EN
  • Anasayfa
  • CGP212 Özel Eğitimde Uygulama (2020 - 2021 / 4. Yarıyıl)
  • EN
CGP212 - Özel Eğitimde Uygulama
Ders Adı Kodu Yarıyıl T+U Saat AKTS Pdf
Özel Eğitimde Uygulama CGP212 4 2 + 4 8,0 Pdf
Birim Bölüm
ÇOCUK GELİŞİMİ
Derece Seviye Ön Lisans - Zorunlu - Türkçe
Dersin Verilişi Yüz Yüze.
EBS Koordinatörü Öğr. Gör. Kadriye Selin BUDAK
Ders Veren Öğr. Gör. Kadriye Selin BUDAK
Amaç

Öğrenciler tarafından kazanılan bilgi ve becerilerin okul ortamında uygulamasının sağlanması, bu doğrultuda uygun ders planı ve eğitici materyaller hazırlanabilmesi, öğrencilerin gözlem becerilerinin geliştirilerek farklı gelişimsel özellikler gösteren çocukları değerlendirebilmeleri amaçlanmaktadır.

Ders İçeriği

Bireyselleştirilmiş eğitim planını inceleme, uygulama yapılacak eğitim ortamına gözlemci olarak katılma, gözlem raporu yazma, eğitim planında yer alan hedefler doğrultusunda bireyselleştirilmiş öğretim programı (BÖP) hazırlama, özel gereksinimli çocukların gelişimsel özelliklerine uygun etkinlikler planlama ve uygulama, özel gereksinimli çocukları değerlendirme.

Ders Kaynakları Bilecik Şeyh Edebali Üniversitesi Sağlık Hizmetleri Meslek Yüksekokulu Okul Öncesi Uygulamaları ve Özel Eğitimde Uygulama Derslerine İlişkin Yönerge
T.C. MİLLÎ EĞİTİM BAKANLIĞI ÖZEL EĞİTİM VE REHBERLİK HİZMETLERİ GENEL MÜDÜRLÜĞÜ
http://mebk12.meb.gov.tr/meb_iys_dosyalar/20/01/714502/dosyalar/2015_06/10115300_bepdosyas%C4%B1.doc
Açıldığı Öğretim Yılı 2016 - 2017 2017 - 2018 2018 - 2019 2019 - 2020 2020 - 2021
Yarıyıl İçi Çalışmalar Katkı Yüzdesi (%)
Ara Sınav 1 40
Toplam 40
Yarıyıl Sonu Çalışmalar Katkı Yüzdesi (%)
Final %60
Toplam %60
Yarıyıl İçinin Başarıya Oranı %40
Yarıyıl Sonu Çalışmalar %60
Toplam %100
Kategori Ders İlişki Yüzdeleri (%)
Aktarılabilir Beceri Dersleri
0
Beşeri, İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri
0
Destek Dersleri
0
Ek Dersler
0
Kategori
0
Mesleki Seçmeli Dersler
0
Temel Meslek Dersleri
0
Uygulama Dersleri
100
Uzmanlık / Alan Dersleri
0
Ders İş Yükü Öğretim Metotlar / Öğretim Metodu Süresi (Saat) Sayısı Toplam İş Yükü (Saat)
Dinleme ve anlamlandırma Ders 6 14 84
Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim Sınıf Dışı Çalışma 2 14 28
Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme Gösterim 2 5 10
Gözlem/durumları işleme, Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma Saha / Arazi Çalışması 4 14 56
Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme Tartışmalı Ders 3 1 3
Ara Sınav 1 Ara Sınav 1 8 1 8
Uygulama 1 Uygulama 1 8 1 8
Dönem Sonu Uygulaması Dönem Sonu Uygulaması 8 1 8
Toplam İş Yükü (Saat) 205
AKTS = Toplam İş Yükü (Saat) / 25.5 (s) 8,04
AKTS
Hafta Konu Öğretim Metodu
1 BEP (Bireyselleştirilmiş Eğitim Planı) inceleme Ders
4 Öğrencilerin gözlemci olarak katılmaları, mesleki bilgi ve becerileri doğrultusunda gözlem raporlarını yazmaları Sınıf Dışı Çalışma
4 Öğrencilerin gözlemci olarak katılmaları, mesleki bilgi ve becerileri doğrultusunda gözlem raporlarını yazmaları Sınıf Dışı Çalışma
4 Öğrencilerin gözlemci olarak katılmaları, mesleki bilgi ve becerileri doğrultusunda gözlem raporlarını yazmaları Sınıf Dışı Çalışma
4 Öğrencilerin gözlemci olarak katılmaları, mesleki bilgi ve becerileri doğrultusunda gözlem raporlarını yazmaları Sınıf Dışı Çalışma
13 Uygulama öğretmeni tarafından belirlenen bir öğrencinin bireyselleştirilmiş eğitim planında yer alan bir hedefin öğretimine ilişkin uygulama yapmaları Sınıf Dışı Çalışma
13 Uygulama öğretmeni tarafından belirlenen bir öğrencinin bireyselleştirilmiş eğitim planında yer alan bir hedefin öğretimine ilişkin uygulama yapmaları Sınıf Dışı Çalışma
8 Değerlendirme- Ara sınav Ders
13 Uygulama öğretmeni tarafından belirlenen bir öğrencinin bireyselleştirilmiş eğitim planında yer alan bir hedefin öğretimine ilişkin uygulama yapmaları Sınıf Dışı Çalışma
13 Uygulama öğretmeni tarafından belirlenen bir öğrencinin bireyselleştirilmiş eğitim planında yer alan bir hedefin öğretimine ilişkin uygulama yapmaları Sınıf Dışı Çalışma
13 Uygulama öğretmeni tarafından belirlenen bir öğrencinin bireyselleştirilmiş eğitim planında yer alan bir hedefin öğretimine ilişkin uygulama yapmaları Sınıf Dışı Çalışma
13 Uygulama öğretmeni tarafından belirlenen bir öğrencinin bireyselleştirilmiş eğitim planında yer alan bir hedefin öğretimine ilişkin uygulama yapmaları Sınıf Dışı Çalışma
13 Uygulama öğretmeni tarafından belirlenen bir öğrencinin bireyselleştirilmiş eğitim planında yer alan bir hedefin öğretimine ilişkin uygulama yapmaları Sınıf Dışı Çalışma
14 Uygulama öğretmeni tarafından belirlenen bir öğrencinin bireyselleştirilmiş eğitim planında yer alan bir hedefin öğretimine ilişkin uygulama yapmaları, özel eğitim uygulamalarının değerlendirilmesi Sınıf Dışı Çalışma
Ders Öğrenme Çıktısı Ölçme Değerlendirme Öğretim Metodu Öğrenme Faaliyeti
Öğrenci özel eğitim sınıflarında gözlem yapma becerisi kazanır. Yazılı Sınav Ders Dinleme ve anlamlandırma
Farklı gelişimsel özellikler gösteren çocukların ihtiyaçlarını bilir. Yazılı Sınav Ders Tartışmalı Ders Dinleme ve anlamlandırma Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme
Öğrenci öğrencilerin ilgi ve ihtiyaçları doğrultusunda bireyselleştirilmiş öğretim programı (BÖP) hazırlar. Yazılı Sınav Ders Grup Çalışması Dinleme ve anlamlandırma Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim, eleştirel düşünme, soru geliştirme, yönetsel beceriler, takım çalışması
Öğrenci mesleki bilgi ve becerileri doğrultusunda farklı gelişimsel özellikler gösteren çocuklara uygun etkinlikler planlar ve uygular. Yazılı Sınav Ders Grup Çalışması Dinleme ve anlamlandırma Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim, eleştirel düşünme, soru geliştirme, yönetsel beceriler, takım çalışması
Öğrenci öğrenme ortamını düzenler ve öğrencilerle etkili iletişim kurar. Yazılı Sınav Ders Beyin Fırtınası Dinleme ve anlamlandırma Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme, takım çalışması
DERS ÖĞRENME ÇIKTISI
PÇ 1 PÇ 2 PÇ 3 PÇ 4 PÇ 5 PÇ 6 PÇ 7 PÇ 8 PÇ 9 PÇ 10 PÇ 11 PÇ 12 PÇ 13
Öğrenci özel eğitim sınıflarında gözlem yapma becerisi kazanır. 1 1 1 1 1 3 1 1 5 3 4 1 4
Farklı gelişimsel özellikler gösteren çocukların ihtiyaçlarını bilir. 5 3 3 5 1 5 1 4 5 3 5 1 5
Öğrenci öğrencilerin ilgi ve ihtiyaçları doğrultusunda bireyselleştirilmiş öğretim programı (BÖP) hazırlar. 1 1 2 3 3 3 1 1 3 1 5 1 1
Öğrenci mesleki bilgi ve becerileri doğrultusunda farklı gelişimsel özellikler gösteren çocuklara uygun etkinlikler planlar ve uygular. 4 3 3 3 4 3 1 4 1 1 5 5 5
Öğrenci öğrenme ortamını düzenler ve öğrencilerle etkili iletişim kurar. 4 3 4 5 1 5 1 2 5 1 5 5 5