EN
  • Anasayfa
  • CGP206 Özel Gereksinimli Çocukların Eğitimi II (2021 - 2022 / 4. Yarıyıl)
  • EN
CGP206 - Özel Gereksinimli Çocukların Eğitimi II
Ders Adı Kodu Yarıyıl T+U Saat AKTS Pdf
Özel Gereksinimli Çocukların Eğitimi II CGP206 4 2 + 0 3,0 Pdf
Birim Bölüm
ÇOCUK GELİŞİMİ
Derece Seviye Ön Lisans - Zorunlu - Türkçe
Dersin Verilişi Yüz yüze
EBS Koordinatörü Öğr. Gör. Kadriye Selin BUDAK
Ders Veren Öğr. Gör. Kadriye Selin BUDAK
Amaç

Kaynaştırmanın önemi ve uygulanması konusunda yeterlilik kazanmak, erken tanı ve eğitimin önemini anlamak, Dünyada ve Türkiye’de özel eğitim uygulamaları konusunda bilgi sahibi olmak.

Ders İçeriği

Özel gereksinimli bireyler Zihinsel yetersizliği olan çocukların eğitimi Görme yetersizliği olan çocukların eğitimi İşitme yetersizliği olan çocukların eğitimi Fiziksel engelli çocukların eğitimi Dil ve konuşma bozukluğu olan çocukların eğitimi Öğrenme güçlüğü olan çocukların eğitimi Otizim spektrum bozukluğu gösteren çocukların eğitim uygulamaları Çoklu yetersizliği olan çocukların eğitimi DEHB( Dikkat eksikliği ve hiperaktivite bozukluğu) bulunan çocukların eğitimi Uyum ve davranış problemleri olan çocukların eğitim Üstün yetenekli çocukların eğitimi Özel gereksinimli çocuklarda aile eğitimi

Ders Kaynakları Diken,H. (Ed.). (2020). Özel eğitime gereksinimi olan öğrenciler ve özel eğitim. Pegem Yayıncılık, Ankara.
Karabulut, R. (Ed.). (2020). Özel gereksinimli çocuklar ve özel eğitim. Eğiten Kitap, Ankara.
Koçbekir Eid, B. N., Çıkılı, Y. ve Deniz, S. (Ed.). (2020). Özel eğitim ve kaynaştırma. Eğitten Kitap, Ankara
Açıldığı Öğretim Yılı 2016 - 2017 2017 - 2018 2018 - 2019 2019 - 2020 2020 - 2021 2021 - 2022
Yarıyıl İçi Çalışmalar Katkı Yüzdesi (%)
Ara Sınav 1 40
Toplam 40
Yarıyıl Sonu Çalışmalar Katkı Yüzdesi (%)
Final %60
Toplam %60
Yarıyıl İçinin Başarıya Oranı %40
Yarıyıl Sonu Çalışmalar %60
Toplam %100
Kategori Ders İlişki Yüzdeleri (%)
Aktarılabilir Beceri Dersleri
0
Beşeri, İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri
0
Destek Dersleri
0
Ek Dersler
0
Kategori
0
Mesleki Seçmeli Dersler
0
Temel Meslek Dersleri
0
Uygulama Dersleri
0
Uzmanlık / Alan Dersleri
0
Ders İş Yükü Öğretim Metotlar / Öğretim Metodu Süresi (Saat) Sayısı Toplam İş Yükü (Saat)
Dinleme ve anlamlandırma Ders 2 14 28
Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim Sınıf Dışı Çalışma 2 14 28
Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme Tartışmalı Ders 2 4 8
Ara Sınav 1 Ara Sınav 1 8 1 8
Final Final 8 1 8
Toplam İş Yükü (Saat) 80
AKTS = Toplam İş Yükü (Saat) / 25.5 (s) 3,14
AKTS
Hafta Konu Öğretim Metodu
1 Özel gereksinimli bireyler Ders Tartışmalı Ders
2 Zihinsel yetersizliği olan çocukların eğitim Ders Tartışmalı Ders
3 Görme yetersizliği olan çocukların eğitimi Ders Tartışmalı Ders
4 İşitme yetersizliği olan çocukların eğitimi Ders Tartışmalı Ders
5 Fiziksel engelli çocukların eğitimi Ders Tartışmalı Ders
6 Dil ve konuşma bozukluğu olan çocukların eğitimi Ders Tartışmalı Ders
7 Öğrenme güçlüğü olan çocukların eğitimi Ders Tartışmalı Ders
8 Otizim spektrum bozukluğu gösteren çocukların eğitim -Ara Sınav Ders Tartışmalı Ders
9 Çoklu yetersizliği olan çocukların eğitim Ders Tartışmalı Ders
10 DEHB( Dikkat eksikliği ve hiperaktivite bozukluğu) bulunan çocukların eğitimi Ders Tartışmalı Ders
11 Üstün yetenekli çocukların eğitimi Ders Problem Çözme Beyin Fırtınası
12 Uyum ve davranış problemleri olan çocukların eğitimi Ders Problem Çözme Beyin Fırtınası
13 Özel gereksinimli çocuklarda aile eğitimi Ders Problem Çözme Beyin Fırtınası
14 Genel Değerlendirme- Final Ders Problem Çözme Beyin Fırtınası
Ders Öğrenme Çıktısı Ölçme Değerlendirme Öğretim Metodu Öğrenme Faaliyeti
İleri derecede ve çoklu yetersizlik bedensel engel gibi farklı özelliklere sahip bireylerin genel özelliklerini tanımlar. Yazılı Sınav Ders Problem Çözme Beyin Fırtınası Dinleme ve anlamlandırma Önceden planlanmış özel beceriler Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme, takım çalışması
Kaynaştırma öğrencisi için yapılması gerekenleri aşama aşama belirtir. Yazılı Sınav Ders Tartışmalı Ders Problem Çözme Dinleme ve anlamlandırma Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme Önceden planlanmış özel beceriler
Özel gereksinimli çocukların sınıflandırılmaları hakkında bilgi verir. Yazılı Sınav Ders Tartışmalı Ders Beyin Fırtınası Dinleme ve anlamlandırma Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme, takım çalışması
DERS ÖĞRENME ÇIKTISI
PÇ 1 PÇ 2 PÇ 3 PÇ 4 PÇ 5 PÇ 6 PÇ 7 PÇ 8 PÇ 9 PÇ 10 PÇ 11 PÇ 12 PÇ 13
İleri derecede ve çoklu yetersizlik bedensel engel gibi farklı özelliklere sahip bireylerin genel özelliklerini tanımlar. 1 1 1 5 1 5 4 1 5 1 5 5 5
Kaynaştırma öğrencisi için yapılması gerekenleri aşama aşama belirtir. 3 3 4 5 1 5 4 1 5 2 5 5 5
Özel gereksinimli çocukların sınıflandırılmaları hakkında bilgi verir. 5 1 5 5 1 5 1 1 5 1 5 5 5