Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | AKTS | |
Davranış Bilimleri | BAF223 | 3 | 3 + 0 | 3,0 |
Birim Bölüm | FİNANS VE BANKACILIK |
Derece Seviye | Lisans - Seçmeli - Türkçe |
Dersin Verilişi | Anlatım. Soru-Cevap. Tartışma |
EBS Koordinatörü | Doç. Dr. Ali ARICI |
Ders Veren | Doç. Dr. Ali ARICI |
Amaç |
Çalışma ortamındaki kişilerin gerek kendileri, gerek iş arkadaşları gerekse örgütleri ile ilgili algılama, güdülenme, tutumlar, öğrenme, kişilik, değerler, inançlar, kültür, duygular ve gruplar gibi konularda gerekli bilgileri vermektir. |
Ders İçeriği |
Bu derste kişinin kendini daha iyi tanıması için güdüler, tutumlar, algılama, atfetme, öğrenme, kişilik, değerler, inançlar, kültür, duygular ve gruplar gibi konular ele alınacaktır. |
Ders Kaynakları |
Hasan Tutar, Davranış Bilimleri, 3.Bsk., Seçkin Yayıncılık, Ankara, 2016
|
Açıldığı Öğretim Yılı | 2016 - 2017 2017 - 2018 2018 - 2019 2019 - 2020 2020 - 2021 |
Yarıyıl İçi Çalışmalar | Katkı Yüzdesi (%) |
Ara Sınav 1 | 40 |
Toplam | 40 |
Yarıyıl Sonu Çalışmalar | Katkı Yüzdesi (%) |
Final | %60 |
Toplam | %60 |
Yarıyıl İçinin Başarıya Oranı | %40 |
Yarıyıl Sonu Çalışmalar | %60 |
Toplam | %100 |
Kategori | Ders İlişki Yüzdeleri (%) |
Aktarılabilir Beceri Dersleri
|
0
|
Beşeri, İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri
|
0
|
Destek Dersleri
|
0
|
Ek Dersler
|
0
|
Kategori
|
0
|
Mesleki Seçmeli Dersler
|
0
|
Temel Meslek Dersleri
|
0
|
Uygulama Dersleri
|
0
|
Uzmanlık / Alan Dersleri
|
0
|
Ders İş Yükü | Öğretim Metotlar / Öğretim Metodu | Süresi (Saat) | Sayısı | Toplam İş Yükü (Saat) |
Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme, takım çalışması | Beyin Fırtınası | 3 | 9 | 27 |
Dinleme ve anlamlandırma | Ders | 3 | 13 | 39 |
Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme | Küçük Grup Tartışması | 3 | 4 | 12 |
Ara Sınav 1 | Ara Sınav 1 | 1 | 1 | 1 |
Ödev 1 | Ödev 1 | 1 | 1 | 1 |
Final | Final | 1 | 1 | 1 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 81 | |||
AKTS = Toplam İş Yükü (Saat) / 25.5 (s) | 3,18 | |||
AKTS |
Hafta | Konu | Öğretim Metodu |
---|---|---|
1 | DAVRANIŞ BİLİMLERİ VE DİĞER SOSYAL BİLİMLERLE İLİŞKİSİ | |
2 | GÜDÜLENME VE GÜDÜLENME KURAMLARI | |
3 | STATÜ-ROL DAVRANIŞI VE SOSYAL KURAMLAR | |
4 | TUTUMLAR | |
5 | KÜLTÜR VE DAVRANIŞIN ETKİSİ | |
6 | ÖĞRENME VE ÖĞRENME KURAMLARI | |
7 | DUYGULAR VE HEYECANLAR | |
8 | ARA SINAV | |
9 | İLETİŞİM | |
10 | ALGILAMA VE ALGILAMA YASALARI | |
11 | KİŞİLİK | |
12 | GRUPLAR | |
13 | SOSYAL ETKİ,UYUM VE İTAAT | |
14 | STRES YÖNETİMİ |
Ders Öğrenme Çıktısı | Ölçme Değerlendirme | Öğretim Metodu | Öğrenme Faaliyeti |
1) Öğrenme ve Öğrenme Kuramları ile Kişilik ve Kişilik Kuramlarını açıklar 2) Davranış Bilimleri Ve İlgili Bilim Dallarını açıklar. 3) Davranışlar ve Biyolojik Temellerini açıklar. 4) Algı ve Algılama konusu ile Yükleme (Atfetme) konularını açıklar. 5) Güdüler ve Güdüleme Kuramları ile Tutumlar ve Davranışlar konularını açıklar. 6) Davranış, İnançlar ve Değerler ile Kültür ve Davranış Konularını açıklar. |
DERS ÖĞRENME ÇIKTISI |
PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 | PÇ 10 | PÇ 11 | PÇ 12 | PÇ 13 | PÇ 14 | PÇ 15 |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
1) Öğrenme ve Öğrenme Kuramları ile Kişilik ve Kişilik Kuramlarını açıklar 2) Davranış Bilimleri Ve İlgili Bilim Dallarını açıklar. 3) Davranışlar ve Biyolojik Temellerini açıklar. 4) Algı ve Algılama konusu ile Yükleme (Atfetme) konularını açıklar. 5) Güdüler ve Güdüleme Kuramları ile Tutumlar ve Davranışlar konularını açıklar. 6) Davranış, İnançlar ve Değerler ile Kültür ve Davranış Konularını açıklar. | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - |