EN
  • Anasayfa
  • CGP209 Özel Gereksinimli Çocukların Eğitimi I (2021 - 2022 / 3. Yarıyıl)
  • EN
CGP209 - Özel Gereksinimli Çocukların Eğitimi I
Ders Adı Kodu Yarıyıl T+U Saat AKTS Pdf
Özel Gereksinimli Çocukların Eğitimi I CGP209 3 3 + 0 4,0 Pdf
Birim Bölüm
ÇOCUK GELİŞİMİ
Derece Seviye Ön Lisans - Zorunlu - Türkçe
Dersin Verilişi Yüz yüze
EBS Koordinatörü Öğr. Gör. Kadriye Selin BUDAK
Ders Veren Öğr. Gör. Kadriye Selin BUDAK
Amaç

Özel gereksinimli çocuklar ve onların genel özellikleri hakkında bilgi ve beceri kazandırmak. Özel gereksinimli olma nedenleri, teşhis ve eğitimleri hakkında bilgi kazandırmak. Kaynaştırma uygulamaları hakkında bilgi kazandırmak. Ailelerle birlikte çalışma hususunda bilgi kazandırmak.

Ders İçeriği

Özel Eğitimle İlgili Temel Kavramları ve Özel Eğitimle İlgili Genel Süreç Özel Eğitimde Görev Alan Personelin Rol ve Sorumlulukları Özel Eğitimin Tarihi Gelişimi Özel Gereksinimli Çocukların Eğitimiyle İlgili Örgütlenme ve Mevzuat Kaynaştırma ve Destek Özel Eğitim Hizmetleri Özel Gereksinimli Çocuklarda Aile Eğitimi Özel Eğitimde Personel, Aile ve Öğretmen İşbirliği Erken Çocukluk Özel Eğitimi Özel Gereksinimli Çocuklarda Tanı ve Değerlendirme

Ders Kaynakları Diken,H. (Ed.). (2020). Özel eğitime gereksinimi olan öğrenciler ve özel eğitim. Pegem Yayıncılık, Ankara.
Karabulut, R. (Ed.). (2020). Özel gereksinimli çocuklar ve özel eğitim. Eğiten Kitap, Ankara.
Koçbekir Eid, B. N., Çıkılı, Y. ve Deniz, S. (Ed.). (2020). Özel eğitim ve kaynaştırma. Eğitten Kitap, Ankara
Açıldığı Öğretim Yılı 2016 - 2017 2017 - 2018 2018 - 2019 2019 - 2020 2020 - 2021 2021 - 2022
Yarıyıl İçi Çalışmalar Katkı Yüzdesi (%)
Ara Sınav 1 40
Toplam 40
Yarıyıl Sonu Çalışmalar Katkı Yüzdesi (%)
Final %60
Toplam %60
Yarıyıl İçinin Başarıya Oranı %40
Yarıyıl Sonu Çalışmalar %60
Toplam %100
Kategori Ders İlişki Yüzdeleri (%)
Aktarılabilir Beceri Dersleri
0
Beşeri, İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri
0
Destek Dersleri
0
Ek Dersler
0
Kategori
0
Mesleki Seçmeli Dersler
0
Temel Meslek Dersleri
0
Uygulama Dersleri
0
Uzmanlık / Alan Dersleri
0
Ders İş Yükü Öğretim Metotlar / Öğretim Metodu Süresi (Saat) Sayısı Toplam İş Yükü (Saat)
Dinleme ve anlamlandırma Ders 3 14 42
Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim Sınıf Dışı Çalışma 3 14 42
Önceden planlanmış özel beceriler Vaka Çalışması 4 2 8
Ara Sınav 1 Ara Sınav 1 8 1 8
Final Final 8 1 8
Toplam İş Yükü (Saat) 108
AKTS = Toplam İş Yükü (Saat) / 25.5 (s) 4,24
AKTS
Hafta Konu Öğretim Metodu
2 Özel Eğitimle İlgili Temel Kavramları ve Özel Eğitimle İlgili Genel Süreç Ders
2 Özel Eğitimle İlgili Temel Kavramları ve Özel Eğitimle İlgili Genel Süreç Ders
3 Özel Eğitimin Tarihi Gelişimi Ders Tartışmalı Ders
4 Özel Gereksinimli Çocukların Eğitimiyle İlgili Örgütlenme ve Mevzuat Ders
5 Kaynaştırma ve Destek Özel Eğitim Hizmetleri Ders Sınıf Dışı Çalışma Problem Çözme İnceleme / Anket Çalışması
5 Kaynaştırma ve Destek Özel Eğitim Hizmetleri Ders Sınıf Dışı Çalışma Problem Çözme İnceleme / Anket Çalışması
7 Özel Gereksinimli Çocuklarda Aile Eğitimi Ders Beyin Fırtınası
8 Özel Gereksinimli Çocuklarda Aile Eğitimi-Ara Sınav Ders
9 Özel Eğitimde Personel, Aile ve Öğretmen İşbirliği Ders Tartışmalı Ders
10 Erken Çocukluk Özel Eğitimi Ders
10 Erken Çocukluk Özel Eğitimi Ders
12 Özel Gereksinimli Çocuklarda Tanı ve Değerlendirme Ders Problem Çözme Beyin Fırtınası
12 Özel Gereksinimli Çocuklarda Tanı ve Değerlendirme Ders Problem Çözme Beyin Fırtınası
14 Değerlendirme- Final Küçük Grup Tartışması
Ders Öğrenme Çıktısı Ölçme Değerlendirme Öğretim Metodu Öğrenme Faaliyeti
Özel eğitim teriminin tanımını ve kapsadığı alanı açıklar. Yazılı Sınav Ders Tartışmalı Ders Dinleme ve anlamlandırma Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme
Özel gereksinimli çocukların hangi özelliklere sahip olduğunu açıklar. Yazılı Sınav Ders Tartışmalı Ders Beyin Fırtınası Dinleme ve anlamlandırma Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme, takım çalışması
Ülkemizdeki özel eğitim uygulamalarının dünü ve bugünü hakkında bilgi verir. Yazılı Sınav Ders Problem Çözme Beyin Fırtınası Küçük Grup Tartışması Dinleme ve anlamlandırma Önceden planlanmış özel beceriler Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme, takım çalışması Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme
Kaynaştırma uygulamaların nasıl gerçekleştirildiğini anlatır. Yazılı Sınav Ders Problem Çözme Beyin Fırtınası Dinleme ve anlamlandırma Önceden planlanmış özel beceriler Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme, takım çalışması
Özel eğitim destek hizmetlerini örnekler vererek açıklar. Yazılı Sınav Ders Grup Çalışması Dinleme ve anlamlandırma Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim, eleştirel düşünme, soru geliştirme, yönetsel beceriler, takım çalışması
DERS ÖĞRENME ÇIKTISI
PÇ 1 PÇ 2 PÇ 3 PÇ 4 PÇ 5 PÇ 6 PÇ 7 PÇ 8 PÇ 9 PÇ 10 PÇ 11 PÇ 12 PÇ 13
Özel eğitim teriminin tanımını ve kapsadığı alanı açıklar. 4 4 4 4 3 3 4 4 4 4 5 5 5
Özel gereksinimli çocukların hangi özelliklere sahip olduğunu açıklar. 3 3 3 3 3 4 4 4 4 5 5 5 5
Ülkemizdeki özel eğitim uygulamalarının dünü ve bugünü hakkında bilgi verir. 2 2 2 2 3 3 3 3 3 4 4 4 4
Kaynaştırma uygulamaların nasıl gerçekleştirildiğini anlatır. 2 2 2 2 3 3 3 3 3 4 4 4 4
Özel eğitim destek hizmetlerini örnekler vererek açıklar. 3 3 3 3 3 3 4 4 4 4 5 5 5