Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | AKTS | |
Finansal Ekonometri | BAF403 | 7 | 3 + 0 | 5,0 |
Birim Bölüm | FİNANS VE BANKACILIK |
Derece Seviye | Lisans - Zorunlu - Türkçe |
Dersin Verilişi | Yüz yüze |
EBS Koordinatörü | |
Ders Veren | Doç. Dr. Melik KAMIŞLI |
Amaç |
Finansal ilişkileri matematiksel modellerle ifade ederek ekonometrik modeller oluşturabilmek ve bu modeller sayesinde özellikle finans piyasalarına ait ilişkileri yorumlayabilmek. |
Ders İçeriği |
Ekonomik veriler temelinde ekonomik ilişkilerin nasıl modelleneceği, bu ilişkilerin nasıl parametrik olarak ortaya konacağı, bu parametrelerin neleri ifade ettiği ve bunlardan hareketle ekonominin finans yönünü anlayabilecek mikro ekonomik yapının matematiksel modeller ve veri setleri yardımıyla ekonometrik modellenmesi hedeflenmektedir. |
Ders Kaynakları |
Gujarati, D. N., Porter, D. C., Şenesen, Ü., & Günlük-Şenesen, G. (2012). Temel ekonometri. Literatür Yayıncılık.
|
Açıldığı Öğretim Yılı | 2018 - 2019 |
Yarıyıl İçi Çalışmalar | Katkı Yüzdesi (%) |
Ara Sınav 1 | 25 |
Uygulama 1 | 25 |
Toplam | 50 |
Yarıyıl Sonu Çalışmalar | Katkı Yüzdesi (%) |
Dönem Sonu Uygulaması | %50 |
Toplam | %50 |
Yarıyıl İçinin Başarıya Oranı | %50 |
Yarıyıl Sonu Çalışmalar | %50 |
Toplam | %100 |
Kategori | Ders İlişki Yüzdeleri (%) |
Aktarılabilir Beceri Dersleri
|
0
|
Beşeri, İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri
|
0
|
Destek Dersleri
|
0
|
Ek Dersler
|
0
|
Kategori
|
0
|
Mesleki Seçmeli Dersler
|
0
|
Temel Meslek Dersleri
|
100
|
Uygulama Dersleri
|
0
|
Uzmanlık / Alan Dersleri
|
0
|
Ders İş Yükü | Öğretim Metotlar / Öğretim Metodu | Süresi (Saat) | Sayısı | Toplam İş Yükü (Saat) |
Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme | Tartışmalı Ders | 2 | 14 | 28 |
Önceden planlanmış özel beceriler | Problem Çözme | 2 | 14 | 28 |
Dinleme ve anlamlandırma | Ders | 5 | 14 | 70 |
Ara Sınav 1 | Ara Sınav 1 | 1 | 1 | 1 |
Uygulama 1 | Uygulama 1 | 1 | 1 | 1 |
Dönem Sonu Uygulaması | Dönem Sonu Uygulaması | 1 | 1 | 1 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 129 | |||
AKTS = Toplam İş Yükü (Saat) / 25.5 (s) | 5,06 | |||
AKTS |
Hafta | Konu | Öğretim Metodu |
---|---|---|
1 | Finansal Ekonometriye Giriş | |
3 | Finansal Veri ve Ekonometriye İlişkin Temel Kavramlar | Ders |
3 | Finansal Veri ve Ekonometriye İlişkin Temel Kavramlar | Ders |
4 | Klasik Doğrusal Regresyon Modelleri | |
5 | Geleneksel Birim Kök Testleri | |
7 | Yapısal Kırılmalı Birim Kök Testleri | Ders Problem Çözme |
7 | Yapısal Kırılmalı Birim Kök Testleri | Ders Problem Çözme |
8 | Tek Değişkenli Zaman Serisi Modellemeleri | |
9 | Çok Değişkenli Zaman Serisi Modellemeleri | Ders Problem Çözme |
10 | Eşbütünleşme Testleri | |
11 | Volatilite ve Korelasyon Modelleri – ARCH Modeli | |
12 | Volatilite ve Korelasyon Modelleri – GARCH Modeli | |
13 | Çok Değişkenli Oynaklık Modelleri | |
14 | Finansal Piyasalarda Asimetri |
Ders Öğrenme Çıktısı | Ölçme Değerlendirme | Öğretim Metodu | Öğrenme Faaliyeti |
Finansal teorileri test edilebilmek | |||
Finansal ekonometri alanında temel kavram ve konuları açıklayabilmek | |||
Metodolojik yöntemleri kullanabilmek |
DERS ÖĞRENME ÇIKTISI |
PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 | PÇ 10 | PÇ 11 | PÇ 12 | PÇ 13 | PÇ 14 | PÇ 15 |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
Finansal teorileri test edilebilmek | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - |
Finansal ekonometri alanında temel kavram ve konuları açıklayabilmek | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - |
Metodolojik yöntemleri kullanabilmek | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - |