| Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | AKTS | |
| Çevre ve Şehir Gazeteciliği | HİT246 | 3 | 3 + 0 | 4,0 |
| Birim Bölüm | HALKLA İLİŞKİLER VE TANITIM |
| Derece Seviye | Ön Lisans - Seçmeli - Türkçe |
| Dersin Verilişi | Ders, sınıf içi anlatım, tartışma, vaka çalışmaları ve uygulamalı haber yazımı ile desteklenmektedir. |
| EBS Koordinatörü | Öğr. Gör. Dr. Yıldız KOL |
| Ders Veren | |
| Amaç |
Bu dersin amacı, öğrencilere çevre ve şehir gazeteciliğinin temel kavramlarını, tarihçesini ve uygulama alanlarını öğretmek; çevresel ve kentsel sorunları doğru, etkili ve etik bir biçimde haberleştirme becerilerini kazandırmaktır. Ders, öğrencilerin toplumsal farkındalıklarını artırmayı, araştırmacı gazetecilik yaklaşımı ile çevre ve şehir politikalarını eleştirel bir gözle değerlendirmelerini sağlamayı hedefler. |
| Ders İçeriği |
Çevre ve şehir gazeteciliğinin tanımı, önemi ve tarihçesi Çevresel haber üretiminde etik ve sorumluluklar Kentleşme, şehir planlaması ve sürdürülebilirlik konularında haber üretimi Çevresel krizler ve afetlerin gazetecilikte ele alınması Çevre hareketleri ve toplumsal duyarlılık oluşturma yolları Veri gazeteciliği ve çevresel verilerin analizi Dijital medya ve sosyal medyada çevre ve şehir haberleri Uygulamalı haber yazımı: röportaj, araştırma ve haber metni oluşturma |
| Ders Kaynakları |
Karadağ, S. (2021). Çevre ve Şehir Gazeteciliği. İstanbul: Medya Akademi Yayınları.
Demir, T. & Yalçın, A. (2019). Medya ve Sürdürülebilirlik. Ankara: Nobel Yayınları.
Öztürk, F. (2018). Kentleşme ve Medya: Şehir Haberlerinin Analizi. İstanbul: Beta Yayınları.
Kaya, B. (2020). Çevre Haberlerinde Etik ve Sorumluluk. İstanbul: İletişim Yayınları.
|
| Yarıyıl İçi Çalışmalar | Katkı Yüzdesi (%) |
| Bu bilgi girilmemiştir. | |
| Toplam | 0 |
| Yarıyıl Sonu Çalışmalar | Katkı Yüzdesi (%) |
| Bu bilgi girilmemiştir. | |
| Toplam | %0 |
| Yarıyıl İçinin Başarıya Oranı | %0 |
| Yarıyıl Sonu Çalışmalar | %0 |
| Toplam | %0 |
| Kategori | Ders İlişki Yüzdeleri (%) |
|
Aktarılabilir Beceri Dersleri
|
0
|
|
Beşeri, İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri
|
0
|
|
Destek Dersleri
|
0
|
|
Ek Dersler
|
0
|
|
Kategori
|
0
|
|
Mesleki Seçmeli Dersler
|
0
|
|
Temel Meslek Dersleri
|
0
|
|
Uygulama Dersleri
|
0
|
|
Uzmanlık / Alan Dersleri
|
0
|
|
Yetkinlik Tamamlayıcı Ders
|
0
|
| Ders İş Yükü | Öğretim Metotlar / Öğretim Metodu | Süresi (Saat) | Sayısı | Toplam İş Yükü (Saat) |
| Toplam İş Yükü (Saat) | 0 | |||
| AKTS = Toplam İş Yükü (Saat) / 25.5 (s) | 0 | |||
| AKTS | 4,0 | |||
| Hafta | Konu | Öğretim Metodu |
|---|---|---|
| 1 | Dersin tanıtımı; çevre ve şehir gazeteciliğinin kapsamı ve önemi. | Tartışmalı Ders |
| 2 | Çevre ve şehir gazeteciliğinin tarihçesi ve gelişimi | Tartışmalı Ders |
| 3 | Temel gazetecilik kavramları ve haber üretiminde etik sorumluluklar | Tartışmalı Ders |
| 4 | Sürdürülebilirlik ve çevre haberlerinde veri kullanımı | Tartışmalı Ders |
| 5 | Kentleşme ve şehir planlaması haberlerinin analizi | Tartışmalı Ders |
| 6 | Çevresel krizler ve afet haberleri | Tartışmalı Ders |
| 7 | Çevre hareketleri ve toplumsal farkındalık yaratma | Tartışmalı Ders |
| 8 | Dijital medya ve sosyal medyada çevre haberleri | Tartışmalı Ders |
| 9 | Röportaj teknikleri ve saha çalışması hazırlığı | Tartışmalı Ders |
| 10 | Araştırmacı gazetecilik ve çevre odaklı araştırma yöntemleri | Tartışmalı Ders |
| 11 | Uygulamalı haber yazımı: haber metni hazırlama | Tartışmalı Ders |
| 12 | Uygulamalı haber yazımı: röportaj ve saha deneyimleri | Tartışmalı Ders |
| 13 | Çevre ve şehir gazeteciliğinde güncel örneklerin analizi | Tartışmalı Ders |
| 14 | Genel değerlendirme ve öğrenci sunumları | Tartışmalı Ders |
| Ders Öğrenme Çıktısı | Ölçme Değerlendirme | Öğretim Metodu | Öğrenme Faaliyeti |
| Çevre ve şehir gazeteciliğinin temel kavramlarını ve tarihsel gelişimini tanıyabilme. | Yazılı Sınav | Tartışmalı Ders | Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme |
| Çevresel ve kentsel sorunları medya perspektifinden analiz edebilme. | Yazılı Sınav | Tartışmalı Ders | Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme |
| Çevre ve şehir haberleri üretirken etik, doğruluk ve sorumluluk ilkelerini uygulayabilme. | Yazılı Sınav | Tartışmalı Ders | Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme |
| Çevresel ve kentsel politikaların toplumsal etkilerini eleştirel bir bakış açısıyla değerlendirebilme. | Yazılı Sınav | Tartışmalı Ders | Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme |
DERS ÖĞRENME ÇIKTISI |
PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 | PÇ 10 | PÇ 11 | PÇ 12 | PÇ 13 | PÇ 14 | PÇ 15 |
|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
| Çevre ve şehir gazeteciliğinin temel kavramlarını ve tarihsel gelişimini tanıyabilme. | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | ;
| Çevresel ve kentsel sorunları medya perspektifinden analiz edebilme. | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | ;
| Çevre ve şehir haberleri üretirken etik, doğruluk ve sorumluluk ilkelerini uygulayabilme. | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | ;
| Çevresel ve kentsel politikaların toplumsal etkilerini eleştirel bir bakış açısıyla değerlendirebilme. | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | ;
| Ortalama Değer | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - |