Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | AKTS | |
Banka Denetimi | BAF404 | 8 | 3 + 0 | 5,0 |
Birim Bölüm | FİNANS VE BANKACILIK |
Derece Seviye | Lisans - Zorunlu - Türkçe |
Dersin Verilişi | yüz yüze |
EBS Koordinatörü | |
Ders Veren | Doç. Dr. Berna DEMİR |
Amaç |
Bankalar tarafından bilgi kullanıcılarına sunulan mali tabloların bağımsız denetimi hakkında bilgi vermek, denetimin standartlara uygun, doğru ve tarafsız yapılmasının koşulları ve yapılış biçimini öğretmek amaçlanır. |
Ders İçeriği |
Temel Kavramlar, Denetim Standartları, İç kontrol Sistemi, Denetim Süreci, İç denetim |
Ders Kaynakları |
Denetim ile ilgili güncel makaleler
Seval Selimoğlu vd., Muhasebe Denetimi Nejat Bozkurt, Muhasebe Denetimi Bankalarda bağımsız denetim ve iç denetim ile ilgili kitap ve makaleler |
Açıldığı Öğretim Yılı | 2018 - 2019 2019 - 2020 2020 - 2021 2021 - 2022 |
Yarıyıl İçi Çalışmalar | Katkı Yüzdesi (%) |
Ara Sınav 1 | 40 |
Toplam | 40 |
Yarıyıl Sonu Çalışmalar | Katkı Yüzdesi (%) |
Final | %60 |
Toplam | %60 |
Yarıyıl İçinin Başarıya Oranı | %40 |
Yarıyıl Sonu Çalışmalar | %60 |
Toplam | %100 |
Kategori | Ders İlişki Yüzdeleri (%) |
Aktarılabilir Beceri Dersleri
|
0
|
Beşeri, İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri
|
0
|
Destek Dersleri
|
0
|
Ek Dersler
|
0
|
Kategori
|
0
|
Mesleki Seçmeli Dersler
|
0
|
Temel Meslek Dersleri
|
0
|
Uygulama Dersleri
|
0
|
Uzmanlık / Alan Dersleri
|
0
|
Ders İş Yükü | Öğretim Metotlar / Öğretim Metodu | Süresi (Saat) | Sayısı | Toplam İş Yükü (Saat) |
Toplam İş Yükü (Saat) | 0 | |||
AKTS = Toplam İş Yükü (Saat) / 25.5 (s) | 0 | |||
AKTS |
Hafta | Konu | Öğretim Metodu |
---|---|---|
1 | Bankalarda denetimin önemi | Tartışmalı Ders Sözlü |
1 | Genel olarak denetim kavramı ve gelişim süreci | Tartışmalı Ders Beyin Fırtınası |
2 | Genel Kabul Görmüş Denetim Standartları | Tartışmalı Ders Sözlü |
2 | Denetim ve Denetçi türleri ile Genel kabul görmüş denetim standartları | Tartışmalı Ders Problem Çözme Beyin Fırtınası |
3 | Denetim süreci | Tartışmalı Ders Sözlü |
3 | Bağımsız Denetim Hedefleri – Denetim kanıtları ve prosedürleri | Tartışmalı Ders Beyin Fırtınası |
4 | Mali tabloların bağımsız denetiminin hedefleri, denetim ile ilgili güncel konularda öğrenci sunumları | Sözlü |
4 | Çalışma kağıtları - Denetim sürecinin aşamaları | Problem Çözme Beyin Fırtınası |
5 | Denetim kanıtları ve prosedürleri, denetim ile ilgili güncel konularda öğrenci sunumları | Tartışmalı Ders |
5 | Denetim Planlaması (Önemlilik – Risk) | Beyin Fırtınası Sözlü |
6 | Denetimin planlanması, denetim ile ilgili güncel konularda öğrenci sunumları | Sözlü |
6 | İç Kontrol Yapısı (Kontrol Riski) - Analitik Prosedürler | Beyin Fırtınası Küçük Grup Tartışması |
7 | İç kontrol yapısının incelenmesi, denetim ile ilgili güncel konularda öğrenci sunumları | Sözlü |
7 | Genel Denetim Planı ve Denetim Programının Hazırlanması | Beyin Fırtınası Küçük Grup Tartışması |
8 | Ara sınav | |
8 | Satış ve Tahsilat Döngüsü Denetimi | Beyin Fırtınası Gösterim |
9 | Denetim planının ve programının hazırlanması | Sözlü |
9 | Satın Alma Ödeme Döngüsü Denetimi | Beyin Fırtınası Benzetim |
10 | Denetimde örnekleme | Sözlü |
10 | Stok ve Üretim Döngüsü Denetimi | Beyin Fırtınası Gösterim Benzetim |
11 | Mali tablo hesaplarının denetimi | Sözlü |
11 | Personel ve Ücret Döngüsü – Kaynak Elde Etme Ödeme Döngüsü – Nakit Bakiyelerinin Denetimi | Beyin Fırtınası Sözlü |
11 | Mali tablo hesaplarının denetimi | Sözlü |
11 | Personel ve Ücret Döngüsü – Kaynak Elde Etme Ödeme Döngüsü – Nakit Bakiyelerinin Denetimi | Beyin Fırtınası Sözlü |
13 | Denetimin tamamlanması | Sözlü |
13 | Denetim Çalışmalarının Tamamlanması | Beyin Fırtınası |
14 | Denetim raporunun hazırlanması | Sözlü |
14 | Denetim Raporunun Düzenlenmesi | Beyin Fırtınası |
Ders Öğrenme Çıktısı | Ölçme Değerlendirme | Öğretim Metodu | Öğrenme Faaliyeti |
Bankalarda bağımsız denetimin önemini kavrama | Yazılı Sınav Ödev / Proje | Tartışmalı Ders Beyin Fırtınası | Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme, takım çalışması |
Denetim sürecini öğrenme | Yazılı Sınav Ödev / Proje | Tartışmalı Ders Beyin Fırtınası | Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme, takım çalışması |
Bankalarda iç kontrol ve iç denetimin önemini kavrama | Yazılı Sınav Ödev / Proje | Tartışmalı Ders Beyin Fırtınası | Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme, takım çalışması |
DERS ÖĞRENME ÇIKTISI |
PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 | PÇ 10 | PÇ 11 | PÇ 12 | PÇ 13 | PÇ 14 | PÇ 15 |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
Bankalarda bağımsız denetimin önemini kavrama | - | 4 | - | 4 | - | - | 4 | - | - | - | - | - | - | - | - |
Denetim sürecini öğrenme | - | 4 | - | 4 | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - |
Bankalarda iç kontrol ve iç denetimin önemini kavrama | - | - | - | 3 | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - |