Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | AKTS | |
Örgüt Kuramı | İŞL6010 | 3 + 0 | 7,5 |
Birim Bölüm | İŞLETME - DR |
Derece Seviye | Lisansüstü - Seçmeli - Türkçe |
Dersin Verilişi | Yüz yüze |
EBS Koordinatörü | Prof. Dr. İsa İPÇİOĞLU |
Ders Veren | Prof. Dr. İsa İPÇİOĞLU |
Amaç |
Dersin amacı, örgütlerin tasarım ve işleyişine yönelik kuramsal çerçeve kapsamında temel argümanların tartışılmasıdır. Bu noktadan hareketle; örgütsel etkililik, örgütler üzerindeki bağlamsal etkiler, yapısal ayarlamalar ve örgütsel süreçler ile ilgili konuların tartışılması hedeflenmektedir. |
Ders İçeriği |
Örgüt kuramında önde gelen bakış açıları (durumsallık, kaynak bağımlılığı, örgütsel ekoloji, kurumsal, ekonomik, yorumlayıcı, eleştirel ve post-modern yaklaşımlar) ve bu bakış açılarına yönelik süregelen çelişki ve tartışmaların incelenmesi amaçlanmaktadır. Ders kapsamında öğrenciler, teorilere yönelik okumalar yaparak, konu ile ilgili karşıt görüşlerin sentezini ortaya koydukları raporlar hazırlamakla yükümlü olacaklardır. |
Ders Kaynakları |
Örgüt Kuramları, Ed. Selami Sargut ve Şükrü Özen, 2007, Ankara: İmge, ss.11-34.
Sosyolojik Paradigmalar ve Örgütsel Analiz, BURRELL, Gibson-Gareth Morgan, Heinemann Educational Books Inc., 1979. Örgüt Kuramları Ed. H. Cenk Sözen ve H. Nejat Basım, İstanbul, Beta Yayınevi, 2012 |
Açıldığı Öğretim Yılı | 2020 - 2021 2021 - 2022 |
Yarıyıl İçi Çalışmalar | Katkı Yüzdesi (%) |
Ara Sınav 1 | 25 |
Ödev (Sunum) | 25 |
Toplam | 50 |
Yarıyıl Sonu Çalışmalar | Katkı Yüzdesi (%) |
Dönem Sonu Uygulaması | %50 |
Toplam | %50 |
Yarıyıl İçinin Başarıya Oranı | %50 |
Yarıyıl Sonu Çalışmalar | %50 |
Toplam | %100 |
Kategori | Ders İlişki Yüzdeleri (%) |
Aktarılabilir Beceri Dersleri
|
0
|
Beşeri, İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri
|
0
|
Destek Dersleri
|
0
|
Ek Dersler
|
0
|
Kategori
|
0
|
Mesleki Seçmeli Dersler
|
0
|
Temel Meslek Dersleri
|
0
|
Uygulama Dersleri
|
0
|
Uzmanlık / Alan Dersleri
|
100
|
Ders İş Yükü | Öğretim Metotlar / Öğretim Metodu | Süresi (Saat) | Sayısı | Toplam İş Yükü (Saat) |
Dinleme ve anlamlandırma | Ders | 3 | 14 | 42 |
Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim | Sınıf Dışı Çalışma | 8 | 14 | 112 |
Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme | Tartışmalı Ders | 1 | 5 | 5 |
Ara Sınav 1 | Ara Sınav 1 | 5 | 1 | 5 |
Final | Final | 10 | 1 | 10 |
Ödev (Sunum) | Ödev (Sunum) | 20 | 1 | 20 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 194 | |||
AKTS = Toplam İş Yükü (Saat) / 25.5 (s) | 7,61 | |||
AKTS |
Hafta | Konu | Öğretim Metodu |
---|---|---|
1 | Yönetimde Erken Dönem: Klasik ve Neo Klasik Yaklaşımlar | Ders |
2 | Örgüt Araştırmaları Alanının Doğuşu ve Gelişimi | Ders |
3 | Genel Sistem Kuramı ve Örgüt Araştırmaları | Ders |
4 | Koşul Bağımlılık Kuramı | Ders |
5 | İşlem Maliyeti Teorisi | Ders |
6 | Vekalet Kuramı | Ders |
7 | Kaynak Bağımlılığı Kuramı | Ders |
8 | Ara Sınav | Ders |
9 | Örgütsel Ekoloji | Ders |
10 | Kurumsal Kuram | Ders |
11 | Örgütsel Ağlar | Ders |
12 | Kaos ve Karmaşıklık Kuramı | Ders |
13 | Postmodern Örgüt Kuramı | Ders |
14 | Genel Değerlendirme | Ders |
Ders Öğrenme Çıktısı | Ölçme Değerlendirme | Öğretim Metodu | Öğrenme Faaliyeti |
Öğrenciler örgüt kuramları hakkında gerekli teorik bilgiye sahip olacaktır. | Yazılı Sınav Ödev / Proje Sunum / Seminer | Ders | Dinleme ve anlamlandırma |
Değişen örgütsel yaklaşımları değerlendirebilecek hale gelecektir. | Yazılı Sınav Ödev / Proje Sunum / Seminer | Ders | Dinleme ve anlamlandırma |
Öğrenciler gerçek hayatta karşılaştıkları iş problemlerini çözmek için örgüt teorisi dersinde edindikleri bilgileri uygulayabilecektir. | Yazılı Sınav Ödev / Proje Sunum / Seminer | Ders | Dinleme ve anlamlandırma |
Öğrenciler işletmeleri yönetsel ve sosyolojik bakış açısı ile değerlendirebilecektir. | Yazılı Sınav Ödev / Proje Sunum / Seminer | Ders | Dinleme ve anlamlandırma |
Öğrenciler değişen çevre koşulları ve örgüt yapıları arasında ilişki kuracaktır. | Yazılı Sınav Ödev / Proje Sunum / Seminer | Ders | Dinleme ve anlamlandırma |
DERS ÖĞRENME ÇIKTISI |
PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 | PÇ 10 | PÇ 11 | PÇ 12 |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
Öğrenciler örgüt kuramları hakkında gerekli teorik bilgiye sahip olacaktır. | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 |
Değişen örgütsel yaklaşımları değerlendirebilecek hale gelecektir. | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 |
Öğrenciler gerçek hayatta karşılaştıkları iş problemlerini çözmek için örgüt teorisi dersinde edindikleri bilgileri uygulayabilecektir. | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 |
Öğrenciler işletmeleri yönetsel ve sosyolojik bakış açısı ile değerlendirebilecektir. | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 |
Öğrenciler değişen çevre koşulları ve örgüt yapıları arasında ilişki kuracaktır. | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 |