EN
  • Anasayfa
  • CGP108 Çocuk ve Oyun (2021 - 2022 / 2. Yarıyıl)
  • EN
CGP108 - Çocuk ve Oyun
Ders Adı Kodu Yarıyıl T+U Saat AKTS Pdf
Çocuk ve Oyun CGP108 2 1 + 1 4,0 Pdf
Birim Bölüm
ÇOCUK GELİŞİMİ
Derece Seviye Ön Lisans - Zorunlu - Türkçe
Dersin Verilişi Yüz yüze
EBS Koordinatörü Öğr. Gör. Hatice Ecem GEZER
Ders Veren Öğr. Gör. Dr. Zeynep APAYDIN DEMİRCİ
Amaç

0-6 yaş dönemi içerisinde oyunun çocukların fiziksel, duygusal, sosyal, ve bilişsel gelişimleri üzerinde oynadığı rolleri kavramaları Değişik oyun çeşitlerine ve oyun materyallerine odaklanarak, çocuklar için güvenli ve sağlıklı oyun çevreleri oluşturulmaların sağlanmasıdır.

Ders İçeriği

Oyun dağarcığını geliştirmek, Oyunları derlemek, Oyun etkinlikleri, Oyun etkinliği uygulamak, Özel eğitimde oyun etkinlikleri.

Ders Kaynakları .Dönmez, Baykoç, N., Oyun Kitabı, Esin Yayınevi, İstanbul, 2000
Özdoğan, B.,Çocuk ve Oyun, Erten Basım, Ankara, 1997.
Öztürk, A., Okul Öncesi Eğitimde Oyun.Esin Yayıncılık, İstanbul, 2000.
Açıldığı Öğretim Yılı 2015 - 2016 2016 - 2017 2017 - 2018 2018 - 2019 2019 - 2020 2020 - 2021 2021 - 2022
Yarıyıl İçi Çalışmalar Katkı Yüzdesi (%)
Ara Sınav 1 40
Toplam 40
Yarıyıl Sonu Çalışmalar Katkı Yüzdesi (%)
Dönem Sonu Uygulaması %60
Toplam %60
Yarıyıl İçinin Başarıya Oranı %40
Yarıyıl Sonu Çalışmalar %60
Toplam %100
Kategori Ders İlişki Yüzdeleri (%)
Aktarılabilir Beceri Dersleri
0
Beşeri, İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri
0
Destek Dersleri
0
Ek Dersler
0
Kategori
0
Mesleki Seçmeli Dersler
0
Temel Meslek Dersleri
0
Uygulama Dersleri
0
Uzmanlık / Alan Dersleri
0
Ders İş Yükü Öğretim Metotlar / Öğretim Metodu Süresi (Saat) Sayısı Toplam İş Yükü (Saat)
Dinleme ve anlamlandırma Ders 2 14 28
Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim Sınıf Dışı Çalışma 2 14 28
Önceden planlanmış özel beceriler Rol Yapma / Drama 2 4 8
Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme Gösterim 2 4 8
Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme Küçük Grup Tartışması 2 2 4
Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim, eleştirel düşünme, soru geliştirme, yönetsel beceriler, takım çalışması Grup Çalışması 2 4 8
Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme Tartışmalı Ders 2 2 4
Ara Sınav 1 Ara Sınav 1 8 1 8
Final Final 8 1 8
Toplam İş Yükü (Saat) 104
AKTS = Toplam İş Yükü (Saat) / 25.5 (s) 4,08
AKTS
Hafta Konu Öğretim Metodu
1 Oyunun tanımı, oyun teorileri
2 Oyunun çocuğun gelişimi üzerine etkileri
3 Oyun türleri
4 Oyun dağarcığını geliştirmek
5 Evrensel kültürde oyun Ders
6 Oyun alanları ve materyalleri Ders Gösterim
7 Oyuncakların Önemi ve Niteliği
8 Ara Sınav - Oyun Etkinlikleri
9 Oyun etkinlikleri
11 Oyun Planı Hazırlama ve Uygulama
11 Oyun Planı Hazırlama ve Uygulama
11 Oyun Planı Hazırlama ve Uygulama
13 Oyun Planı Hazırlama ve Uygulama
14 Çocukları oyun sırasında gözlemlemek - Final Ders Vaka Çalışması
Ders Öğrenme Çıktısı Ölçme Değerlendirme Öğretim Metodu Öğrenme Faaliyeti
Farklı oyun materyallerinin ve araçlarının çocuğun gelişimini nasıl etkilediğini bilir. Yazılı Sınav Ders Sözlü Dinleme ve anlamlandırma Araştırma – yaşam boyu öğrenme, durumları işleme, soru geliştirme, yorumlama, sunum
Sosyal ve bilişsel oyun özelliklerini açıklar Yazılı Sınav Ders Sözlü Dinleme ve anlamlandırma Araştırma – yaşam boyu öğrenme, durumları işleme, soru geliştirme, yorumlama, sunum
Oyun dağarcığı gelişir Yazılı Sınav Ders Sözlü Dinleme ve anlamlandırma Araştırma – yaşam boyu öğrenme, durumları işleme, soru geliştirme, yorumlama, sunum
Oyun etkinliklerini bilir ve uygular Yazılı Sınav Ders Sözlü Dinleme ve anlamlandırma Araştırma – yaşam boyu öğrenme, durumları işleme, soru geliştirme, yorumlama, sunum
Çocuğun gelişmesinde ve büyümesinde oyunun rolünü ve temel oyun teorilerini bilir Yazılı Sınav Ders Sözlü Dinleme ve anlamlandırma Araştırma – yaşam boyu öğrenme, durumları işleme, soru geliştirme, yorumlama, sunum
DERS ÖĞRENME ÇIKTISI
PÇ 1 PÇ 2 PÇ 3 PÇ 4 PÇ 5 PÇ 6 PÇ 7 PÇ 8 PÇ 9 PÇ 10 PÇ 11 PÇ 12 PÇ 13
Farklı oyun materyallerinin ve araçlarının çocuğun gelişimini nasıl etkilediğini bilir. 3 4 3 1 4 1 1 3 1 4 5 5 4
Sosyal ve bilişsel oyun özelliklerini açıklar 4 3 4 1 2 1 1 4 1 2 4 2 2
Oyun dağarcığı gelişir 1 4 5 1 3 1 1 2 1 1 3 4 4
Oyun etkinliklerini bilir ve uygular 4 5 5 2 3 3 1 2 1 1 5 5 5
Çocuğun gelişmesinde ve büyümesinde oyunun rolünü ve temel oyun teorilerini bilir 2 1 2 1 3 5 2 5 1 1 2 1 1