EN
  • Anasayfa
  • CGP203 Çocuk Psikolojisi ve Ruh Sağlığı (2020 - 2021 / 3. Yarıyıl)
  • EN
CGP203 - Çocuk Psikolojisi ve Ruh Sağlığı
Ders Adı Kodu Yarıyıl T+U Saat AKTS Pdf
Çocuk Psikolojisi ve Ruh Sağlığı CGP203 3 2 + 0 3,0 Pdf
Birim Bölüm
ÇOCUK GELİŞİMİ
Derece Seviye Ön Lisans - Zorunlu - Türkçe
Dersin Verilişi Yüz yüze
EBS Koordinatörü
Ders Veren Öğr. Gör. Mihriban TUNCER
Amaç

Ruh sağlığının önemi ve ruh sağlığının tarihsel gelişimi, ruh sağlığı ile ilgili kuramlar, ruh sağlığı yerinde olan ve olmayan bireylerin özellikleri, çocuklarda görülen davranış ve uyum problemlerinin tanısı ve tedavisi, aile içindeki özel durumların çocuğun ruh sağlığına etkileri konularını kavrayabilme

Ders İçeriği

Ruh sağlığının tanımı, önemi, ruh sağlığının tarihsel gelişimi, ruh sağlığı ile ilgili kuramlar, ruh sağlığı yerinde olan ve olmayan bireylerin özellikleri, çocuklarda görülen davranış ve uyum problemlerinin kekemelik, konuşamamak (mutizm), alt ıslatma (enürezis), dışkı kaçırma (enkoprezis), parmak emme, tırnak yeme, saldırganlık, kıskançlık, tikler, inatçılık, uyku bozuklukları, beslenme alışkanlığı bozukluğu, korku, dikkat eksikliği ve hiperaktivite, okul korkusu, hırsızlık, yalan söyleme] tanısı ve tedavisi, aile içindeki özel durumların (boşanma, üvey anne-baba, ebeveynin ölümü vb.) çocuğun ruh sağlığına etkileri.

Ders Kaynakları [1]Öztürk, M.(2007) Anne Baba ve Eğitimciler İçin Çocuk Psikiyatrisi. Uçurtma Yayınları, İstanbul. [2]Yörükoğlu, A. (1989).Çocuk Ruh Sağlığı.Özgür Yayınları, İstanbul.
Açıldığı Öğretim Yılı 2016 - 2017 2017 - 2018 2018 - 2019 2019 - 2020 2020 - 2021
Yarıyıl İçi Çalışmalar Katkı Yüzdesi (%)
Ara Sınav 1 40
Toplam 40
Yarıyıl Sonu Çalışmalar Katkı Yüzdesi (%)
Final %60
Toplam %60
Yarıyıl İçinin Başarıya Oranı %40
Yarıyıl Sonu Çalışmalar %60
Toplam %100
Kategori Ders İlişki Yüzdeleri (%)
Aktarılabilir Beceri Dersleri
0
Beşeri, İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri
0
Destek Dersleri
0
Ek Dersler
0
Kategori
0
Mesleki Seçmeli Dersler
0
Temel Meslek Dersleri
100
Uygulama Dersleri
0
Uzmanlık / Alan Dersleri
0
Ders İş Yükü Öğretim Metotlar / Öğretim Metodu Süresi (Saat) Sayısı Toplam İş Yükü (Saat)
Dinleme ve anlamlandırma Ders 2 14 28
Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim Sınıf Dışı Çalışma 2 14 28
Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme Tartışmalı Ders 2 4 8
Ara Sınav 1 Ara Sınav 1 8 1 8
Final Final 8 1 8
Toplam İş Yükü (Saat) 80
AKTS = Toplam İş Yükü (Saat) / 25.5 (s) 3,14
AKTS
Hafta Konu Öğretim Metodu
1 Ruh sağlığının tanımı, önemi,
2 Ruh sağlığının tarihsel gelişimi
3 Ruh sağlığı ile ilgili kuramlar,
4 Ruh sağlığı yerinde olan ve olmayan bireylerin özellikleri
5 Çocuklarda görülen davranış ve uyum problemlerinin kekemelik tanısı ve tedavisi
6 Alt ıslatma (enürezis), dışkı kaçırma (enkoprezis), parmak emme tanısı ve tedavisi
7 Tırnak yeme, saldırganlık, kıskançlık, tikler tanısı ve tedavisi
8 Ara Sınav
9 İnatçılık, uyku bozuklukları, beslenme alışkanlığı bozukluğu tanısı ve tedavisi
10 Korku, dikkat eksikliği ve hiperaktivite tanısı ve tedavisi
11 Okul korkusu, hırsızlık, yalan söyleme tanısı ve tedavisi,
13 Aile içindeki özel durumların (boşanma, üvey anne-baba, ebeveynin ölümü vb.) çocuğun ruh sağlığına etkileri.
13 Aile içindeki özel durumların (boşanma, üvey anne-baba, ebeveynin ölümü vb.) çocuğun ruh sağlığına etkileri.
14 Final
Ders Öğrenme Çıktısı Ölçme Değerlendirme Öğretim Metodu Öğrenme Faaliyeti
Öğrenciler ruh sağlığının önemini açıklar Yazılı Sınav Ders Dinleme ve anlamlandırma
Öğrenciler çocuk ruh sağlığında ailenin toplumun önemini bilir Yazılı Sınav Ders Dinleme ve anlamlandırma
Öğrenciler çocuklardaki davranış bozuklarının önemini bilir Yazılı Sınav Ders Dinleme ve anlamlandırma
DERS ÖĞRENME ÇIKTISI
PÇ 1 PÇ 2 PÇ 3 PÇ 4 PÇ 5 PÇ 6 PÇ 7 PÇ 8 PÇ 9 PÇ 10 PÇ 11 PÇ 12 PÇ 13
Öğrenciler ruh sağlığının önemini açıklar 5 4 1 5 4 4 4 3 2 1 4 2 3
Öğrenciler çocuk ruh sağlığında ailenin toplumun önemini bilir 5 4 2 4 3 5 5 1 2 1 2 2 2
Öğrenciler çocuklardaki davranış bozuklarının önemini bilir 5 4 3 3 3 5 4 1 5 1 3 2 3