders |
| 14 | Kriz İletişiminde Yeni Medya | Tartışmalı Ders |
| Ders Öğrenme Çıktısı | Ölçme Değerlendirme | Öğretim Metodu | Öğrenme Faaliyeti |
| Kurumun iç ve dış paydaşlarıyla ilgili iletişim sorunlarını, edindiği işletme yönetimi ve organizasyon alanındaki temel bilgilerle zorlu koşullarda dahi tespit edebilir, tanımlayabilir, analiz edip uygulayabilir. | Yazılı Sınav | Tartışmalı Ders | Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme |
| Halkla ilişkiler disiplininin ve ilişkili olduğu disiplinlerin temel kavramlarının önemini kavrayabilme ve disiplinler arasındaki ilişkileri kurabilir. | Yazılı Sınav | Tartışmalı Ders | Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme |
| Mesleki, ahlaki ve etik sorumluluk bilincine sahiptir. | Yazılı Sınav | Tartışmalı Ders | Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme |
| Edinilen disiplinler arası bilgiler sonucunda toplumsal, kültürel, siyasi ve sosyal konuları ya da değişimleri belirleme, analiz etme ve sonuçları mesleki çalışmalarda kullanabilme becerisine sahiptir. | Yazılı Sınav | Tartışmalı Ders | Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme |
| Değişime açık, toplumsal konulara duyarlı, eleştirel ve çözüm üretebilen bakış açılarına sahip olarak yaşam boyu öğrenmeye ilişkin olumlu tutum ve davranış geliştirir. | Yazılı Sınav | Tartışmalı Ders | Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme |
DERS ÖĞRENME ÇIKTISI |
PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 | PÇ 10 | PÇ 11 | PÇ 12 | PÇ 13 | PÇ 14 | PÇ 15 |
|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
| Kurumun iç ve dış paydaşlarıyla ilgili iletişim sorunlarını, edindiği işletme yönetimi ve organizasyon alanındaki temel bilgilerle zorlu koşullarda dahi tespit edebilir, tanımlayabilir, analiz edip uygulayabilir. | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | ;
| Halkla ilişkiler disiplininin ve ilişkili olduğu disiplinlerin temel kavramlarının önemini kavrayabilme ve disiplinler arasındaki ilişkileri kurabilir. | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | ;
| Mesleki, ahlaki ve etik sorumluluk bilincine sahiptir. | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | ;
| Edinilen disiplinler arası bilgiler sonucunda toplumsal, kültürel, siyasi ve sosyal konuları ya da değişimleri belirleme, analiz etme ve sonuçları mesleki çalışmalarda kullanabilme becerisine sahiptir. | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | ;
| Değişime açık, toplumsal konulara duyarlı, eleştirel ve çözüm üretebilen bakış açılarına sahip olarak yaşam boyu öğrenmeye ilişkin olumlu tutum ve davranış geliştirir. | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | ;
| Ortalama Değer | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - |