EN
  • Anasayfa
  • BAF221 Mesleki İngilizce I (2020 - 2021 / 3. Yarıyıl)
  • EN
BAF221 - Mesleki İngilizce I
Ders Adı Kodu Yarıyıl T+U Saat AKTS Pdf
Mesleki İngilizce I BAF221 3 4 + 0 4,0 Pdf
Birim Bölüm
FİNANS VE BANKACILIK
Derece Seviye Lisans - Seçmeli - Türkçe
Dersin Verilişi Ders, ödev, sınıf içi çalışma, tartışma, sözel, görsel ve işitsel iletişim
EBS Koordinatörü Öğr. Gör. Kadir BERK
Ders Veren Öğr. Gör. Kadir BERK
Amaç

Dinleme, okuma, yazma ve konuşma becerilerini geliştirmek suretiyle Mesleki İngilizce'ye temel oluşturarak bir ileri seviyeye geçmek, alanında yeterli dil ve kelime bilgisine sahip olmak. Güncel konular, bankacılık ile ilgili okuma parçaları yoluyla yeni kelimeler, ifadeler öğretmek ve bu kavramları iş hayatında kullanabilecek beceriyi kazandırmak

Ders İçeriği

İşletme, Pazarlama, Ekonomi, Bankacılık ve Finans, Kamu Yönetimi ve Bilgi Teknolojilerini içeren mesleki konular, mesleki kelime, terim, dil bilgisi ve kısaltmalar, meslek grupları, üretim, telefon görüşmeleri, elektronik posta, faks, mektup gibi profesyonel iş görüşme ve yazışmaları

Ders Kaynakları Marks, J. Banking and Finance, A & C Black, London, 2007
Flinders, S. Professional English, Business: General, Penguin, Edinburgh, 2003
Mascull, B., Business Vocabulary in Use, Cambridge University Press, Cambridge, 2006
Wyatt, R., Business and Administration, A & C Black, London, 2003
Marks, J., Computers and Information Technology, A & C Black, London, 2007
Redman, S., English Vocabulary in Use, Cambridge University Press, Cambridge, 2004
Williams, D., H., Herd, C., Essential Business English Vocabulary: Business Words, Heinemann, Glasgow, 1992
Açıldığı Öğretim Yılı 2017 - 2018 2018 - 2019 2019 - 2020 2020 - 2021
Yarıyıl İçi Çalışmalar Katkı Yüzdesi (%)
Ara Sınav 1 40
Toplam 40
Yarıyıl Sonu Çalışmalar Katkı Yüzdesi (%)
Final %60
Toplam %60
Yarıyıl İçinin Başarıya Oranı %40
Yarıyıl Sonu Çalışmalar %60
Toplam %100
Kategori Ders İlişki Yüzdeleri (%)
Aktarılabilir Beceri Dersleri
0
Beşeri, İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri
0
Destek Dersleri
0
Ek Dersler
0
Kategori
0
Mesleki Seçmeli Dersler
0
Temel Meslek Dersleri
0
Uygulama Dersleri
0
Uzmanlık / Alan Dersleri
0
Ders İş Yükü Öğretim Metotlar / Öğretim Metodu Süresi (Saat) Sayısı Toplam İş Yükü (Saat)
Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme Gösterim 1 14 14
Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme, takım çalışması Beyin Fırtınası 1 14 14
Dinleme ve anlamlandırma Ders 2 14 28
Önceden planlanmış özel beceriler Rol Yapma / Drama 1 14 14
Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim, eleştirel düşünme, soru geliştirme, yönetsel beceriler, takım çalışması Grup Çalışması 2 14 28
Kısa Sınav 1 Kısa Sınav 1 2 1 2
Ara Sınav 1 Ara Sınav 1 6 1 6
Final Final 8 1 8
Toplam İş Yükü (Saat) 114
AKTS = Toplam İş Yükü (Saat) / 25.5 (s) 4,47
AKTS
Hafta Konu Öğretim Metodu
1 Para
2 Banka araç gereçleri
3 Banka dökümanları
4 Banka Mankineleri
5 Bankanın Bölümleri
6 Sayılar, Rakamlar
7 Tasarruf Hesapları
8 Vadesiz Hesaplar
9 Kredi Kartları
10 Erişim Kanalları
11 İnternet Bankacılığı
12 Ofis ve Yönetim Desteği
13 Telefon Bankacılığı
14 Banka görevlisi
Ders Öğrenme Çıktısı Ölçme Değerlendirme Öğretim Metodu Öğrenme Faaliyeti
Mesleğini İngilizce olarak tanımlar. Yazılı Sınav Tartışmalı Ders Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme
Alanında kısaltma, kelime ve terim bilgisine sahip olur. Yazılı Sınav Tartışmalı Ders Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme
Mesleği ile ilgili yabancı dilde düşünüp, konuşabilme yetisine sahip olur. Yazılı Sınav Tartışmalı Ders Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme
DERS ÖĞRENME ÇIKTISI
PÇ 1 PÇ 2 PÇ 3 PÇ 4 PÇ 5 PÇ 6 PÇ 7 PÇ 8 PÇ 9 PÇ 10 PÇ 11 PÇ 12 PÇ 13 PÇ 14 PÇ 15
Mesleğini İngilizce olarak tanımlar. - - - - - - - - - - - - - - -
Alanında kısaltma, kelime ve terim bilgisine sahip olur. - - - - - - - - - - - - - - -
Mesleği ile ilgili yabancı dilde düşünüp, konuşabilme yetisine sahip olur. - - - - - - - - - - - - - - -