EN
  • Anasayfa
  • İİF111 Hadis İlimleri ve Hadis Usulü I (2021 - 2022 / 1. Yarıyıl)
  • EN
İİF111 - Hadis İlimleri ve Hadis Usulü I
Ders Adı Kodu Yarıyıl T+U Saat AKTS Pdf
Hadis İlimleri ve Hadis Usulü I İİF111 1 2 + 0 3,0 Pdf
Birim Bölüm
İSLAMİ İLİMLER
Derece Seviye Lisans - Zorunlu - Türkçe
Dersin Verilişi Yüz yüze
EBS Koordinatörü Dr. Öğr. Üyesi Fatma AYDIN
Ders Veren Dr. Öğr. Üyesi Fatma AYDIN
Amaç

Hadis ilminin doğuşu ve gelişim dönemleri hakkında bilgi vermeyi amaçlamaktadır.

Ders İçeriği

Hadis tarihinin ilk üç asrının temel özellikleri, yarı sistemli ve sistematik hadis rivayeti, düşünce ekollerinin oluşumu, isnadın başlangıcı, cerh-tadil ilminin teşekkülü, hadis rihleleri, tedvin ve tasnif faaliyetleri, Kütüb-i sitte eserlerinin tanıtımı.

Ders Kaynakları Ahmet Yücel, Hadis Tarihi
Bekir Kuzudişli, Hadis Tarihi
Hadis ilimleri ve hadis tarihi. / Ali Osman Koçkuzu
Hadis tarihi. / İsmail Hakkı İzmirli
Hadis Tarihi, Lisans Yayıncılık
Açıldığı Öğretim Yılı 2018 - 2019 2019 - 2020 2020 - 2021 2021 - 2022
Yarıyıl İçi Çalışmalar Katkı Yüzdesi (%)
Ara Sınav 1 40
Toplam 40
Yarıyıl Sonu Çalışmalar Katkı Yüzdesi (%)
Final %60
Toplam %60
Yarıyıl İçinin Başarıya Oranı %40
Yarıyıl Sonu Çalışmalar %60
Toplam %100
Kategori Ders İlişki Yüzdeleri (%)
Aktarılabilir Beceri Dersleri
0
Beşeri, İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri
0
Destek Dersleri
0
Ek Dersler
0
Kategori
0
Mesleki Seçmeli Dersler
0
Temel Meslek Dersleri
0
Uygulama Dersleri
0
Uzmanlık / Alan Dersleri
0
Ders İş Yükü Öğretim Metotlar / Öğretim Metodu Süresi (Saat) Sayısı Toplam İş Yükü (Saat)
Dinleme ve anlamlandırma Ders 2 13 26
Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme Tartışmalı Ders 2 8 16
Önceden planlanmış özel beceriler Problem Çözme 2 5 10
Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme, takım çalışması Beyin Fırtınası 2 5 10
Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme Küçük Grup Tartışması 1 5 5
Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim, eleştirel düşünme, soru geliştirme, yönetsel beceriler, takım çalışması Grup Çalışması 2 2 4
Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme Panel 1 1 1
Ara Sınav 1 Ara Sınav 1 1 1 1
Ödev 1 Ödev 1 1 1 1
Final Final 1 1 1
Dönem Sonu Uygulaması Dönem Sonu Uygulaması 1 1 1
Ödev (Sunum) Ödev (Sunum) 1 1 1
Toplam İş Yükü (Saat) 77
AKTS = Toplam İş Yükü (Saat) / 25.5 (s) 3,02
AKTS
Hafta Konu Öğretim Metodu
1 Hadis ve Sünnet Terimleri Ders Beyin Fırtınası Gösterim
2 Tedvin öncesinde hadis Ders Problem Çözme Gösterim
3 Fitne olayları ve isnadın başlangıcı Ders Beyin Fırtınası Gösterim
4 Hadislerin tedvini ve sistemli hadis rivayeti Beyin Fırtınası Gösterim Ders
5 Düşünce ekollerinin oluşumu Ders Problem Çözme Gösterim
6 Hadislerin yayılması ve rihleler Ders Beyin Fırtınası Gösterim
7 İkinci asırda isnad kullanımı ve cerh-tadil ilminin oluşumu Ders Tartışmalı Ders Gösterim
8 Hadislerin tasnifi Ders Beyin Fırtınası Gösterim
9 Buhârî ve el-Câmiu's-sahih'i
10 Müslim ve el-Câmiu's-sahih'i
11 Tirmizî ve Câmi'i
12 Ebû Dâvud ve Sünen'i
13 Nesâî ve Sünen'i
14 İbn Mâce ve Sünen'i
Ders Öğrenme Çıktısı Ölçme Değerlendirme Öğretim Metodu Öğrenme Faaliyeti
Dinî ilimler alanında temel bilgileri, kavramları, görüşleri ve tarihsel süreçleri bilir. Yazılı Sınav Ödev / Proje Ders Problem Çözme Beyin Fırtınası Gösterim Dinleme ve anlamlandırma Önceden planlanmış özel beceriler Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme, takım çalışması Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme
Hz. Peygamber'e ait söz ve uygulamaları bilir, anlar ve yorumlar. Yazılı Sınav Ödev / Proje Ders Problem Çözme Beyin Fırtınası Gösterim Dinleme ve anlamlandırma Önceden planlanmış özel beceriler Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme, takım çalışması Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme
İslâm dininin temel kaynaklarından yararlanır ve günümüz için geçerli yorumlar yapar. Yazılı Sınav Ödev / Proje Ders Problem Çözme Beyin Fırtınası Gösterim Dinleme ve anlamlandırma Önceden planlanmış özel beceriler Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme, takım çalışması Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme
Hz. Peygamber’in söz, fiil ve takrirleri, fiziksel ve ahlaki özellikleri, hadisin ve hadis ilminin tarihi seyri, usulü, problemleri, yorumlanması ve kültürel değeri hakkında bilgi sahibidir. Yazılı Sınav Ödev / Proje Ders Problem Çözme Beyin Fırtınası Gösterim Dinleme ve anlamlandırma Önceden planlanmış özel beceriler Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme, takım çalışması Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme
DERS ÖĞRENME ÇIKTISI
Dinî ilimler alanında temel bilgileri, kavramları, görüşleri ve tarihsel süreçleri bilir. 5 3 3 4 5 4 3 2 3 2
Hz. Peygamber'e ait söz ve uygulamaları bilir, anlar ve yorumlar. 2 2 2 2 2 2 2 2 2 2
İslâm dininin temel kaynaklarından yararlanır ve günümüz için geçerli yorumlar yapar. 4 3 3 3 3 3 3 3 3 3
Hz. Peygamber’in söz, fiil ve takrirleri, fiziksel ve ahlaki özellikleri, hadisin ve hadis ilminin tarihi seyri, usulü, problemleri, yorumlanması ve kültürel değeri hakkında bilgi sahibidir. 3 3 3 3 3 3 3 3 3 3