| Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | AKTS | |
| İstatistik | HİT240 | 3 | 2 + 1 | 4,0 |
| Birim Bölüm | HALKLA İLİŞKİLER VE TANITIM |
| Derece Seviye | Ön Lisans - Seçmeli - Türkçe |
| Dersin Verilişi | Yüz yüze |
| EBS Koordinatörü | Öğr. Gör. Tayfun POYRAZ |
| Ders Veren | |
| Amaç |
Hem işletmelerde, hem de çeşitli organizasyonlarda en iyi karar alınması için çalışanların ihtiyaç duymuş olduğu verilerin, toplanabilmesi, depolanabilmesi ve yorumlanabilme becerisinin sağlanması. |
| Ders İçeriği |
İstatistiğin temel kavramları, Seriler ve veri organizasyonu, Grafik çizimleri, Ortalamalar, Değişkenlik ölçüleri, Olasılık, İndeksler |
| Ders Kaynakları |
Özer Serper, Uygulamalı İstatistik, Ezgi Kitabevi, Bursa, 2010
Necmi Gürsakal, Betimsel İstatistik, Dora Yayınları, Bursa, 2012 |
| Yarıyıl İçi Çalışmalar | Katkı Yüzdesi (%) |
| Bu bilgi girilmemiştir. | |
| Toplam | 0 |
| Yarıyıl Sonu Çalışmalar | Katkı Yüzdesi (%) |
| Bu bilgi girilmemiştir. | |
| Toplam | %0 |
| Yarıyıl İçinin Başarıya Oranı | %0 |
| Yarıyıl Sonu Çalışmalar | %0 |
| Toplam | %0 |
| Kategori | Ders İlişki Yüzdeleri (%) |
|
Aktarılabilir Beceri Dersleri
|
0
|
|
Beşeri, İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri
|
0
|
|
Destek Dersleri
|
0
|
|
Ek Dersler
|
0
|
|
Kategori
|
0
|
|
Mesleki Seçmeli Dersler
|
0
|
|
Temel Meslek Dersleri
|
0
|
|
Uygulama Dersleri
|
0
|
|
Uzmanlık / Alan Dersleri
|
0
|
|
Yetkinlik Tamamlayıcı Ders
|
0
|
| Ders İş Yükü | Öğretim Metotlar / Öğretim Metodu | Süresi (Saat) | Sayısı | Toplam İş Yükü (Saat) |
| Toplam İş Yükü (Saat) | 0 | |||
| AKTS = Toplam İş Yükü (Saat) / 25.5 (s) | 0 | |||
| AKTS | 4,0 | |||
| Hafta | Konu | Öğretim Metodu |
|---|---|---|
| 1 | İstatistiğin ve istatistikle ilgili temel kavramların tanımı | Ders |
| 2 | Verileri elde etme yöntemleri | Ders |
| 3 | Ölçme ve ölçek türleri | Ders |
| 4 | Veri ve değişken türleri | Ders |
| 5 | Verilerin tablo ve grafiklerle gösterimi | Ders |
| 6 | İstatistik seriler ve hassas ortalamalar | Ders |
| 7 | İstatistik seriler ve hassas olmayan ortalamalar | Ders |
| 8 | Değişkenlik ölçüleri: Ortalama sapma, standart sapma ve varyans | Ders |
| 9 | Değişkenlik ölçüleri: Momentler, eğiklik ve basıklık | Ders |
| 10 | Endeksler | Ders |
| 11 | Sayma teknikleri ve olasılığa giriş | Ders |
| 12 | Olasılık dağılımları | Ders |
| 13 | Standart tesadüfi değişken ve normal dağılım | Ders |
| 14 | Standart normal dağılım tablosu yardımıyla olasılık hesapları | Ders |
| Ders Öğrenme Çıktısı | Ölçme Değerlendirme | Öğretim Metodu | Öğrenme Faaliyeti |
| Bilgilerin toplanması, düzenlenmesi ve sunumuna ilişkin değerlendirmeler yapar, verilerin tanımlayıcı ölçüleri hakkında (ortalama, dağılma ölçüleri, asimetri, basıklık ölçüleri) bilgi sahibi olur. | Yazılı Sınav Ödev / Proje | Ders Sınıf Dışı Çalışma Problem Çözme Gösterim | Dinleme ve anlamlandırma Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim Önceden planlanmış özel beceriler Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme |
| Bilimsel araştırmanın aşamalarını öğrenir. | Yazılı Sınav Ödev / Proje | Ders Sınıf Dışı Çalışma Problem Çözme Gösterim | Dinleme ve anlamlandırma Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim Önceden planlanmış özel beceriler Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme |
| Temel olasılık işlemleri ve olasılık dağılımlarının hesaplamalarını öğrenir. | Yazılı Sınav Ödev / Proje | Ders Sınıf Dışı Çalışma Problem Çözme Gösterim | Dinleme ve anlamlandırma Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim Önceden planlanmış özel beceriler Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme |
| Bilinmeyen anakütle parametresini belirli bir güven olasılığında tahmin edebilir, anakütle parametreleri hakkındaki iddiaları da belirli bir anlamlılık düzeyinde test ederek objektif karar alır. | Yazılı Sınav Ödev / Proje | Ders Sınıf Dışı Çalışma Problem Çözme Gösterim | Dinleme ve anlamlandırma Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim Önceden planlanmış özel beceriler Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme |
DERS ÖĞRENME ÇIKTISI |
PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 | PÇ 10 | PÇ 11 | PÇ 12 | PÇ 13 | PÇ 14 | PÇ 15 |
|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
| Bilgilerin toplanması, düzenlenmesi ve sunumuna ilişkin değerlendirmeler yapar, verilerin tanımlayıcı ölçüleri hakkında (ortalama, dağılma ölçüleri, asimetri, basıklık ölçüleri) bilgi sahibi olur. | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | ;
| Bilimsel araştırmanın aşamalarını öğrenir. | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | ;
| Temel olasılık işlemleri ve olasılık dağılımlarının hesaplamalarını öğrenir. | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | ;
| Bilinmeyen anakütle parametresini belirli bir güven olasılığında tahmin edebilir, anakütle parametreleri hakkındaki iddiaları da belirli bir anlamlılık düzeyinde test ederek objektif karar alır. | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | ;
| Ortalama Değer | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - |