Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | AKTS | |
Muhasebe Felsefesi | İŞL6007 | 3 + 0 | 7,5 |
Birim Bölüm | İŞLETME - DR |
Derece Seviye | Lisansüstü - Seçmeli - Türkçe |
Dersin Verilişi | Yüz yüze anlatım, görsel sunum, soru-cevap, tartışma |
EBS Koordinatörü | Doç. Dr. Şerife SUBAŞI |
Ders Veren | |
Amaç |
Muhasebe alanında soyut düşünme kültürünü yerleştirmek, muhasebenin bilimsel ve uygulama tarafını felsefi bir perspektifle ele almak. |
Ders İçeriği |
Felsefenin temel kavramlarını, kültürünü ve düşünce tarihinin önemini kavrar. Başta muhasebe olmak üzere felsefenin diğer bilim dallarıyla olan ilişkisini analiz eder. Yerli ve yabancı muhasebe filozoflarını tanır. Muhasebe literatürün ve mesleğine nasıl katkı sağlayacağını tartışır. |
Ders Kaynakları |
Yaz, Dursun Ali, Muhasebe Felsefesinin Temelleri, Timaş, İstanbul, 2020
Nalan Akdoğan, Muhasebe Teorileri |
Yarıyıl İçi Çalışmalar | Katkı Yüzdesi (%) |
Bu bilgi girilmemiştir. | |
Toplam | 0 |
Yarıyıl Sonu Çalışmalar | Katkı Yüzdesi (%) |
Bu bilgi girilmemiştir. | |
Toplam | %0 |
Yarıyıl İçinin Başarıya Oranı | %0 |
Yarıyıl Sonu Çalışmalar | %0 |
Toplam | %0 |
Kategori | Ders İlişki Yüzdeleri (%) |
Aktarılabilir Beceri Dersleri
|
0
|
Beşeri, İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri
|
0
|
Destek Dersleri
|
0
|
Ek Dersler
|
0
|
Kategori
|
0
|
Mesleki Seçmeli Dersler
|
0
|
Temel Meslek Dersleri
|
0
|
Uygulama Dersleri
|
0
|
Uzmanlık / Alan Dersleri
|
0
|
Ders İş Yükü | Öğretim Metotlar / Öğretim Metodu | Süresi (Saat) | Sayısı | Toplam İş Yükü (Saat) |
Toplam İş Yükü (Saat) | 0 | |||
AKTS = Toplam İş Yükü (Saat) / 25.5 (s) | 0 | |||
AKTS |
Hafta | Konu | Öğretim Metodu |
---|---|---|
1 | Demokrasi nedir? | Tartışmalı Ders Problem Çözme Beyin Fırtınası |
2 | Demokrasi Çeşitleri | Tartışmalı Ders Problem Çözme Beyin Fırtınası |
3 | Demokrasi Eğitimi Anlayışının Hareket Noktası | Tartışmalı Ders Problem Çözme Beyin Fırtınası |
4 | Demokratik Değerler ve Eğitim | Tartışmalı Ders Problem Çözme Beyin Fırtınası |
5 | İdealizm, İdealist Metafizik ve Eğitim | Tartışmalı Ders Problem Çözme Beyin Fırtınası |
6 | Realizm, Realist Bilgi Kuramı ve Eğitim | Tartışmalı Ders Problem Çözme Beyin Fırtınası |
7 | Pragmatizm Nedir? | Tartışmalı Ders Problem Çözme Beyin Fırtınası |
8 | ARASINAV | Tartışmalı Ders Problem Çözme Beyin Fırtınası |
9 | Pragmatizmin Değerler Anlayışı | Tartışmalı Ders Problem Çözme Beyin Fırtınası |
10 | Pragmatik Eğitimin Gayeleri | Tartışmalı Ders Problem Çözme Beyin Fırtınası |
11 | Varoluşçuluk | Tartışmalı Ders Problem Çözme Beyin Fırtınası |
12 | Varoluşçu Değerler ve Eğitim | Tartışmalı Ders Problem Çözme Beyin Fırtınası |
13 | Varoluşçu Eğitimde Program Metot ve Gayeler | Tartışmalı Ders Problem Çözme Beyin Fırtınası |
14 | Nihilizm ve din eğitimi | Tartışmalı Ders Problem Çözme Beyin Fırtınası |
Ders Öğrenme Çıktısı | Ölçme Değerlendirme | Öğretim Metodu | Öğrenme Faaliyeti |
Muhasebe Felsefesi alanındaki temel problemleri kavrama. | Ödev / Proje Sunum / Seminer Yazılı Sınav | Tartışmalı Ders Problem Çözme Ders Sınıf Dışı Çalışma | Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme Önceden planlanmış özel beceriler Dinleme ve anlamlandırma Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim |
Muhasebe Felsefesiy alanında disiplinler arası çalışma becerisi kazanma. | Ödev / Proje Sunum / Seminer Yazılı Sınav | Tartışmalı Ders Problem Çözme Beyin Fırtınası | Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme Önceden planlanmış özel beceriler Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme, takım çalışması |
Muhasebe felsefesi hakkında bilgi sahibi olma. | Ödev / Proje Sunum / Seminer Yazılı Sınav | Tartışmalı Ders Problem Çözme Ders Sınıf Dışı Çalışma | Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme Önceden planlanmış özel beceriler Dinleme ve anlamlandırma Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim |
Muhaseve etiği temel kavramlarını tanıma. | Ödev / Proje Sunum / Seminer Yazılı Sınav | Tartışmalı Ders Problem Çözme Ders Sınıf Dışı Çalışma | Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme Önceden planlanmış özel beceriler Dinleme ve anlamlandırma Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim |
DERS ÖĞRENME ÇIKTISI |
PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 | PÇ 10 | PÇ 11 | PÇ 12 |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
Muhasebe Felsefesi alanındaki temel problemleri kavrama. | 4 | 4 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 4 | 5 | 4 | 5 | 5 |
Muhasebe Felsefesiy alanında disiplinler arası çalışma becerisi kazanma. | 4 | 4 | 5 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 |
Muhasebe felsefesi hakkında bilgi sahibi olma. | 5 | 4 | 5 | 5 | 4 | 4 | 4 | 5 | 4 | 4 | 5 | 5 |
Muhaseve etiği temel kavramlarını tanıma. | 4 | 4 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 |