Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | AKTS | |
Etkili İletişim Teknikleri | BAF327 | 5 | 3 + 0 | 4,0 |
Birim Bölüm | FİNANS VE BANKACILIK |
Derece Seviye | Lisans - Seçmeli - Türkçe |
Dersin Verilişi | Örgün, yüz yüze |
EBS Koordinatörü | |
Ders Veren | Doç. Dr. Ali ARICI |
Amaç |
Öğrencilerin iletişim türleri çerçevesinde genel iletişim yeteneklerini; potansiyellerini geliştirmek, mesleki yazışma teknikleri hakkındaki bilgi düzeylerini artırmak, teknoloji ve iletişim bağlantısını teorik ve uygulama bağlamında kurabilmelerine yardımcı olmak, resmi ve gayri resmi iletişim arasındaki farkları hatırlatmak, sunum hazırlama ve sunuş yapma yeteneklerini geliştirmek dersin temel amaçlarını oluşturmaktadır. |
Ders İçeriği |
İletişim ve dijital teknolojiler hakkında genel kavramları tanımlayan ve temel bilgiler aktaran konular içermektedir. |
Ders Kaynakları |
İknanın Psikolojisi, R. B. Cialdini, 2016, Mediacat. Çaktırmadan İkna, Packard, V., 2007, Mediacat. İkna Edici İletişim (Ed. Mine Oyman, 2013) AÖF Kitapları. Etkili İletişim (Ed. Uğur Demiray), Pegem, 2010.
|
Açıldığı Öğretim Yılı | 2017 - 2018 2018 - 2019 2019 - 2020 |
Yarıyıl İçi Çalışmalar | Katkı Yüzdesi (%) |
Ara Sınav 1 | 40 |
Toplam | 40 |
Yarıyıl Sonu Çalışmalar | Katkı Yüzdesi (%) |
Final | %60 |
Toplam | %60 |
Yarıyıl İçinin Başarıya Oranı | %40 |
Yarıyıl Sonu Çalışmalar | %60 |
Toplam | %100 |
Kategori | Ders İlişki Yüzdeleri (%) |
Aktarılabilir Beceri Dersleri
|
0
|
Beşeri, İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri
|
100
|
Destek Dersleri
|
0
|
Ek Dersler
|
0
|
Kategori
|
0
|
Mesleki Seçmeli Dersler
|
0
|
Temel Meslek Dersleri
|
0
|
Uygulama Dersleri
|
0
|
Uzmanlık / Alan Dersleri
|
0
|
Ders İş Yükü | Öğretim Metotlar / Öğretim Metodu | Süresi (Saat) | Sayısı | Toplam İş Yükü (Saat) |
Araştırma – yaşam boyu öğrenme, durumları işleme, soru geliştirme, yorumlama, sunum | Sözlü | 8 | 5 | 40 |
Dinleme ve anlamlandırma | Ders | 7 | 5 | 35 |
Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme | Tartışmalı Ders | 4 | 3 | 12 |
Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme, takım çalışması | Beyin Fırtınası | 4 | 2 | 8 |
Ara Sınav 1 | Ara Sınav 1 | 3 | 1 | 3 |
Final | Final | 4 | 1 | 4 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 102 | |||
AKTS = Toplam İş Yükü (Saat) / 25.5 (s) | 4 | |||
AKTS |
Hafta | Konu | Öğretim Metodu |
---|---|---|
1 | İletişim Kavramı, Türleri, Önemi, Fonksiyonları ve Temel Özellikleri | |
2 | İletişim Süreci ve İletişim İle İlgili Temel Kavramlar | |
3 | Sözsüz İletişim ve Kinesics | |
4 | Sözsüz İletişim ve Kinesics II | Ders Tartışmalı Ders Sözlü |
5 | Formal-İnformal İletişim ve Yazılı İletişim | |
6 | Sözlü İletişim, Konuşma ve İlgili Temel Kavramları | |
7 | Algı ve iletişim | Ders Tartışmalı Ders Sözlü |
8 | Görsel İletişim, İlgili Temel Kavramları | Ders Tartışmalı Ders Sözlü |
9 | Dinleme Kavramı ve Türleri Çerçevesinde Günümüzde İletişim | |
10 | İkna Kavramı, Teorileri ve İlgili Temel Kavramları | Ders Tartışmalı Ders Sözlü |
11 | İkna Kavramı, Teorileri ve İlgili Temel Kavramları II | |
12 | Sunum Teknikleri ve Programları | Ders Laboratuar Sözlü |
13 | Sunum Hazırlama ve Sunum Yapma | |
14 | Sunum Hazırlama ve Sunum Yapma II | Ders Sözlü |
Ders Öğrenme Çıktısı | Ölçme Değerlendirme | Öğretim Metodu | Öğrenme Faaliyeti |
İkna kavramını ve teorilerini örneklerle açıklayabilme | |||
Resmi ve resmi olmayan iletişim gereklerini açıklayabilme | |||
Sunum hazırlayarak sunum yeteneklerini geliştirebilme | |||
Sözsüz iletişim ve ilgili temel kavramlarını anlamlandırabilme | |||
İletişim türlerini ve temel kavramlarını açıklayabilme |
DERS ÖĞRENME ÇIKTISI |
PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 | PÇ 10 | PÇ 11 | PÇ 12 | PÇ 13 | PÇ 14 | PÇ 15 |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
İkna kavramını ve teorilerini örneklerle açıklayabilme | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - |
Resmi ve resmi olmayan iletişim gereklerini açıklayabilme | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - |
Sunum hazırlayarak sunum yeteneklerini geliştirebilme | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - |
Sözsüz iletişim ve ilgili temel kavramlarını anlamlandırabilme | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - |
İletişim türlerini ve temel kavramlarını açıklayabilme | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - |