EN
  • Anasayfa
  • KMY5512 Türkiye'de Siyasal Hareketler (2022 - 2023 / . Yarıyıl)
  • EN
KMY5512 - Türkiye'de Siyasal Hareketler
Ders Adı Kodu Yarıyıl T+U Saat AKTS Pdf
Türkiye'de Siyasal Hareketler KMY5512 3 + 0 7,5 Pdf
Birim Bölüm
KÜRESEL SİYASET VE GÜVENLİK - YL İÖ
Derece Seviye Lisansüstü - Seçmeli - Türkçe
Dersin Verilişi Yüz yüze
EBS Koordinatörü Dr. Öğr. Üyesi Gökhan Murat ÜSTÜNDAĞ
Ders Veren Dr. Öğr. Üyesi Gökhan Murat ÜSTÜNDAĞ
Amaç

Dersin amacı, Türkiye'deki belli başlı siyasal akımların ve bu akımların önde gelen temsilcilerinin incelenerek söz konusu akımların Türkiye'ye özgü karakteristiklerinin tartışılmasıdır.

Ders İçeriği

Batıcılık, resmi ideoloji, liberalizm, muhafazakarlık, Türkçülük, İslamcılık ve Türkiye solu gibi konular dersin içeriğini oluşturmaktadır.

Ders Kaynakları Berkes, Niyazi (1959).Türk Milliyetçiliği ve Batı Uygarlığı: Ziya Gökalp'in Seçilmiş Eserleri . New York: Columbia Press.
Tunçay, Mete ve Eric Jon Zuireher (der.). (2000). Osmanlı İmparatorluğu?nda Sosyalizm ve Milliyetçilik (1876-1923). İstanbul: İletişim
Öğün, Süleyman Seyfi (1995). Modernleşme, Milliyetçilik ve Türkiye. İstanbul: Bağlam Yayınevi
Açıldığı Öğretim Yılı 2022 - 2023
Yarıyıl İçi Çalışmalar Katkı Yüzdesi (%)
Ara Sınav 1 30
Ödev (Sunum) 30
Toplam 60
Yarıyıl Sonu Çalışmalar Katkı Yüzdesi (%)
Final %40
Toplam %40
Yarıyıl İçinin Başarıya Oranı %60
Yarıyıl Sonu Çalışmalar %40
Toplam %100
Kategori Ders İlişki Yüzdeleri (%)
Aktarılabilir Beceri Dersleri
0
Beşeri, İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri
0
Destek Dersleri
0
Ek Dersler
0
Kategori
0
Mesleki Seçmeli Dersler
20
Temel Meslek Dersleri
0
Uygulama Dersleri
0
Uzmanlık / Alan Dersleri
80
Ders İş Yükü Öğretim Metotlar / Öğretim Metodu Süresi (Saat) Sayısı Toplam İş Yükü (Saat)
Dinleme ve anlamlandırma Ders 2 14 28
Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim Sınıf Dışı Çalışma 1 14 14
Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme Tartışmalı Ders 1 14 14
Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim, Dinleme ve anlamlandırma, yönetsel beceriler Seminer 1 14 14
Araştırma – yaşam boyu öğrenme, durumları işleme, soru geliştirme, yorumlama, sunum Sözlü 1 14 14
Ara Sınav 1 Ara Sınav 1 35 1 35
Final Final 45 1 45
Ödev (Sunum) Ödev (Sunum) 30 1 30
Toplam İş Yükü (Saat) 194
AKTS = Toplam İş Yükü (Saat) / 25.5 (s) 7,61
AKTS
Hafta Konu Öğretim Metodu
1 Türkiye'de Modernleşme Süreci
2 Osmanlı'da Batılılaşma hamleleri
3 Cumhuriyet ve Kemalizm
4 Türk düşünce hayatında ideoloji algısı
5 Muhafazakarlık ve Türk Siyasal Hayatında Muhafazakarlık Düşüncesi
6 Türkçülük
7 İslamcılık
8 Vize Sınavı
9 Türkiye'de Liberal Düşüncenin Gelişimi I
10 Türkiye'de Liberal Düşüncenin Gelişimi II
11 Türkiye'de Sosyalist Düşünce
12 Türkiye'de Sosyal Demokrasi
13 Türkiye'de Yeni Sol ve Radikal Demokrat Hareketler
14 Türkiye'de Feminist Hareket
Ders Öğrenme Çıktısı Ölçme Değerlendirme Öğretim Metodu Öğrenme Faaliyeti
Türkiye düşünce hayatının nasıl oluştuğunu algılar.
Bir sistematik olarak Türkiye'de siyasal yaşamın düşünsel ayrım noktalarının nasıl ve hangi zaman dilimlerinde gerçekleştiğini öğrenir.
Türk düşünsel/siyasal hayatına yön vermiş kişilerin hangi bağlamlarda, nasıl ele alacaklarını analiz edebilir.
DERS ÖĞRENME ÇIKTISI
PÇ 1 PÇ 2 PÇ 3 PÇ 4 PÇ 5 PÇ 6 PÇ 7 PÇ 8 PÇ 9 PÇ 10 PÇ 11 PÇ 12 PÇ 13 PÇ 14 PÇ 15
Türkiye düşünce hayatının nasıl oluştuğunu algılar. 3 4 4 4 3 5 2 2 5 3 3 5 4 4 2
Bir sistematik olarak Türkiye'de siyasal yaşamın düşünsel ayrım noktalarının nasıl ve hangi zaman dilimlerinde gerçekleştiğini öğrenir. 4 4 5 3 3 3 2 2 2 2 3 3 3 4 4
Türk düşünsel/siyasal hayatına yön vermiş kişilerin hangi bağlamlarda, nasıl ele alacaklarını analiz edebilir. 3 3 2 2 4 3 5 5 5 4 4 3 3 3 5