Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | AKTS | |
Kur'an Okuma ve Tecvid II | İİF102 | 2 | 2 + 0 | 3,0 |
Birim Bölüm | İSLAMİ İLİMLER |
Derece Seviye | Lisans - Zorunlu - Türkçe |
Dersin Verilişi | Yüz yüze |
EBS Koordinatörü | Dr. Öğr. Üyesi Lokman BEDİR |
Ders Veren | Dr. Öğr. Üyesi Lokman BEDİR |
Amaç |
Kurallarına uygun tarzda yüzünden ve ezbere güzel Kur'an okuma becerisi kazanmak, Tecvid kurallarını teorik ve uygulamalı öğrenmek, bazı sûreleri manalarını kavrayarak ezberlemek |
Ders İçeriği |
Teorik Tecvid konuları ve Tecvid tahlili, bazı sûrelerin ezberlenmesi, meallerinin kavranması ve 1-2. cüzleri yüzüne okuma |
Ders Kaynakları |
Abdurrahman Çetin, Kur’an Okuma Esasları, Emin Yayınları, İstanbul, 2017
Yardımcı Kaynak: Demirhan Ünlü, Kur’ân-ı Kerîm’in Tecvîdi, Ankara, 1993 Yardımcı Kaynak: Ramazan Pakdil, Ta’lim Tecvid ve Kıraat, MÜİF Vakfı Yayınları, İstanbul, 2016 |
Açıldığı Öğretim Yılı | 2018 - 2019 2019 - 2020 2020 - 2021 2021 - 2022 |
Yarıyıl İçi Çalışmalar | Katkı Yüzdesi (%) |
Ara Sınav 1 | 20 |
Ödev 1 | 20 |
Ödev 2 | 20 |
Toplam | 60 |
Yarıyıl Sonu Çalışmalar | Katkı Yüzdesi (%) |
Final | %40 |
Toplam | %40 |
Yarıyıl İçinin Başarıya Oranı | %60 |
Yarıyıl Sonu Çalışmalar | %40 |
Toplam | %100 |
Kategori | Ders İlişki Yüzdeleri (%) |
Aktarılabilir Beceri Dersleri
|
0
|
Beşeri, İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri
|
0
|
Destek Dersleri
|
0
|
Ek Dersler
|
0
|
Kategori
|
0
|
Mesleki Seçmeli Dersler
|
0
|
Temel Meslek Dersleri
|
0
|
Uygulama Dersleri
|
0
|
Uzmanlık / Alan Dersleri
|
0
|
Ders İş Yükü | Öğretim Metotlar / Öğretim Metodu | Süresi (Saat) | Sayısı | Toplam İş Yükü (Saat) |
Önceden planlanmış özel beceriler | Problem Çözme | 1 | 1 | 1 |
Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme | Tartışmalı Ders | 2 | 2 | 4 |
Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim | Sınıf Dışı Çalışma | 1 | 4 | 4 |
Araştırma – yaşam boyu öğrenme, durumları işleme, soru geliştirme, yorumlama, sunum | Sözlü | 2 | 3 | 6 |
Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, Bilişim becerileri | Benzetim | 2 | 14 | 28 |
Dinleme ve anlamlandırma | Ders | 1 | 14 | 14 |
Ara Sınav 1 | Ara Sınav 1 | 4 | 1 | 4 |
Ödev 1 | Ödev 1 | 3 | 1 | 3 |
Ödev 2 | Ödev 2 | 3 | 1 | 3 |
Final | Final | 6 | 1 | 6 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 73 | |||
AKTS = Toplam İş Yükü (Saat) / 25.5 (s) | 2,86 | |||
AKTS |
Hafta | Konu | Öğretim Metodu |
---|---|---|
1 | Vakıf ve İbtida, Kadir Sûresi, Yüzüne Okuma (3. cüz) | Tartışmalı Ders Grup Çalışması |
2 | Vakf ve İbtida, Ezber dinleme, yüzüne okuma (3. cüz) | Tartışmalı Ders Grup Çalışması |
3 | Vasl, ‘Alak Sûresi, yüzüne okuma (3. cüz) | Tartışmalı Ders Grup Çalışması |
4 | Özel Okunuşlu Kelimeler, Ezber dinleme, yüzüne okuma (3. cüz) | Tartışmalı Ders Grup Çalışması |
5 | Özel Okunuşlu kelimeler, Tîn Sûresi, yüzüne okuma (3. cüz) | Tartışmalı Ders Grup Çalışması |
6 | Tecvid alıştırmaları, Ezber dinleme, yüzüne okuma (3. cüz) | Tartışmalı Ders Grup Çalışması |
7 | Tecvid alıştırmaları, İnşirah Sûresi, yüzüne okuma (3. cüz) | Tartışmalı Ders Grup Çalışması |
8 | Ezber Dinleme | Sözlü |
9 | Duha Sûresi, yüzüne okuma (4. cüz) | Ders Grup Çalışması |
10 | Ezber dinleme, yüzüne okuma (4. cüz) | Ders Grup Çalışması |
11 | Leyl Sûresi, yüzüne okuma (4. cüz) | Ders Grup Çalışması |
10 | Ezber dinleme, yüzüne okuma (4. cüz) | Ders Grup Çalışması |
13 | Şems Sûresi, yüzüne okuma (4. cüz) | Ders Grup Çalışması |
14 | Tecvid alıştırmaları, Ezber dinleme | Ders Tartışmalı Ders |
Ders Öğrenme Çıktısı | Ölçme Değerlendirme | Öğretim Metodu | Öğrenme Faaliyeti |
Kur' an-ı Kerim'i öğretebilecek düzeyde ve Tecvid kurallarına uygun olarak yüzüne okur. | Sözlü Sınav | Grup Çalışması Ders | Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim, eleştirel düşünme, soru geliştirme, yönetsel beceriler, takım çalışması Dinleme ve anlamlandırma |
Tecvid kurallarını teorik ve pratik olarak bilir ve ayetlerin Tecvid tahlilini yapabilir. | Yazılı Sınav | Ders Tartışmalı Ders | Dinleme ve anlamlandırma Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme |
Diyanet İşleri Başkanlığının din görevlilerinde şart olarak aradığı namaz duaları ve bazı sûreleri ezbere bilir, usûlüne göre okuyabilir ve tercüme edebilir. | Yazılı Sınav Sözlü Sınav | Ders Tartışmalı Ders | Dinleme ve anlamlandırma Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme |
DERS ÖĞRENME ÇIKTISI |
PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
Kur' an-ı Kerim'i öğretebilecek düzeyde ve Tecvid kurallarına uygun olarak yüzüne okur. | 5 | 5 | 2 | 2 | 1 | 1 | 2 | - | - | - |
Tecvid kurallarını teorik ve pratik olarak bilir ve ayetlerin Tecvid tahlilini yapabilir. | 5 | 5 | 1 | 2 | - | 1 | 2 | - | - | - |
Diyanet İşleri Başkanlığının din görevlilerinde şart olarak aradığı namaz duaları ve bazı sûreleri ezbere bilir, usûlüne göre okuyabilir ve tercüme edebilir. | 5 | 5 | 1 | 1 | 1 | 2 | 2 | - | - | - |