Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | AKTS | |
Eğitim Bilimine Giriş (Pedagojik Formasyon) | İİF117 | 1 | 2 + 0 | 2,0 |
Birim Bölüm | İSLAMİ İLİMLER |
Derece Seviye | Lisans - Seçmeli - Türkçe |
Dersin Verilişi | Bu ders anlatım, soru cevap, tartışma yöntemleri kullanılarak ve öğrenci sunumlarıyla desteklenerek işlenmektedir. |
EBS Koordinatörü | Doç. Dr. Nurullah AYDENİZ |
Ders Veren | Doç. Dr. Nurullah AYDENİZ |
Amaç |
Bu dersi başarıyla tamamlayan her öğrenci; 1. Eğitim bilimiyle ilgili temel kavramları açıklayabilir. 2. Eğitim biliminin kapsamını, ilgili bilimlerinin özelliklerini ortaya koyabilir. 3. Eğitim biliminin diğer bilimlerle ilişkisini açıklayabilir. 4. Eğitim biliminin tarihsel gelişimini açıklayabilir. 5. Eğitim biliminin felsefi temellerini açıklayabilir. 6. Eğitiminin psikolojik, toplumsal temellerini irdeleyebilir. 7. Eğitimin hukuki, ekonomik temellerini irdeleyebilir. 8. Eğitim sisteminde öğretmenin rolünü ve öğretmenlik mesleğinin özelliklerini açıklayabilir. 9. Türk Milli Eğitim Sisteminin yapısını, işleyişini, genel özelliklerini açıklayabilir. 10. Eğitimdeki yeni yaklaşımları irdeleyebilir. |
Ders İçeriği |
Bu derste eğitim bilim(leri)nin alanı, diğer bilimlerle ilişkileri, eğitiminin temelleri vb. konular ele alınmaktadır. |
Ders Kaynakları |
1. Münire Erden, Eğitim Bilimlerine Giriş, Arkadaş Yayınevi, Ankara, 2012.
|
Açıldığı Öğretim Yılı | 2018 - 2019 2019 - 2020 2020 - 2021 2021 - 2022 |
Yarıyıl İçi Çalışmalar | Katkı Yüzdesi (%) |
Ara Sınav 1 | 40 |
Toplam | 40 |
Yarıyıl Sonu Çalışmalar | Katkı Yüzdesi (%) |
Final | %60 |
Toplam | %60 |
Yarıyıl İçinin Başarıya Oranı | %40 |
Yarıyıl Sonu Çalışmalar | %60 |
Toplam | %100 |
Kategori | Ders İlişki Yüzdeleri (%) |
Aktarılabilir Beceri Dersleri
|
0
|
Beşeri, İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri
|
0
|
Destek Dersleri
|
0
|
Ek Dersler
|
0
|
Kategori
|
0
|
Mesleki Seçmeli Dersler
|
0
|
Temel Meslek Dersleri
|
0
|
Uygulama Dersleri
|
0
|
Uzmanlık / Alan Dersleri
|
0
|
Ders İş Yükü | Öğretim Metotlar / Öğretim Metodu | Süresi (Saat) | Sayısı | Toplam İş Yükü (Saat) |
Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim | Sınıf Dışı Çalışma | 1 | 9 | 9 |
Önceden planlanmış özel beceriler | Rol Yapma / Drama | 1 | 3 | 3 |
Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme | Küçük Grup Tartışması | 1 | 5 | 5 |
Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim, eleştirel düşünme, soru geliştirme, yönetsel beceriler, takım çalışması | Grup Çalışması | 1 | 5 | 5 |
Dinleme ve anlamlandırma | Ders | 1 | 14 | 14 |
Önceden planlanmış özel beceriler | Özel Destek / Yapısal Örnekler | 1 | 5 | 5 |
Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme | Tartışmalı Ders | 1 | 5 | 5 |
Ara Sınav 1 | Ara Sınav 1 | 1 | 1 | 1 |
Ödev 1 | Ödev 1 | 1 | 1 | 1 |
Final | Final | 1 | 1 | 1 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 49 | |||
AKTS = Toplam İş Yükü (Saat) / 25.5 (s) | 1,92 | |||
AKTS |
Hafta | Konu | Öğretim Metodu |
---|---|---|
1 | Tanışma ve Ders İçeriğinin Tanıtımı | |
2 | Eğitim Bilimiyle İlgili Temel Kavramlar | |
3 | Eğitim Bilimlerinin Diğer Bilimlerle İlişkisi ve İşlevleri | |
4 | Eğitimin Felsefi Temelleri | |
5 | Eğitimin Toplumsal Temelleri | |
6 | Eğitimin Hukuksal Temelleri | |
7 | Eğitimin Ekonomik Temelleri | |
8 | Ara Sınav | |
9 | Eğitimin Politik Temelleri | |
9 | Eğitimin Psikolojik Temelleri | |
11 | Eğitim Biliminin Tarihsel Gelişimi | |
12 | Türk Milli Eğitim Sisteminin Yapısı ve Özellikleri; Eğitim Sisteminde Öğretmenin Rolü ve Öğretmenlik Mesleğinin Özellikleri | |
13 | Öğretmen Yetiştirme Alanındaki Uygulamalar ve Gelişmeler | |
14 | Final |
Ders Öğrenme Çıktısı | Ölçme Değerlendirme | Öğretim Metodu | Öğrenme Faaliyeti |
Eğitimin, hukuki, sosyal, psikolojik, felsefi, tarihi temellerini kavrar | |||
Okul ve eğitime ilişkin farklı bakış açılarını değerlendirir | |||
Türk eğitim sisteminin yapı ve işleyişini bilir. | |||
Eğitimle ilgili temel kavramları bilir | |||
Öğretmenlik mesleğinin özelliklerini kavrar |
DERS ÖĞRENME ÇIKTISI |
PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
Eğitimin, hukuki, sosyal, psikolojik, felsefi, tarihi temellerini kavrar | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - |
Okul ve eğitime ilişkin farklı bakış açılarını değerlendirir | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - |
Türk eğitim sisteminin yapı ve işleyişini bilir. | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - |
Eğitimle ilgili temel kavramları bilir | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - |
Öğretmenlik mesleğinin özelliklerini kavrar | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - |