EN
  • Anasayfa
  • SGK228 Sosyoloji (2021 - 2022 / 3. Yarıyıl)
  • EN
SGK228 - Sosyoloji
Ders Adı Kodu Yarıyıl T+U Saat AKTS Pdf
Sosyoloji SGK228 3 3 + 0 4,0 Pdf
Birim Bölüm
SOSYAL GÜVENLİK
Derece Seviye Ön Lisans - Seçmeli - Türkçe
Dersin Verilişi Örgün
EBS Koordinatörü
Ders Veren Öğr. Gör. Fatih ŞAHİN
Amaç

Temel sosyolojik kavramları öğrenmek ve Sosyolojinin bizde ve batı´da çıkış şartlarını analiz etmek. Sosyolojik düşünme ve sosyolojik dünya ile ilgili temel kavramları öğrenip, sosyal olaylarda onların nasıl kullanılabileceğine ait bilgi sahip kılmak.

Ders İçeriği

Bir bilim olarak sosyolojinin doğuşu ve klasik dönem kuramsal yaklaşımlar, sosyolojide kullanılan araştırma yöntem ve teknikleri, temel sosyolojik kavramlar, kurumlar ve süreçler, sosyolojinin temel ilgi alanları.

Ders Kaynakları Durdu, Z. (2014) Sosyolojide Temel Kavramlar ve Kurucu Fikirler, Detay Yayıncılık
Sosyolojiye Giriş (Ed. M.Tuna), Detay Yayıncılık
Açıldığı Öğretim Yılı 2018 - 2019 2020 - 2021 2021 - 2022
Yarıyıl İçi Çalışmalar Katkı Yüzdesi (%)
Ara Sınav 1 40
Toplam 40
Yarıyıl Sonu Çalışmalar Katkı Yüzdesi (%)
Final %60
Toplam %60
Yarıyıl İçinin Başarıya Oranı %40
Yarıyıl Sonu Çalışmalar %60
Toplam %100
Kategori Ders İlişki Yüzdeleri (%)
Aktarılabilir Beceri Dersleri
0
Beşeri, İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri
0
Destek Dersleri
0
Ek Dersler
0
Kategori
0
Mesleki Seçmeli Dersler
100
Temel Meslek Dersleri
0
Uygulama Dersleri
0
Uzmanlık / Alan Dersleri
0
Ders İş Yükü Öğretim Metotlar / Öğretim Metodu Süresi (Saat) Sayısı Toplam İş Yükü (Saat)
Toplam İş Yükü (Saat) 0
AKTS = Toplam İş Yükü (Saat) / 25.5 (s) 0
AKTS
Hafta Konu Öğretim Metodu
1 Sosyolojinin tanımı ve sosyolojik bakış açısı
2 Sosyolojinin Doğuşu
3 Sosyolojinin Temel Kavramları
4 Sosyolojinin Öncüleri: İbni Haldun, Montesquieu
5 Sosyolojinin Öncüleri: A. Comte, E. Durkheim
6 Sosyolojinin Öncüleri: K. Marx, M. Weber
7 Toplumsal Değişme
8 Ara sınav, Toplumsal Değişme
9 Aile ve Toplum
10 Toplumsal cinsiyet
11 Göç ve Kentleşme
12 Toplumsal Tabakalaşma ve Yoksulluk
13 Kültür ve Toplum
14 Toplumsal Hareketler
Ders Öğrenme Çıktısı Ölçme Değerlendirme Öğretim Metodu Öğrenme Faaliyeti
Grupların ve bireylerin kendi yaşam koşullarını değiştirme fırsatlarını artırarak kendi kendilerini aydınlatma olanağının varlığını görür.
Belli politika programlarını benimsemenin doğuracağı (istendik-istenmedik) sonuçlarını inceleyebilir.
Birey, toplumsal eleştiriye ve reforma çeşitli yollardan katkıda bulunur.
Belirli bir toplum durumları kümesinin daha iyi anlaşılması, genellikle bize bu durumları daha iyi denetleme şansını kazandırdığını bilir.
Farklı sosyolojik perspektifleri açıklar
DERS ÖĞRENME ÇIKTISI
PÇ 1 PÇ 2 PÇ 3 PÇ 4 PÇ 5 PÇ 6 PÇ 7 PÇ 8 PÇ 9 PÇ 10 PÇ 11 PÇ 12
Grupların ve bireylerin kendi yaşam koşullarını değiştirme fırsatlarını artırarak kendi kendilerini aydınlatma olanağının varlığını görür. - - - - - - - - 2 - - -
Belli politika programlarını benimsemenin doğuracağı (istendik-istenmedik) sonuçlarını inceleyebilir. - - - - - - 3 - - - - -
Birey, toplumsal eleştiriye ve reforma çeşitli yollardan katkıda bulunur. - - - - 2 - - - - - 1 -
Belirli bir toplum durumları kümesinin daha iyi anlaşılması, genellikle bize bu durumları daha iyi denetleme şansını kazandırdığını bilir. - - 1 - - - - - - - - -
Farklı sosyolojik perspektifleri açıklar - - - - - - - - - - - -