| Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | AKTS | |
| İletişim Sosyolojisi | HİT242 | 3 | 3 + 0 | 4,0 |
| Birim Bölüm | HALKLA İLİŞKİLER VE TANITIM |
| Derece Seviye | Ön Lisans - Seçmeli - Türkçe |
| Dersin Verilişi | Yüz Yüze, Dinleme ve anlama, Uygulama |
| EBS Koordinatörü | Doç. Dr. Mehmet SUİÇMEZ |
| Ders Veren | |
| Amaç |
İletişim Sosyolojisinin temel kavram ve kuramlarını öğrenmek, iletişim sosyolojisinin temel kavramları ışığında iletişim teknolojilerinin toplumsal yaşam üzerindeki etkilerini çözümlemek için bilgi sahibi olmak. |
| Ders İçeriği |
İletişim bilimleri ile sosyolojinin metot ve bulgularına dayalı olarak iletişimin şekillenmesi, kültürel dönüşümün açıklanması ve toplumsal değişim açısından medyanın rolünü analiz etmeyi amaçlamaktadır. |
| Ders Kaynakları |
Bal, Hüseyin, İletişim Sosyolojisi: Sosyal İletişim, Kitle İletişimi, Elektronik İletişim, Bursa: Sentez Yayıncılık, 2017.
|
| Yarıyıl İçi Çalışmalar | Katkı Yüzdesi (%) |
| Bu bilgi girilmemiştir. | |
| Toplam | 0 |
| Yarıyıl Sonu Çalışmalar | Katkı Yüzdesi (%) |
| Bu bilgi girilmemiştir. | |
| Toplam | %0 |
| Yarıyıl İçinin Başarıya Oranı | %0 |
| Yarıyıl Sonu Çalışmalar | %0 |
| Toplam | %0 |
| Kategori | Ders İlişki Yüzdeleri (%) |
|
Aktarılabilir Beceri Dersleri
|
0
|
|
Beşeri, İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri
|
0
|
|
Destek Dersleri
|
0
|
|
Ek Dersler
|
0
|
|
Kategori
|
0
|
|
Mesleki Seçmeli Dersler
|
0
|
|
Temel Meslek Dersleri
|
0
|
|
Uygulama Dersleri
|
0
|
|
Uzmanlık / Alan Dersleri
|
0
|
|
Yetkinlik Tamamlayıcı Ders
|
0
|
| Ders İş Yükü | Öğretim Metotlar / Öğretim Metodu | Süresi (Saat) | Sayısı | Toplam İş Yükü (Saat) |
| Toplam İş Yükü (Saat) | 0 | |||
| AKTS = Toplam İş Yükü (Saat) / 25.5 (s) | 0 | |||
| AKTS | 4,0 | |||
| Hafta | Konu | Öğretim Metodu |
|---|---|---|
| 1 | İletişim Sosyolojisinde Tanımlar, Kavramlar ve Yaklaşımlar | Ders |
| 2 | İletişim Olgusu ve Süreci | Ders |
| 3 | İletişim Türleri, İşlevleri ve Araçları | Ders |
| 4 | Kitle İletişim Araçları ve Kuramları | Ders |
| 5 | Kitle İletişim Kuramları | Ders |
| 6 | Kitle İletişim Araçları ve Toplumsal Yaşama Etkisi | Ders |
| 7 | Sözlü, Yazılı ve Görsel Kültürde İnsan ve Toplum | Ders |
| 8 | Ara Sınav | Ders |
| 9 | Sosyal Yapı ve Kültür | Ders |
| 10 | Medya ve Kamusal Alan | Ders |
| 11 | Küreselleşme, İletişim ve Toplumsal Değişim | Ders |
| 12 | Yeni Medya ve Enformasyon Toplumu | Ders |
| 13 | Modernizm ve Postmodernizm | Ders |
| 14 | Sosyal Medya | Ders |
| Ders Öğrenme Çıktısı | Ölçme Değerlendirme | Öğretim Metodu | Öğrenme Faaliyeti |
| İletişim sosyolojisinin temel kuramlarını bilir | Yazılı Sınav | Ders | Dinleme ve anlamlandırma |
| İletişim sosyolojisinin sosyolojik ve psikolojik bakış açılarını değerlendirir | Yazılı Sınav | Ders | Dinleme ve anlamlandırma |
| Sosyal ve kültürel ortamdaki iletişim öğelerinin ve sosyal davranışın nedenlerini ayırt eder ve değerlendirir | Yazılı Sınav | Ders | Dinleme ve anlamlandırma |
| Kitle iletişim kuramlarını öğrenir | Yazılı Sınav | Ders | Dinleme ve anlamlandırma |
| Kitle iletişim araçlarının toplum üzerindeki etkisini değerlendirir | Yazılı Sınav | Ders | Dinleme ve anlamlandırma |
DERS ÖĞRENME ÇIKTISI |
PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 | PÇ 10 | PÇ 11 | PÇ 12 | PÇ 13 | PÇ 14 | PÇ 15 |
|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
| İletişim sosyolojisinin temel kuramlarını bilir | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | ;
| İletişim sosyolojisinin sosyolojik ve psikolojik bakış açılarını değerlendirir | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | ;
| Sosyal ve kültürel ortamdaki iletişim öğelerinin ve sosyal davranışın nedenlerini ayırt eder ve değerlendirir | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | ;
| Kitle iletişim kuramlarını öğrenir | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | ;
| Kitle iletişim araçlarının toplum üzerindeki etkisini değerlendirir | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | ;
| Ortalama Değer | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - |