EN
  • Anasayfa
  • İİF117 Eğitim Bilimine Giriş (Pedagojik Formasyon) (2021 - 2022 / 1. Yarıyıl)
  • EN
İİF117 - Eğitim Bilimine Giriş (Pedagojik Formasyon)
Ders Adı Kodu Yarıyıl T+U Saat AKTS Pdf
Eğitim Bilimine Giriş (Pedagojik Formasyon) İİF117 1 2 + 0 2,0 Pdf
Birim Bölüm
İSLAMİ İLİMLER
Derece Seviye Lisans - Seçmeli - Türkçe
Dersin Verilişi Bu ders anlatım, soru cevap, tartışma yöntemleri kullanılarak ve öğrenci sunumlarıyla desteklenerek işlenmektedir.
EBS Koordinatörü Doç. Dr. Nurullah AYDENİZ
Ders Veren Doç. Dr. Nurullah AYDENİZ
Amaç

Bu dersi başarıyla tamamlayan her öğrenci; 1. Eğitim bilimiyle ilgili temel kavramları açıklayabilir. 2. Eğitim biliminin kapsamını, ilgili bilimlerinin özelliklerini ortaya koyabilir. 3. Eğitim biliminin diğer bilimlerle ilişkisini açıklayabilir. 4. Eğitim biliminin tarihsel gelişimini açıklayabilir. 5. Eğitim biliminin felsefi temellerini açıklayabilir. 6. Eğitiminin psikolojik, toplumsal temellerini irdeleyebilir. 7. Eğitimin hukuki, ekonomik temellerini irdeleyebilir. 8. Eğitim sisteminde öğretmenin rolünü ve öğretmenlik mesleğinin özelliklerini açıklayabilir. 9. Türk Milli Eğitim Sisteminin yapısını, işleyişini, genel özelliklerini açıklayabilir. 10. Eğitimdeki yeni yaklaşımları irdeleyebilir.

Ders İçeriği

Bu derste eğitim bilim(leri)nin alanı, diğer bilimlerle ilişkileri, eğitiminin temelleri vb. konular ele alınmaktadır.

Ders Kaynakları 1. Münire Erden, Eğitim Bilimlerine Giriş, Arkadaş Yayınevi, Ankara, 2012.
Açıldığı Öğretim Yılı 2018 - 2019 2019 - 2020 2020 - 2021 2021 - 2022
Yarıyıl İçi Çalışmalar Katkı Yüzdesi (%)
Ara Sınav 1 40
Toplam 40
Yarıyıl Sonu Çalışmalar Katkı Yüzdesi (%)
Final %60
Toplam %60
Yarıyıl İçinin Başarıya Oranı %40
Yarıyıl Sonu Çalışmalar %60
Toplam %100
Kategori Ders İlişki Yüzdeleri (%)
Aktarılabilir Beceri Dersleri
0
Beşeri, İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri
0
Destek Dersleri
0
Ek Dersler
0
Kategori
0
Mesleki Seçmeli Dersler
0
Temel Meslek Dersleri
0
Uygulama Dersleri
0
Uzmanlık / Alan Dersleri
0
Ders İş Yükü Öğretim Metotlar / Öğretim Metodu Süresi (Saat) Sayısı Toplam İş Yükü (Saat)
Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim Sınıf Dışı Çalışma 1 9 9
Önceden planlanmış özel beceriler Rol Yapma / Drama 1 3 3
Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme Küçük Grup Tartışması 1 5 5
Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim, eleştirel düşünme, soru geliştirme, yönetsel beceriler, takım çalışması Grup Çalışması 1 5 5
Dinleme ve anlamlandırma Ders 1 14 14
Önceden planlanmış özel beceriler Özel Destek / Yapısal Örnekler 1 5 5
Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme Tartışmalı Ders 1 5 5
Ara Sınav 1 Ara Sınav 1 1 1 1
Ödev 1 Ödev 1 1 1 1
Final Final 1 1 1
Toplam İş Yükü (Saat) 49
AKTS = Toplam İş Yükü (Saat) / 25.5 (s) 1,92
AKTS
Hafta Konu Öğretim Metodu
1 Tanışma ve Ders İçeriğinin Tanıtımı
2 Eğitim Bilimiyle İlgili Temel Kavramlar
3 Eğitim Bilimlerinin Diğer Bilimlerle İlişkisi ve İşlevleri
4 Eğitimin Felsefi Temelleri
5 Eğitimin Toplumsal Temelleri
6 Eğitimin Hukuksal Temelleri
7 Eğitimin Ekonomik Temelleri
8 Ara Sınav
9 Eğitimin Politik Temelleri
9 Eğitimin Psikolojik Temelleri
11 Eğitim Biliminin Tarihsel Gelişimi
12 Türk Milli Eğitim Sisteminin Yapısı ve Özellikleri; Eğitim Sisteminde Öğretmenin Rolü ve Öğretmenlik Mesleğinin Özellikleri
13 Öğretmen Yetiştirme Alanındaki Uygulamalar ve Gelişmeler
14 Final
Ders Öğrenme Çıktısı Ölçme Değerlendirme Öğretim Metodu Öğrenme Faaliyeti
Eğitimin, hukuki, sosyal, psikolojik, felsefi, tarihi temellerini kavrar
Okul ve eğitime ilişkin farklı bakış açılarını değerlendirir
Türk eğitim sisteminin yapı ve işleyişini bilir.
Eğitimle ilgili temel kavramları bilir
Öğretmenlik mesleğinin özelliklerini kavrar
DERS ÖĞRENME ÇIKTISI
Eğitimin, hukuki, sosyal, psikolojik, felsefi, tarihi temellerini kavrar - - - - - - - - - -
Okul ve eğitime ilişkin farklı bakış açılarını değerlendirir - - - - - - - - - -
Türk eğitim sisteminin yapı ve işleyişini bilir. - - - - - - - - - -
Eğitimle ilgili temel kavramları bilir - - - - - - - - - -
Öğretmenlik mesleğinin özelliklerini kavrar - - - - - - - - - -