EN
  • Anasayfa
  • İİF110 Hadis İlimleri ve Hadis Usulü II (2021 - 2022 / 2. Yarıyıl)
  • EN
İİF110 - Hadis İlimleri ve Hadis Usulü II
Ders Adı Kodu Yarıyıl T+U Saat AKTS Pdf
Hadis İlimleri ve Hadis Usulü II İİF110 2 2 + 0 3,0 Pdf
Birim Bölüm
İSLAMİ İLİMLER
Derece Seviye Lisans - Zorunlu - Türkçe
Dersin Verilişi Yüz yüze
EBS Koordinatörü Dr. Öğr. Üyesi Fatma AYDIN
Ders Veren Dr. Öğr. Üyesi Ahmet ALKAN
Amaç

Öğrencilerin, hadis tespit yöntemlerini, hadisin senet ve metninin durumlarını öğrenmelerini sağlamak.

Ders İçeriği

Hadis-sünnet kavramları, hadis türleri, hadis usulü eserleri, râvi değerlendirmesi, cerh-tadil kriterleri, hadis öğrenim ve öğretim metotları, hadis ilimleri.

Ders Kaynakları Ahmet Yücel, Hadis Usulü, İstanbul 2016.
Talat Koçyiğit, Hadis Usulü, Ankara 2012.
Mahmûd et-Tahhân, Teysîru Mustalahi'l-Hadîs, Riyad 2010.
İsmail Lütfi Çakan, Hadis Usulü, İstanbul 2016.
Hadis tesbit yöntemi. / Abdullah Aydınlı.
Hadis ıstılahları sözlüğü. / Abdullah Aydınlı
Tefsir ve hadis usulünün bazı meseleleri. / Muhammed Tayyib Okiç
Hadis usulü ve ıstılahları : giriş. / Babanzade Ahmet Naim Bey
Hadis, usul ve hayat : Hadis usulü tarihine giriş. / Huriye Martı
Hadis Usulü, Lisans Yayıncılık
Açıldığı Öğretim Yılı 2018 - 2019 2019 - 2020 2020 - 2021 2021 - 2022
Yarıyıl İçi Çalışmalar Katkı Yüzdesi (%)
Ara Sınav 1 40
Toplam 40
Yarıyıl Sonu Çalışmalar Katkı Yüzdesi (%)
Final %60
Toplam %60
Yarıyıl İçinin Başarıya Oranı %40
Yarıyıl Sonu Çalışmalar %60
Toplam %100
Kategori Ders İlişki Yüzdeleri (%)
Aktarılabilir Beceri Dersleri
0
Beşeri, İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri
0
Destek Dersleri
0
Ek Dersler
0
Kategori
0
Mesleki Seçmeli Dersler
0
Temel Meslek Dersleri
0
Uygulama Dersleri
0
Uzmanlık / Alan Dersleri
0
Ders İş Yükü Öğretim Metotlar / Öğretim Metodu Süresi (Saat) Sayısı Toplam İş Yükü (Saat)
Dinleme ve anlamlandırma Ders 3 13 39
Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme Tartışmalı Ders 3 13 39
Önceden planlanmış özel beceriler Problem Çözme 3 13 39
Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme, takım çalışması Beyin Fırtınası 3 13 39
Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme Küçük Grup Tartışması 2 4 8
Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme Gösterim 2 3 6
Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim, eleştirel düşünme, soru geliştirme, yönetsel beceriler, takım çalışması Grup Çalışması 2 3 6
Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme Panel 2 3 6
Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma İnceleme / Anket Çalışması 2 2 4
Ara Sınav 1 Ara Sınav 1 1 1 1
Ödev 1 Ödev 1 1 1 1
Ödev 2 Ödev 2 1 1 1
Final Final 1 1 1
Dönem Sonu Uygulaması Dönem Sonu Uygulaması 1 1 1
Ödev (Sunum) Ödev (Sunum) 1 1 1
Toplam İş Yükü (Saat) 192
AKTS = Toplam İş Yükü (Saat) / 25.5 (s) 7,53
AKTS
Hafta Konu Öğretim Metodu
1 Hadis usûlü ilminin doğuşu, amacı ve tanımı Ders Beyin Fırtınası Gösterim
2 Hadis usûlü ilminin kaynakları Ders Beyin Fırtınası Gösterim
3 Hadis usulü ilminin muhtevası Ders Problem Çözme Gösterim
4 Hadis Öğrenim ve Öğretim Metotları
5 Ravi, mervi ve rivayet kavramları Ders Problem Çözme Gösterim
6 Ravide Bulunması Gereken Vasıflar
7 Kaynağına Göre Hadis Çeşitleri
8 İsnad, sened, metin, ittisal, inkıta kavramları Ders Beyin Fırtınası Gösterim
9 Ravi Sayısına Göre Hadis Çeşitleri
10 Sıhhat Bakımından Hadis Çeşitleri
11 Zayıf Hadis ve Çeşitleri Ders Tartışmalı Ders Gösterim
12 Mevzu Hadis ve Ortaya Çıkış Nedenleri Ders Problem Çözme Beyin Fırtınası
13 Hadis İlimleri Ders Problem Çözme Beyin Fırtınası
14 İtibar, mütabaat ve şevâhid kavramları Ders Gösterim
Ders Öğrenme Çıktısı Ölçme Değerlendirme Öğretim Metodu Öğrenme Faaliyeti
Hadis usulünün temel kaynaklarını tanır. Yazılı Sınav Ödev / Proje Ders Problem Çözme Beyin Fırtınası Gösterim Dinleme ve anlamlandırma Önceden planlanmış özel beceriler Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme, takım çalışması Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme
Hadis tespit ve tashih yöntemlerini ana hatlarıyla öğrenir. Yazılı Sınav Ödev / Proje Ders Problem Çözme Beyin Fırtınası Gösterim Dinleme ve anlamlandırma Önceden planlanmış özel beceriler Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme, takım çalışması Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme
Hadis usulü edebiyatının oluşumunun arkasındaki temel nedenleri kavrar. Yazılı Sınav Ödev / Proje Ders Problem Çözme Beyin Fırtınası Gösterim Dinleme ve anlamlandırma Önceden planlanmış özel beceriler Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme, takım çalışması Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme
Hz. Peygamber’in söz, fiil ve takrirleri, fiziksel ve ahlaki özellikleri, hadisin ve hadis ilminin tarihi seyri, usulü, problemleri, yorumlanması ve kültürel değeri hakkında bilgi sahibidir. Yazılı Sınav Ödev / Proje Ders Problem Çözme Beyin Fırtınası Gösterim Dinleme ve anlamlandırma Önceden planlanmış özel beceriler Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme, takım çalışması Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme
Hadis kaynakları arasında karşılaştırma yapabilir. Yazılı Sınav Ödev / Proje Ders Problem Çözme Beyin Fırtınası Gösterim Dinleme ve anlamlandırma Önceden planlanmış özel beceriler Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme, takım çalışması Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme
DERS ÖĞRENME ÇIKTISI
Hadis usulünün temel kaynaklarını tanır. 5 4 5 3 4 3 4 4 3 3
Hadis tespit ve tashih yöntemlerini ana hatlarıyla öğrenir. 5 4 5 3 4 3 4 4 3 3
Hadis usulü edebiyatının oluşumunun arkasındaki temel nedenleri kavrar. 5 4 5 3 4 3 4 4 3 3
Hz. Peygamber’in söz, fiil ve takrirleri, fiziksel ve ahlaki özellikleri, hadisin ve hadis ilminin tarihi seyri, usulü, problemleri, yorumlanması ve kültürel değeri hakkında bilgi sahibidir. 5 4 5 3 4 3 4 4 3 3
Hadis kaynakları arasında karşılaştırma yapabilir. 5 4 5 3 4 3 4 4 3 3