EN
  • Anasayfa
  • CGP102 Çocuk Gelişimi II (2021 - 2022 / 2. Yarıyıl)
  • EN
CGP102 - Çocuk Gelişimi II
Ders Adı Kodu Yarıyıl T+U Saat AKTS Pdf
Çocuk Gelişimi II CGP102 2 3 + 0 6,0 Pdf
Birim Bölüm
ÇOCUK GELİŞİMİ
Derece Seviye Ön Lisans - Zorunlu - Türkçe
Dersin Verilişi Yüz yüze
EBS Koordinatörü Öğr. Gör. Esra AYEŞ ASLAN
Ders Veren Öğr. Gör. Esra AYEŞ ASLAN
Amaç

Gelişim ile ilgili kavramlar, gelişim ve gelişimi etkileyen faktörler, gelişimde kritik dönemler, gelişim psikolojisinde araştırma yöntemleri, gelişim dönemleri ve gelişim alanları ile ilgili kavramlar ve özellikler kazandırılacaktır.

Ders İçeriği

Yaşam boyu gelişim olgusu, gelişimle ilgili temel kavramlar ve kuramlar, doğum öncesi ve sonrası gelişim ve doğum süreci, bebeklik, erken çocukluk, orta ve geç çocukluk, ergenlik, genç yetişkinlik, orta yetişkinlik ve ileri yetişkinlik döneminde gelişim, ölüm ve yas.

Ders Kaynakları Sevinç, M. (2003). Erken Çocuklukta Gelişim ve Eğitimde Yeni Yaklaşımlar. İstanbul: Morpa Kültür Yayınları.
Tassoni, P. (2007). Child Development. Oxford: Heinemann.
Pınar, S. B. & İsmihan, A. (2004). Çocuk Gelişimi ve Eğitimi. İstanbul: Morpa Kültür Yayınları.
Santrock J.,W (2011). Yaşam Boyu Gelişim. Life-Span Development (Çev. Ed. Yuksel, G.
Yalçın, H. (2010). Çocuk Gelişimi. Ankara: Nobel Yayın Dağıtım.
Yazgan İnanç, Banu & Bilgin, Mehmet &Kılıç Atıcı, Meral (2017), Gelişim Psikolojisi. Ankara: Pegem Akademi.
Martin, C. L. & Fabes, R. (2009). Discovering Child Development. Boston: Houghton Mifflin Company
Senemoğlu, N. (2000). Gelişim, Öğrenme ve Öğretim. Ankara: PegemA Yayıncılık.
Deniz, M. Engin (2017). Erken Çocukluk Döneminde Gelişim. Ankara: Pegem Akademi.
Açıldığı Öğretim Yılı 2015 - 2016 2016 - 2017 2017 - 2018 2018 - 2019 2019 - 2020 2020 - 2021 2021 - 2022
Yarıyıl İçi Çalışmalar Katkı Yüzdesi (%)
Ara Sınav 1 40
Toplam 40
Yarıyıl Sonu Çalışmalar Katkı Yüzdesi (%)
Final %60
Toplam %60
Yarıyıl İçinin Başarıya Oranı %40
Yarıyıl Sonu Çalışmalar %60
Toplam %100
Kategori Ders İlişki Yüzdeleri (%)
Aktarılabilir Beceri Dersleri
0
Beşeri, İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri
0
Destek Dersleri
0
Ek Dersler
0
Kategori
0
Mesleki Seçmeli Dersler
0
Temel Meslek Dersleri
0
Uygulama Dersleri
0
Uzmanlık / Alan Dersleri
0
Ders İş Yükü Öğretim Metotlar / Öğretim Metodu Süresi (Saat) Sayısı Toplam İş Yükü (Saat)
Dinleme ve anlamlandırma Ders 3 14 42
Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme Tartışmalı Ders 3 4 12
Önceden planlanmış özel beceriler Problem Çözme 3 7 21
Önceden planlanmış özel beceriler Vaka Çalışması 2 5 10
Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme, takım çalışması Beyin Fırtınası 4 7 28
Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme Küçük Grup Tartışması 1 8 8
Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim, eleştirel düşünme, soru geliştirme, yönetsel beceriler, takım çalışması Grup Çalışması 2 3 6
Gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme, takım çalışması, Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, yönetsel beceriler, Önceden planlanmış özel beceriler Öğrenci Topluluğu Faaliyetleri / Projeleri 1 1 1
Önceden planlanmış özel beceriler Rol Yapma / Drama 1 3 3
Ara Sınav 1 Ara Sınav 1 10 1 10
Final Final 12 1 12
Toplam İş Yükü (Saat) 153
AKTS = Toplam İş Yükü (Saat) / 25.5 (s) 6
AKTS
Hafta Konu Öğretim Metodu
1 Kişiliğin tanımı ve önemi, kişisel gelişimle ilgili temel kavramlar. Maslow’un İhtiyaçlar Hiyerarşisi ve Freud’un savunma mekanizmaları. Erken, orta ve geç çocukluk döneminde kişilik gelişimi Ders
2 Ahlak gelişiminin tanımı, önemi, ahlak gelişimle ilgili temel kavramlar (törel davranış, vicdan, bencillik, özgecilik), ahlak gelişimi kuramları Ders
3 Piaget’e göre ahlak gelişimi dönemleri, Kohlberg’e göre ahlak gelişimi dönemleri, Ahlak gelişimde bireysel farklılıklar, ahlak gelişimini etkileyen etmenler, ahlak gelişimin diğer gelişim alanlarıyla ilişkisi Ders
4 Ahlak gelişimi ölçme araçlarını ve gereçlerini kullanma ve ahlak gelişimini değerlendirme Ders
5 Duygusal gelişimin tanımı, önemi, duygusal gelişimle ilgili temel kavramlar (duygular, korku, haz, heyecan,saldırganlık, güven). Gelişim dönemlerine ilişkin duygusal özellikler (Bebeklik dönemi, İlk çocukluk (oyun) dönemi, İkinci çocukluk (ilköğretim) dönemi, Ergenlik dönemi)  Ders
6 Duygusal gelişim ölçme araçlarını ve gereçlerini kullanma ve duygusal gelişimi değerlendirme Ders
7 Sosyal gelişimin tanımı, önemi, sosyal gelişimle ilgili temel kavramlar (benlik, sosyalleşme, sosyal olgunluk, kültür), sosyqal gelişim kuramları. Erken, orta ve geç çocukluk döneminde sosyal gelişim Ders
8 (Ara Sınav)Erken, orta ve geç çocukluk döneminde sosyal gelişim Ders
9 Sosyal gelişimde bireysel farklılıklar, sosyal gelişimi etkileyen etmenler, sosyal gelişimin diğer gelişim alanlarıyla ilişkisi Ders
10 Sosyal gelişim ölçme araçlarını ve gereçlerini kullanma ve duygusal gelişimi değerlendirme Ders
11 Cinsel gelişimin tanımı, cinsel gelişimle ilgili kavramlar (cinsel olgunluk, cinsel kimlik, cinsel eğitim), Freud’un cinsel gelişim dönemleri Ders
12 Cinsel eğitimin önemi, cinsel gelişimde bireysel farklılıklar, cinsel gelişimi etkileyen etmenler, cinsel gelişimin diğer gelişim alanlarıyla ilişkisi Ders
13 Sosyal, duygusal, ahlak ve cinsel gelişim alanlarına yönelik etkinlik örnekleri Ders
14 (Final) Oyun ve mizah gelişimi, kavramlar, kuramlar ve etkinlik örnekleri Ders
Ders Öğrenme Çıktısı Ölçme Değerlendirme Öğretim Metodu Öğrenme Faaliyeti
Gelişimde yaşam boyu bakış açısını tartışarak insan gelişimi ile ilgili önemli süreçleri, dönemleri, gelişim araştırmalarının doğasını ve temel gelişim kuramlarını açıklar. Yazılı Sınav Ders Tartışmalı Ders Rol Yapma / Drama Problem Çözme Vaka Çalışması Beyin Fırtınası Küçük Grup Tartışması Öğrenci Topluluğu Faaliyetleri / Projeleri Dinleme ve anlamlandırma Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme Önceden planlanmış özel beceriler Önceden planlanmış özel beceriler Önceden planlanmış özel beceriler Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme, takım çalışması Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme Gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme, takım çalışması, Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, yönetsel beceriler, Önceden planlanmış özel beceriler
Ergenlikten genç yetişkinliğe geçiş sürecini, genç yetişkinlik dönemindeki fiziksel, bilişsel değişimi, bu dönemdeki cinselliği ve evlilik aile yaşamının, kariyer ve iş yaşamının önemini açıklar. Yazılı Sınav Ders Tartışmalı Ders Rol Yapma / Drama Problem Çözme Vaka Çalışması Beyin Fırtınası Küçük Grup Tartışması Öğrenci Topluluğu Faaliyetleri / Projeleri Dinleme ve anlamlandırma Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme Önceden planlanmış özel beceriler Önceden planlanmış özel beceriler Önceden planlanmış özel beceriler Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme, takım çalışması Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme Gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme, takım çalışması, Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, yönetsel beceriler, Önceden planlanmış özel beceriler
Orta yetişkinlik dönemine ilişkin kuramları ve kavramları açıklar ve tartışır.İleri yetişkinlik dönemindeki fiziksel ve bilişsel gelişimi açıklar ve tartışır. Yazılı Sınav Ders Tartışmalı Ders Rol Yapma / Drama Problem Çözme Vaka Çalışması Beyin Fırtınası Küçük Grup Tartışması Öğrenci Topluluğu Faaliyetleri / Projeleri Dinleme ve anlamlandırma Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme Önceden planlanmış özel beceriler Önceden planlanmış özel beceriler Önceden planlanmış özel beceriler Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme, takım çalışması Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme Gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme, takım çalışması, Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, yönetsel beceriler, Önceden planlanmış özel beceriler
Ölüm sistemini ve bunun kültürel ve tarihsel bağlamlarını ve ölümle başa çıkma yollarlını tanımlar Yazılı Sınav Ders Tartışmalı Ders Rol Yapma / Drama Problem Çözme Vaka Çalışması Beyin Fırtınası Küçük Grup Tartışması Öğrenci Topluluğu Faaliyetleri / Projeleri Dinleme ve anlamlandırma Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme Önceden planlanmış özel beceriler Önceden planlanmış özel beceriler Önceden planlanmış özel beceriler Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme, takım çalışması Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme Gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme, takım çalışması, Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, yönetsel beceriler, Önceden planlanmış özel beceriler
DERS ÖĞRENME ÇIKTISI
PÇ 1 PÇ 2 PÇ 3 PÇ 4 PÇ 5 PÇ 6 PÇ 7 PÇ 8 PÇ 9 PÇ 10 PÇ 11 PÇ 12 PÇ 13
Gelişimde yaşam boyu bakış açısını tartışarak insan gelişimi ile ilgili önemli süreçleri, dönemleri, gelişim araştırmalarının doğasını ve temel gelişim kuramlarını açıklar. 5 4 4 3 2 4 3 2 2 3 4 4 4
Ergenlikten genç yetişkinliğe geçiş sürecini, genç yetişkinlik dönemindeki fiziksel, bilişsel değişimi, bu dönemdeki cinselliği ve evlilik aile yaşamının, kariyer ve iş yaşamının önemini açıklar. 5 4 4 3 2 4 3 2 2 3 4 4 4
Orta yetişkinlik dönemine ilişkin kuramları ve kavramları açıklar ve tartışır.İleri yetişkinlik dönemindeki fiziksel ve bilişsel gelişimi açıklar ve tartışır. 5 4 4 3 2 4 3 2 2 3 4 4 4
Ölüm sistemini ve bunun kültürel ve tarihsel bağlamlarını ve ölümle başa çıkma yollarlını tanımlar 5 4 4 3 2 4 3 2 2 3 4 4 4