EN
  • Anasayfa
  • SGK213 Yönetim ve Organizasyon (2021 - 2022 / 3. Yarıyıl)
  • EN
SGK213 - Yönetim ve Organizasyon
Ders Adı Kodu Yarıyıl T+U Saat AKTS Pdf
Yönetim ve Organizasyon SGK213 3 3 + 1 4,0 Pdf
Birim Bölüm
SOSYAL GÜVENLİK
Derece Seviye Ön Lisans - Seçmeli - Türkçe
Dersin Verilişi Örgün
EBS Koordinatörü Öğr. Gör. Fatih ŞAHİN
Ders Veren Öğr. Gör. Meltem BAŞARAN
Amaç

Yönetim disiplini kapsamında son yüzyılda meydana gelen işletme yöneticiliğe ilişkin düşünceler, teori tartışmaları, güncel eleştiriler ve yeni yaklaşımlar dersin içeriğini oluşturmaktadır. Amaç yönetici adaylarının yöneticilik disiplininin düşünsel evrimine ilişkin birikim edinmelerini ve öngörülerini geliştirmelerini sağlamaktır.

Ders İçeriği

Yönetim ve organizasyon ile ilgili temel kavram ve tanımlar, klasik , neo klasik ve modern yönetim teorileri ile yönetimin fonksiyonları ve yönetim süreçlerini kapsamaktadır.

Ders Kaynakları 1.Genç, N. (2008). Yönetim ve Organizasyon (Meslek Yüksek Okulları İçin), 2. Baskı, Seçkin Yayıncılık.
2.Sökmen, A. (2010). Yönetim ve Organizasyon, 1. Baskı, Detay Yayıncılık.
3.Ertürk, M. (2009). İşletmelerde Yönetim ve Organizasyon, 1. Baskı, Beta Yayıncılık.
YÖNETİM VE ORGANİZASYON-I-Ed.: Prof. Dr. Celil Koparal
YÖNETİM VE ORGANİZASYON-I-Ed.: Prof. Dr. Celil Koparal
1.Genç, N. (2008). Yönetim ve Organizasyon (Meslek Yüksek Okulları İçin), 2. Baskı, Seçkin Yayıncılık.
2.Sökmen, A. (2010). Yönetim ve Organizasyon, 1. Baskı, Detay Yayıncılık.
3.Ertürk, M. (2009). İşletmelerde Yönetim ve Organizasyon, 1. Baskı, Beta Yayıncılık.
YÖNETİM VE ORGANİZASYON-I-Ed.: Prof. Dr. Celil Koparal
YÖNETİM VE ORGANİZASYON-I-Ed.: Prof. Dr. Celil Koparal
Ed. Güney, Salih, Yönetim ve Organizasyon, Nobel Yayın Dağıtım, Ankara.
Budak, Gülay,Gönül, İşletme Yönetimi, Barış Yayınları, İzmir, 2004
İşletme ve Yönetim Dergileri ve internet kaynakları.
Koçel, Tamer, İşletme Yöneticiliği, Beta Basım A.Ş., İstanbul, 2010.
Koçel, Tamer, İşletme Yöneticiliği, Beta Basım A.Ş., İstanbul, 2010
Eren, Erol, Yönetim ve Organizasyon, Beta Basım A.Ş., İstanbul.
Budak, Gülay,Gönül, İşletme Yönetimi, Barış Yayınları, İzmir, 2004.
İşletme ve Yönetim Dergileri ve internet kaynakları
Açıldığı Öğretim Yılı 2020 - 2021 2021 - 2022
Yarıyıl İçi Çalışmalar Katkı Yüzdesi (%)
Ara Sınav 1 40
Toplam 40
Yarıyıl Sonu Çalışmalar Katkı Yüzdesi (%)
Final %60
Toplam %60
Yarıyıl İçinin Başarıya Oranı %40
Yarıyıl Sonu Çalışmalar %60
Toplam %100
Kategori Ders İlişki Yüzdeleri (%)
Aktarılabilir Beceri Dersleri
0
Beşeri, İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri
0
Destek Dersleri
0
Ek Dersler
0
Kategori
0
Mesleki Seçmeli Dersler
0
Temel Meslek Dersleri
0
Uygulama Dersleri
0
Uzmanlık / Alan Dersleri
0
Ders İş Yükü Öğretim Metotlar / Öğretim Metodu Süresi (Saat) Sayısı Toplam İş Yükü (Saat)
Dinleme ve anlamlandırma Ders 3 5 15
Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim Sınıf Dışı Çalışma 4 3 12
Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme Tartışmalı Ders 2 3 6
Önceden planlanmış özel beceriler Özel Destek / Yapısal Örnekler 6 9 54
Önceden planlanmış özel beceriler Rol Yapma / Drama 1 1 1
Önceden planlanmış özel beceriler Problem Çözme 2 2 4
Önceden planlanmış özel beceriler Vaka Çalışması 1 1 1
Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme, takım çalışması Beyin Fırtınası 5 4 20
Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme Küçük Grup Tartışması 1 1 1
Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme Gösterim 3 2 6
Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, Bilişim becerileri Benzetim 1 1 1
Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim, Dinleme ve anlamlandırma, yönetsel beceriler Seminer 1 2 2
Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim, eleştirel düşünme, soru geliştirme, yönetsel beceriler, takım çalışması Grup Çalışması 1 2 2
Araştırma – yaşam boyu öğrenme, durumları işleme, soru geliştirme, yorumlama, sunum Sözlü 3 4 12
Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma İnceleme / Anket Çalışması 2 2 4
Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme Panel 1 1 1
Gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme, takım çalışması, Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, yönetsel beceriler, Önceden planlanmış özel beceriler Öğrenci Topluluğu Faaliyetleri / Projeleri 1 1 1
Ara Sınav 1 Ara Sınav 1 1 1 1
Ara Sınav 2 Ara Sınav 2 1 1 1
Final Final 1 1 1
Ödev (Sunum) Ödev (Sunum) 3 1 3
Kısa Sınav 1 Kısa Sınav 1 1 1 1
Kısa Sınav 2 Kısa Sınav 2 1 1 1
Toplam İş Yükü (Saat) 151
AKTS = Toplam İş Yükü (Saat) / 25.5 (s) 5,92
AKTS
Hafta Konu Öğretim Metodu
1 Yönetim Kavramı
2 Yönetimin Fonksiyonları
3 Planlama Ders
4 Örgütleme Ders
5 Koordinasyon Ders
6 Güdüleme Ders
7 Denetim Ders
8 Ara sınav Ders
9 Yönetim Düşüncesinin Gelişimi: Modern Dönem
10 Yetki göçerimi
14 Yöneticilerin Temel Özellikleri
12 Güncel yönetim teknik ve uygulamaları
13 Yönetimde güncel konular
14 Yönetimle ilgili örnek olaylar Tartışmalı Ders
Ders Öğrenme Çıktısı Ölçme Değerlendirme Öğretim Metodu Öğrenme Faaliyeti
Yönetici kavramını anlamak. Yazılı Sınav Ders Dinleme ve anlamlandırma
Yönetim kavramını anlamak. Yazılı Sınav Ders Dinleme ve anlamlandırma
Liderlik, yetki ve güç kavramlarını anlamak. Yazılı Sınav Ders Dinleme ve anlamlandırma
Yönetimin işlevlerini anlamak. Yazılı Sınav Ders Dinleme ve anlamlandırma
Örgüt yapılarını ve oluşumlarını anlamak. Yazılı Sınav Ders Dinleme ve anlamlandırma
DERS ÖĞRENME ÇIKTISI
PÇ 1 PÇ 2 PÇ 3 PÇ 4 PÇ 5 PÇ 6 PÇ 7 PÇ 8 PÇ 9 PÇ 10 PÇ 11 PÇ 12
Yönetici kavramını anlamak. - - - - - - - - - - - 4
Yönetim kavramını anlamak. - - - - - - - - - - - 4
Liderlik, yetki ve güç kavramlarını anlamak. - - - - - - - - - - - 4
Yönetimin işlevlerini anlamak. - - - - - - - - - - - 4
Örgüt yapılarını ve oluşumlarını anlamak. - - - - - - - - - - - 4