EN
  • Anasayfa
  • BAF407 Müşteri İlişkileri Yönetimi (2021 - 2022 / 7. Yarıyıl)
  • EN
BAF407 - Müşteri İlişkileri Yönetimi
Ders Adı Kodu Yarıyıl T+U Saat AKTS Pdf
Müşteri İlişkileri Yönetimi BAF407 7 3 + 0 4,0 Pdf
Birim Bölüm
FİNANS VE BANKACILIK
Derece Seviye Lisans - Zorunlu - Türkçe
Dersin Verilişi Örgün
EBS Koordinatörü Doç. Dr. Nurdan SEVİM
Ders Veren Doç. Dr. Nurdan SEVİM
Amaç

Bu dersin amacı öğrencilere müşteri tutma, kazanma, müşteri ilişkilerini ölçme gibi müşteri ile ilgili kavramları öğretmektir

Ders İçeriği

Müşteri ilişkileri yönetimi süreci, müşteri istek ve ihtiyaçları, müşteri tipi ve davranışları, MİY bileşenleri, müşteri değer yönetimi, müşteri memnuniyeti, tatmin ve sadakat programları, müşteri şikayeti yönetimi, MİY ve bilgi teknolojileri, MİY´ e eleştirel yaklaşım.

Ders Kaynakları ODABAŞI; Yavuz, Müşteri İlişkileri Yönetimi, Sistem Yayıncılık,. 2010
Açıldığı Öğretim Yılı 2018 - 2019 2019 - 2020 2020 - 2021 2021 - 2022
Yarıyıl İçi Çalışmalar Katkı Yüzdesi (%)
Ara Sınav 1 40
Toplam 40
Yarıyıl Sonu Çalışmalar Katkı Yüzdesi (%)
Final %60
Toplam %60
Yarıyıl İçinin Başarıya Oranı %40
Yarıyıl Sonu Çalışmalar %60
Toplam %100
Kategori Ders İlişki Yüzdeleri (%)
Aktarılabilir Beceri Dersleri
0
Beşeri, İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri
0
Destek Dersleri
0
Ek Dersler
0
Kategori
0
Mesleki Seçmeli Dersler
0
Temel Meslek Dersleri
0
Uygulama Dersleri
0
Uzmanlık / Alan Dersleri
75
Ders İş Yükü Öğretim Metotlar / Öğretim Metodu Süresi (Saat) Sayısı Toplam İş Yükü (Saat)
Dinleme ve anlamlandırma Ders 4 14 56
Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme, takım çalışması Beyin Fırtınası 4 14 56
Final Final 10 1 10
Ara Sınav 1 Ara Sınav 1 5 1 5
Toplam İş Yükü (Saat) 127
AKTS = Toplam İş Yükü (Saat) / 25.5 (s) 4,98
AKTS
Hafta Konu Öğretim Metodu
1 Müşteri ilişkileri ve özellikleri
2 Müşterilerle iletişim
3 Müşteri hizmetleri ve hizmet kalitesi
3 Müşteri hizmetleri ve hizmet kalitesi
5 Müşteri tatmini, sadakat ve elde tutma
6 MİY progrmaları ve uygulamaları
7 Arasınav
8 Müşteri şikayet yönetimi
9 Müşteri şikayet yönetimi Ders
10 Veri Madenciliği Teknikleri
12 Müşteri Veritabanlarının Yaratılması ve Sürdürülmesi Ders
12 Müşteri Veritabanlarının Yaratılması ve Sürdürülmesi Ders
13 MIY örnek olaylar
14 MIY örnek olaylar
Ders Öğrenme Çıktısı Ölçme Değerlendirme Öğretim Metodu Öğrenme Faaliyeti
Müşteriyi tutma ve kaybedilen müşteriyi kazanma programlarını kavrayabilir Yazılı Sınav Ders Dinleme ve anlamlandırma
Müşteri ilişkileri yönetimi sürecine uygun bilgi teknolojilerini tanır ve seçer. Yazılı Sınav Ders Dinleme ve anlamlandırma
Müşteri sadakat programlarını tanır Yazılı Sınav Ders Dinleme ve anlamlandırma
Müşteri değer yönetim sürecini tanır. Yazılı Sınav Ders Dinleme ve anlamlandırma
Müşteri ilişkileri yönetimi sürecine hakim olur Yazılı Sınav Ders Dinleme ve anlamlandırma
DERS ÖĞRENME ÇIKTISI
PÇ 1 PÇ 2 PÇ 3 PÇ 4 PÇ 5 PÇ 6 PÇ 7 PÇ 8 PÇ 9 PÇ 10 PÇ 11 PÇ 12 PÇ 13 PÇ 14 PÇ 15
Müşteriyi tutma ve kaybedilen müşteriyi kazanma programlarını kavrayabilir 3 2 5 4 3 2 4 4 5 5 2 5 4 3 3
Müşteri ilişkileri yönetimi sürecine uygun bilgi teknolojilerini tanır ve seçer. 2 5 4 3 4 5 4 3 4 5 4 4 3 5 3
Müşteri sadakat programlarını tanır 2 3 4 5 3 4 2 4 5 3 4 5 4 3 5
Müşteri değer yönetim sürecini tanır. 3 4 3 3 4 3 3 3 5 3 3 2 4 3 3
Müşteri ilişkileri yönetimi sürecine hakim olur 3 5 3 4 4 5 4 5 3 4 5 3 4 3 5