EN
  • Anasayfa
  • İŞL6010 Örgüt Kuramı (2021 - 2022 / . Yarıyıl)
  • EN
İŞL6010 - Örgüt Kuramı
Ders Adı Kodu Yarıyıl T+U Saat AKTS Pdf
Örgüt Kuramı İŞL6010 3 + 0 7,5 Pdf
Birim Bölüm
İŞLETME - DR
Derece Seviye Lisansüstü - Seçmeli - Türkçe
Dersin Verilişi Yüz yüze
EBS Koordinatörü Prof. Dr. İsa İPÇİOĞLU
Ders Veren Prof. Dr. İsa İPÇİOĞLU
Amaç

Dersin amacı, örgütlerin tasarım ve işleyişine yönelik kuramsal çerçeve kapsamında temel argümanların tartışılmasıdır. Bu noktadan hareketle; örgütsel etkililik, örgütler üzerindeki bağlamsal etkiler, yapısal ayarlamalar ve örgütsel süreçler ile ilgili konuların tartışılması hedeflenmektedir.

Ders İçeriği

Örgüt kuramında önde gelen bakış açıları (durumsallık, kaynak bağımlılığı, örgütsel ekoloji, kurumsal, ekonomik, yorumlayıcı, eleştirel ve post-modern yaklaşımlar) ve bu bakış açılarına yönelik süregelen çelişki ve tartışmaların incelenmesi amaçlanmaktadır. Ders kapsamında öğrenciler, teorilere yönelik okumalar yaparak, konu ile ilgili karşıt görüşlerin sentezini ortaya koydukları raporlar hazırlamakla yükümlü olacaklardır.

Ders Kaynakları Örgüt Kuramları, Ed. Selami Sargut ve Şükrü Özen, 2007, Ankara: İmge, ss.11-34.
Sosyolojik Paradigmalar ve Örgütsel Analiz, BURRELL, Gibson-Gareth Morgan, Heinemann Educational Books Inc., 1979.
Örgüt Kuramları Ed. H. Cenk Sözen ve H. Nejat Basım, İstanbul, Beta Yayınevi, 2012
Açıldığı Öğretim Yılı 2020 - 2021 2021 - 2022
Yarıyıl İçi Çalışmalar Katkı Yüzdesi (%)
Ara Sınav 1 25
Ödev (Sunum) 25
Toplam 50
Yarıyıl Sonu Çalışmalar Katkı Yüzdesi (%)
Dönem Sonu Uygulaması %50
Toplam %50
Yarıyıl İçinin Başarıya Oranı %50
Yarıyıl Sonu Çalışmalar %50
Toplam %100
Kategori Ders İlişki Yüzdeleri (%)
Aktarılabilir Beceri Dersleri
0
Beşeri, İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri
0
Destek Dersleri
0
Ek Dersler
0
Kategori
0
Mesleki Seçmeli Dersler
0
Temel Meslek Dersleri
0
Uygulama Dersleri
0
Uzmanlık / Alan Dersleri
100
Ders İş Yükü Öğretim Metotlar / Öğretim Metodu Süresi (Saat) Sayısı Toplam İş Yükü (Saat)
Dinleme ve anlamlandırma Ders 3 14 42
Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim Sınıf Dışı Çalışma 8 14 112
Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme Tartışmalı Ders 1 5 5
Ara Sınav 1 Ara Sınav 1 5 1 5
Final Final 10 1 10
Ödev (Sunum) Ödev (Sunum) 20 1 20
Toplam İş Yükü (Saat) 194
AKTS = Toplam İş Yükü (Saat) / 25.5 (s) 7,61
AKTS
Hafta Konu Öğretim Metodu
1 Yönetimde Erken Dönem: Klasik ve Neo Klasik Yaklaşımlar Ders
2 Örgüt Araştırmaları Alanının Doğuşu ve Gelişimi Ders
3 Genel Sistem Kuramı ve Örgüt Araştırmaları Ders
4 Koşul Bağımlılık Kuramı Ders
5 İşlem Maliyeti Teorisi Ders
6 Vekalet Kuramı Ders
7 Kaynak Bağımlılığı Kuramı Ders
8 Ara Sınav Ders
9 Örgütsel Ekoloji Ders
10 Kurumsal Kuram Ders
11 Örgütsel Ağlar Ders
12 Kaos ve Karmaşıklık Kuramı Ders
13 Postmodern Örgüt Kuramı Ders
14 Genel Değerlendirme Ders
Ders Öğrenme Çıktısı Ölçme Değerlendirme Öğretim Metodu Öğrenme Faaliyeti
Öğrenciler örgüt kuramları hakkında gerekli teorik bilgiye sahip olacaktır. Yazılı Sınav Ödev / Proje Sunum / Seminer Ders Dinleme ve anlamlandırma
Değişen örgütsel yaklaşımları değerlendirebilecek hale gelecektir. Yazılı Sınav Ödev / Proje Sunum / Seminer Ders Dinleme ve anlamlandırma
Öğrenciler gerçek hayatta karşılaştıkları iş problemlerini çözmek için örgüt teorisi dersinde edindikleri bilgileri uygulayabilecektir. Yazılı Sınav Ödev / Proje Sunum / Seminer Ders Dinleme ve anlamlandırma
Öğrenciler işletmeleri yönetsel ve sosyolojik bakış açısı ile değerlendirebilecektir. Yazılı Sınav Ödev / Proje Sunum / Seminer Ders Dinleme ve anlamlandırma
Öğrenciler değişen çevre koşulları ve örgüt yapıları arasında ilişki kuracaktır. Yazılı Sınav Ödev / Proje Sunum / Seminer Ders Dinleme ve anlamlandırma
DERS ÖĞRENME ÇIKTISI
PÇ 1 PÇ 2 PÇ 3 PÇ 4 PÇ 5 PÇ 6 PÇ 7 PÇ 8 PÇ 9 PÇ 10 PÇ 11 PÇ 12
Öğrenciler örgüt kuramları hakkında gerekli teorik bilgiye sahip olacaktır. 4 4 4 4 4 4 4 4 4 4 4 4
Değişen örgütsel yaklaşımları değerlendirebilecek hale gelecektir. 4 4 4 4 4 4 4 4 4 4 4 4
Öğrenciler gerçek hayatta karşılaştıkları iş problemlerini çözmek için örgüt teorisi dersinde edindikleri bilgileri uygulayabilecektir. 4 4 4 4 4 4 4 4 4 4 4 4
Öğrenciler işletmeleri yönetsel ve sosyolojik bakış açısı ile değerlendirebilecektir. 4 4 4 4 4 4 4 4 4 4 4 4
Öğrenciler değişen çevre koşulları ve örgüt yapıları arasında ilişki kuracaktır. 4 4 4 4 4 4 4 4 4 4 4 4