Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | AKTS | |
Araştırma Teknikleri | BAF332 | 6 | 3 + 0 | 3,0 |
Birim Bölüm | FİNANS VE BANKACILIK |
Derece Seviye | Lisans - Seçmeli - Türkçe |
Dersin Verilişi | Yüz yüze |
EBS Koordinatörü | |
Ders Veren | Prof. Dr. Mehpare TOKAY ARGAN |
Amaç |
Bu ders bilimsel araştırmanın temel kavramlarının ve bilimsel araştırma ilkelerini ve sürecini öğretmeye yöneliktir. |
Ders İçeriği |
Bilimsel araştırmas dersi bilimsel araştırmasının temel kavramlarını ve bilimsel araştırmada metodolojik yaklaşımı içermektedir. Aynı zamanda bilimsel araştırma sürecinin adımları, örnekleme, örnekleme yöntemleri, örneklem hacminin büyüklüğü, veri toplama yöntemleri, veri analizi ve rapor hazırlamayı kapsar. |
Ders Kaynakları |
Kozak, M. (2014) Bilimsel Araştırma: Yöntem, Yazım ve Yayım Teknikleri.
|
Açıldığı Öğretim Yılı | 2017 - 2018 2018 - 2019 2019 - 2020 |
Yarıyıl İçi Çalışmalar | Katkı Yüzdesi (%) |
Ödev 1 | 40 |
Toplam | 40 |
Yarıyıl Sonu Çalışmalar | Katkı Yüzdesi (%) |
Final | %60 |
Toplam | %60 |
Yarıyıl İçinin Başarıya Oranı | %40 |
Yarıyıl Sonu Çalışmalar | %60 |
Toplam | %100 |
Kategori | Ders İlişki Yüzdeleri (%) |
Aktarılabilir Beceri Dersleri
|
0
|
Beşeri, İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri
|
0
|
Destek Dersleri
|
0
|
Ek Dersler
|
0
|
Kategori
|
0
|
Mesleki Seçmeli Dersler
|
0
|
Temel Meslek Dersleri
|
100
|
Uygulama Dersleri
|
0
|
Uzmanlık / Alan Dersleri
|
0
|
Ders İş Yükü | Öğretim Metotlar / Öğretim Metodu | Süresi (Saat) | Sayısı | Toplam İş Yükü (Saat) |
Dinleme ve anlamlandırma | Ders | 3 | 14 | 42 |
Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme | Tartışmalı Ders | 2 | 4 | 8 |
Önceden planlanmış özel beceriler | Problem Çözme | 2 | 3 | 6 |
Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme | Gösterim | 2 | 1 | 2 |
Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, Bilişim becerileri | Benzetim | 1 | 1 | 1 |
Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim, eleştirel düşünme, soru geliştirme, yönetsel beceriler, takım çalışması | Grup Çalışması | 2 | 4 | 8 |
Ara Sınav 1 | Ara Sınav 1 | 1 | 2 | 2 |
Ödev 1 | Ödev 1 | 2 | 2 | 4 |
Final | Final | 2 | 3 | 6 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 79 | |||
AKTS = Toplam İş Yükü (Saat) / 25.5 (s) | 3,10 | |||
AKTS |
Hafta | Konu | Öğretim Metodu |
---|---|---|
1 | Tanışma, dersin amacının ve araştırma eğitiminin öneminin tartışılması | |
2 | Bilim ve Bilim Tarihi | |
3 | Bilimsel Araştırmada Paradigmalar | |
4 | Araştırma Yöntemlerine Giriş | |
5 | Araştırma Tasarımı | |
6 | Nicel Araştırma Yöntemleri | |
7 | Ara Sınav | |
8 | Nitel Araştırma Yöntemleri | |
9 | Örnekleme ve Örnekleme Yöntemleri | |
10 | Veri Analizi | |
11 | Araştırma Raporu | |
12 | Araştırma Etiği | |
13 | Ödev Sunumu | |
13 | Ödev Sunumu |
Ders Öğrenme Çıktısı | Ölçme Değerlendirme | Öğretim Metodu | Öğrenme Faaliyeti |
Bilimsel yazım kurallarına uygun rapor yazabilme | |||
Çalışmalara uygun araştırma yöntem ve tekniklerini uygulayabilme | |||
Veri toplama ve analiz tekniklerini öğrenebilme | |||
Bilimsel araştırma ve özelliklerini açıklayabilme |
DERS ÖĞRENME ÇIKTISI |
PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 | PÇ 10 | PÇ 11 | PÇ 12 | PÇ 13 | PÇ 14 | PÇ 15 |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
Bilimsel yazım kurallarına uygun rapor yazabilme | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - |
Çalışmalara uygun araştırma yöntem ve tekniklerini uygulayabilme | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - |
Veri toplama ve analiz tekniklerini öğrenebilme | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - |
Bilimsel araştırma ve özelliklerini açıklayabilme | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - |