EN
  • Anasayfa
  • İŞL6900 Seminer (2021 - 2022 / . Yarıyıl)
  • EN
İŞL6900 - Seminer
Ders Adı Kodu Yarıyıl T+U Saat AKTS Pdf
Seminer İŞL6900 3 + 0 7,5 Pdf
Birim Bölüm
İŞLETME - DR
Derece Seviye Lisansüstü - Seçmeli - Türkçe
Dersin Verilişi Yüz yüze
EBS Koordinatörü Prof. Dr. İsa İPÇİOĞLU
Ders Veren Prof. Dr. İsa İPÇİOĞLU
Amaç

Bu seminer dersi, fakültenin beklentisi ve amacı çerçevesinde, öğrenci ve öğretim üyeleri için işletme yönetiminin, muhasebe, finans, pazarlama vb. gibi alanlarında güncel konular veya ileri düzey uygulamaların yayılmasını sağlamak ve bunlarla ilgili fikir edinmek için bir forum niteliğindedir. Beklentiyi karşılamak için, öğrencinin bir konuyu araştırması ve araştırma bulguları çerçevesinde bir sunum yapması gerekir. Her öğrenci bölümdeki disiplin alanlarının birinde yer alan bir konuda seminer sunumu hazırlamak ve sunmakla sorumludur. Genel olarak öğrencinin bir PowerPoint sunum oluşturması ve sunması beklenir. Konu öğrencinin özellikle ilgilendiği bir konu olabileceği gibi (örneğin potansiyel bir tez konusu) veya öğrencinin yabancısı olduğu bir alan da olabilir. Ancak sunum son gelişmeler üzerine araştırmayı raporlamalıdır. Bu bir tez önerisi şeklinde olmamalıdır.

Ders İçeriği

Bu ders, öğrencilere çeşitli uygulamalı sosyal araştırmalarla ilgili konularda tartışma ve fikirler üretmeleri için bir forum sağlar. Öğrenciler seçtikleri bir araştırma konusunu derinlemesine inceler, araştırma, tartışma ve problem çözme alanlarındaki uzmanlarla seçilen konularda tartışırlar. Araştırma seminerinde öğrencilere programda kazandıkları bilgi, beceri ve pratik deneyimlerini bütünleştirme fırsatı verilir.

Ders Kaynakları Bilimsel Araştırma Teknikleri kitapları
Açıldığı Öğretim Yılı 2021 - 2022
Yarıyıl İçi Çalışmalar Katkı Yüzdesi (%)
Toplam 0
Yarıyıl Sonu Çalışmalar Katkı Yüzdesi (%)
Toplam %0
Yarıyıl İçinin Başarıya Oranı %0
Yarıyıl Sonu Çalışmalar %0
Toplam %0
Kategori Ders İlişki Yüzdeleri (%)
Aktarılabilir Beceri Dersleri
0
Beşeri, İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri
0
Destek Dersleri
0
Ek Dersler
0
Kategori
0
Mesleki Seçmeli Dersler
0
Temel Meslek Dersleri
100
Uygulama Dersleri
0
Uzmanlık / Alan Dersleri
0
Ders İş Yükü Öğretim Metotlar / Öğretim Metodu Süresi (Saat) Sayısı Toplam İş Yükü (Saat)
Dinleme ve anlamlandırma Ders 3 14 42
Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim Sınıf Dışı Çalışma 8 14 112
Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme Tartışmalı Ders 1 5 5
Ara Sınav 1 Ara Sınav 1 5 1 5
Final Final 10 1 10
Ödev (Sunum) Ödev (Sunum) 20 1 20
Toplam İş Yükü (Saat) 194
AKTS = Toplam İş Yükü (Saat) / 25.5 (s) 7,61
AKTS
Hafta Konu Öğretim Metodu
1 Bilimsel Araştırma Tekniklerinin ve Makale, Tez Yazım Kurallarının Tekrar Edilmesi Ders
2 Araştırma modellerinin değerlendirilmesi Ders
3 Slayt Hazırlama ve Sunum Hakkında Bilgilendirme Tartışmalı Ders
4 Veri Toplama Yöntemleri Ders
5 Metodolojik Açıdan Örnek Makale incelemeleri Ders
5 Metodolojik Açıdan Örnek Makale incelemeleri Ders
8 Metodolojik Açıdan Örnek Makale incelemeler Ders
8 Metodolojik Açıdan Örnek Makale incelemeler Ders
9 Öğrenci Sunumları Ders
9 Öğrenci Sunumları Ders
9 Öğrenci Sunumları Ders
9 Öğrenci Sunumları Ders
9 Öğrenci Sunumları Ders
14 Genel Değerlendirme Ders
Ders Öğrenme Çıktısı Ölçme Değerlendirme Öğretim Metodu Öğrenme Faaliyeti
Araştırmanın dayandığı bilimsel yaklaşımları açıklayabilir. Yazılı Sınav Ödev / Proje Sunum / Seminer Ders Dinleme ve anlamlandırma
Bilimsel araştırmanın aşamalarını bilir. Yazılı Sınav Ödev / Proje Sunum / Seminer Ders Dinleme ve anlamlandırma
Bilimsel araştırma yazarken başka kaynaklardan yararlanarak kurallara uygun biçimde alıntı yapar ve referans gösterir. Yazılı Sınav Ödev / Proje Sunum / Seminer Ders Dinleme ve anlamlandırma
Araştırma ve yayın etiğini bilir. Yazılı Sınav Ödev / Proje Sunum / Seminer Ders Dinleme ve anlamlandırma
Bilimsel araştırmanın veri toplama yöntemlerini bilir. Yazılı Sınav Ödev / Proje Sunum / Seminer Ders Dinleme ve anlamlandırma
DERS ÖĞRENME ÇIKTISI
PÇ 1 PÇ 2 PÇ 3 PÇ 4 PÇ 5 PÇ 6 PÇ 7 PÇ 8 PÇ 9 PÇ 10 PÇ 11 PÇ 12
Araştırmanın dayandığı bilimsel yaklaşımları açıklayabilir. 4 4 4 4 4 4 4 4 4 4 4 4
Bilimsel araştırmanın aşamalarını bilir. 4 4 4 4 4 4 4 4 4 4 4 4
Bilimsel araştırma yazarken başka kaynaklardan yararlanarak kurallara uygun biçimde alıntı yapar ve referans gösterir. 4 4 4 4 4 4 4 4 4 4 4 4
Araştırma ve yayın etiğini bilir. 4 4 4 4 4 4 4 4 4 4 4 4
Bilimsel araştırmanın veri toplama yöntemlerini bilir. 4 4 4 4 4 4 4 4 4 4 4 4