Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | AKTS | |
Bilim Etiği ve Araştırma Teknikleri | MIM5999 | 2 + 0 | 5,0 |
Birim Bölüm | MAKİNE MÜHENDİSLİĞİ - DR |
Derece Seviye | Lisansüstü - Seçmeli - Türkçe |
Dersin Verilişi | Yüzyüze |
EBS Koordinatörü | Doç. Dr. Merve ŞENTÜRK ACAR |
Ders Veren | |
Amaç |
Bu dersin amacı günümüz teknik araştırma alanlarında kullanılan araştırma yöntemleri, tez, makale ve bildiri hazırlama teknikleri ve araştırma projeleri tasarlama ve hazırlama aşamaları, bunların sunumu ve bütün bunlar çerçevesinde dikkat edilmesi gereken etik hususlar hakkında lisansüstü öğrencilerini bilgilendirmektir. |
Ders İçeriği |
Önceliklerinin belirlenmesi ve konu ile ilgili araştırma çalışmaları yapma Araştırma yöntemleri Etik kavramı ve uygulamaları Tasarlama, düzenleme ve araştırma önerisi yazma Kritik araştırma Araştırma, analiz, geçerlilik ve güvenirlik ilkeleri ana hatları |
Ders Kaynakları |
Karasar, N.,” Araştırmalarda Rapor Hazırlama”, Nobel Publisher, Ankara 2004
Üstdal Muzaffer K. , Gülbahar Kural, Vuillaume Robert, “ Bilimsel Araştırma Kılavuzu”,Nisan Kitabevi Ankara 2004 Arıkan, R. (2000). Araştırma teknikleri ve rapor yazma. Ankara: Gazi Kitabevi. |
Yarıyıl İçi Çalışmalar | Katkı Yüzdesi (%) |
Bu bilgi girilmemiştir. | |
Toplam | 0 |
Yarıyıl Sonu Çalışmalar | Katkı Yüzdesi (%) |
Bu bilgi girilmemiştir. | |
Toplam | %0 |
Yarıyıl İçinin Başarıya Oranı | %0 |
Yarıyıl Sonu Çalışmalar | %0 |
Toplam | %0 |
Kategori | Ders İlişki Yüzdeleri (%) |
Aktarılabilir Beceri Dersleri
|
0
|
Beşeri, İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri
|
0
|
Destek Dersleri
|
0
|
Ek Dersler
|
0
|
Kategori
|
0
|
Mesleki Seçmeli Dersler
|
0
|
Temel Meslek Dersleri
|
0
|
Uygulama Dersleri
|
0
|
Uzmanlık / Alan Dersleri
|
0
|
Ders İş Yükü | Öğretim Metotlar / Öğretim Metodu | Süresi (Saat) | Sayısı | Toplam İş Yükü (Saat) |
Toplam İş Yükü (Saat) | 0 | |||
AKTS = Toplam İş Yükü (Saat) / 25.5 (s) | 0 | |||
AKTS |
Hafta | Konu | Öğretim Metodu |
---|---|---|
1 | Bilimsel Araştırma Yöntemlerine Giriş: Araştırma Prosesi, Temel Araştırma Dili, Araştırma Türlerine Bakış, Etik Kavramı ve Uygulamaları | Ders |
2 | Araştırma Çalışmasını Planlama: Araştırma Problemleri, Hipotezler, Amaçlar ve Araştırmada Sorulması Gereken Sorular | Ders |
3 | Kütüphane, Dijital Kütüphane, Veritabanları | Ders |
4 | Değişkenler, Veri Toplama ve Ölçme Teknikleri | Ders Sınıf Dışı Çalışma |
5 | Güvenilirlik ve Geçerlilik: İçerik ve Araştırma Temellendirme, Yapılan Sistematik Hatalar | Ders Sınıf Dışı Çalışma |
6 | Veri Analizi, İstatistikî Yöntemler, Örnekleme, Anketleme ve Veri Sunumu | Ders Sınıf Dışı Çalışma |
7 | Vaka Çalışması, Arşiv Araştırması, İçerik Analizi | Ders Sınıf Dışı Çalışma |
7 | Vaka Çalışması, Arşiv Araştırması, İçerik Analizi | Ders Sınıf Dışı Çalışma |
9 | Deneysel Kontrol ve İç/Dış Geçerlilik | Ders Sınıf Dışı Çalışma |
10 | Kritik araştırma – Diğer araştırmalarla karşılaştırma | Ders Sınıf Dışı Çalışma |
11 | Düzenleme ve araştırma önerisi yazma - özellikle, bir 'özet' öneri hazırlama | Ders Sınıf Dışı Çalışma |
12 | Raporlama metotları | Ders Sınıf Dışı Çalışma |
13 | Yükseköğretim Kurulu Bilimsel Araştırma Ve Yayın Etiği Yönergesi | |
14 | Makale Yazımında Temel Kurallar Ve Örnekler | Ders Sınıf Dışı Çalışma |
Ders Öğrenme Çıktısı | Ölçme Değerlendirme | Öğretim Metodu | Öğrenme Faaliyeti |
Araştırma metotlarını öğrenir. | Ödev / Proje Sunum / Seminer | Ders Sınıf Dışı Çalışma | Dinleme ve anlamlandırma Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim |
Araştırmada etiğin önemini kavrar. | Ödev / Proje Sunum / Seminer | Ders Sınıf Dışı Çalışma | Dinleme ve anlamlandırma Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim |
Deneysel araştırma, tasarım ve raporlama tekniklerini öğrenir ve uygular. | Ödev / Proje Sunum / Seminer | Ders Sınıf Dışı Çalışma | Dinleme ve anlamlandırma Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim |
DERS ÖĞRENME ÇIKTISI |
PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 | PÇ 10 | PÇ 11 |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
Araştırma metotlarını öğrenir. | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - |
Araştırmada etiğin önemini kavrar. | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - |
Deneysel araştırma, tasarım ve raporlama tekniklerini öğrenir ve uygular. | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - |