EN
  • Anasayfa
  • HİT201 Reklamcılık (2020 - 2021 / 3. Yarıyıl)
  • EN
HİT201 - Reklamcılık
Ders Adı Kodu Yarıyıl T+U Saat AKTS Pdf
Reklamcılık HİT201 3 3 + 1 5,0 Pdf
Birim Bölüm
HALKLA İLİŞKİLER VE TANITIM
Derece Seviye Ön Lisans - Zorunlu - Türkçe
Dersin Verilişi Yüz yüze, Tartışma, Sunum
EBS Koordinatörü Öğr. Gör. Dilvin ARPA
Ders Veren Öğr. Gör. Dilvin ARPA
Amaç

Bu dersin amacı öğrencilerin reklam iletişimini öğrenmesidir. Reklamcılık ile ilgili reklam veren, hedef kitle, reklam kampanyaları, strateji, metin yazarlığı gibi temel konularla ilgili genel bilgilerin, reklam modellerinin ve reklam mecralarının öğretilmesi amaçlanır.

Ders İçeriği

Reklam: Tanımı, İşlevi ve İşleyiş Süreci, Reklam Türleri, Reklamcılığın Tarihsel Gelişimi, Reklamcılığın Sosyal, Ekonomik, Hukuki Boyutları, Reklamla İlgili Kurum ve Kuruluşlar, Reklam Kitle İletişim Süreçleri İlişkisi, Reklam Ortamları ve Mesajın Aktarımı, Reklam Araştırmaları, Reklam Kampanya Planlaması, Medya Stratejileri ve Medya Planlaması, Reklam Metni Yazımı, Reklam Nasıl Analiz Edilir?, Uluslararası Reklamcılık, Küreselleşme Çevre Sorunları ve Yeşil Reklamcılık.

Ders Kaynakları Reklamcılık- Dr. Gıyasettin Tayfur
Açıldığı Öğretim Yılı 2017 - 2018 2018 - 2019 2019 - 2020 2020 - 2021
Yarıyıl İçi Çalışmalar Katkı Yüzdesi (%)
Ara Sınav 1 40
Toplam 40
Yarıyıl Sonu Çalışmalar Katkı Yüzdesi (%)
Final %60
Toplam %60
Yarıyıl İçinin Başarıya Oranı %40
Yarıyıl Sonu Çalışmalar %60
Toplam %100
Kategori Ders İlişki Yüzdeleri (%)
Aktarılabilir Beceri Dersleri
0
Beşeri, İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri
0
Destek Dersleri
0
Ek Dersler
0
Kategori
0
Mesleki Seçmeli Dersler
0
Temel Meslek Dersleri
0
Uygulama Dersleri
0
Uzmanlık / Alan Dersleri
0
Ders İş Yükü Öğretim Metotlar / Öğretim Metodu Süresi (Saat) Sayısı Toplam İş Yükü (Saat)
Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme Tartışmalı Ders 1 14 14
Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme, takım çalışması Beyin Fırtınası 1 12 12
Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme Gösterim 1 14 14
Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim, eleştirel düşünme, soru geliştirme, yönetsel beceriler, takım çalışması Grup Çalışması 1 14 14
Dinleme ve anlamlandırma Ders 4 14 56
Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme Küçük Grup Tartışması 1 10 10
Gözlem/durumları işleme, Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma Saha / Arazi Çalışması 1 12 12
Final Final 1 1 1
Ara Sınav 1 Ara Sınav 1 1 1 1
Toplam İş Yükü (Saat) 134
AKTS = Toplam İş Yükü (Saat) / 25.5 (s) 5,25
AKTS
Hafta Konu Öğretim Metodu
1 Pazarlama bileşenleri, reklam ve reklamcılık hakkında genel giriş
2 Reklamcılığın tanımı, kapsamı ve tarihsel gelişimi
3 İletişim ve Reklam
4 Reklamın sınıflandırılması ve reklam örnekleri
5 Reklam Yönetimi ve Planlaması
6 İletişim planlaması, reklam mesajının belirlenmesi ve reklam araçlarının seçimi
7 Reklam analizi Ders
8 Ara sınav
9 Reklam türleri Ders
10 Reklam araçları ve bu reklam mecralarından reklam örnekleri
11 Yaratıcı reklam örnekleri ve reklam kampanyaları
12 Reklamın etkileri ve reklam örnekleri
13 Reklam ve halkla ilişkiler
14 Genel tekrar ve tartışma Ders Sınıf Dışı Çalışma
14 Sınav Ders
Ders Öğrenme Çıktısı Ölçme Değerlendirme Öğretim Metodu Öğrenme Faaliyeti
Reklam ve reklamcılıkla ilgili genel tanımları bilme
Reklam ve halkla ilişkilerin benzerliklerini ve farklılıklarını bilme
Hedef kitle ve reklam mecrası seçimine hakim olma
Reklam ve reklamcılıkla ilgili genel tanımları bilme
Reklam ve halkla ilişkilerin benzerliklerini ve farklılıklarını bilme
Hedef kitle ve reklam mecrası seçimine hakim olma
DERS ÖĞRENME ÇIKTISI
PÇ 1 PÇ 2 PÇ 3 PÇ 4 PÇ 5 PÇ 6 PÇ 7 PÇ 8 PÇ 9 PÇ 10 PÇ 11 PÇ 12 PÇ 13 PÇ 14
Reklam ve reklamcılıkla ilgili genel tanımları bilme - - - - - - - - - - - -
Reklam ve halkla ilişkilerin benzerliklerini ve farklılıklarını bilme - - - - - - - - - - - -
Hedef kitle ve reklam mecrası seçimine hakim olma - - - - - - - - - - - -
Reklam ve reklamcılıkla ilgili genel tanımları bilme - - - - - - - - - - - - - -
Reklam ve halkla ilişkilerin benzerliklerini ve farklılıklarını bilme - - - - - - - - - - - -
Hedef kitle ve reklam mecrası seçimine hakim olma - - - - - - - - - - - -