EN
  • Anasayfa
  • İİF116 Mantık (2021 - 2022 / 2. Yarıyıl)
  • EN
İİF116 - Mantık
Ders Adı Kodu Yarıyıl T+U Saat AKTS Pdf
Mantık İİF116 2 2 + 0 3,0 Pdf
Birim Bölüm
İSLAMİ İLİMLER
Derece Seviye Lisans - Zorunlu -
Dersin Verilişi Öğrencilere mantığın düşünce dünyamızdaki önemini vurgulayarak ilgili konuları güncel ve akılda kalıcı örneklerle anlatmak suretiyle ders verilmektedir
EBS Koordinatörü Doç. Dr. Kemal GÖZ
Ders Veren Doç. Dr. Kemal GÖZ
Amaç

Mantıklı düşünme, doğru tanımlar yapabilme, doğru önermeler kurabilme, önermeleri denetleyebilme ve doğru önermelerden hareketle yeni bir doğru önerme üretebilme becerisini kazandırmak

Ders İçeriği

Mantığın tanımı, beş tümel, tanım, önerme ve kıyas konuları

Ders Kaynakları el-Vâdıh fi'l-Mantık
Klasik Mantık, Prof. Dr. Necati Öner
Klasik Mantığa Giriş, Prof. Dr. İbrahim Emiroğlu
Açıldığı Öğretim Yılı 2018 - 2019 2019 - 2020 2020 - 2021 2021 - 2022
Yarıyıl İçi Çalışmalar Katkı Yüzdesi (%)
Ara Sınav 1 40
Toplam 40
Yarıyıl Sonu Çalışmalar Katkı Yüzdesi (%)
Final %60
Toplam %60
Yarıyıl İçinin Başarıya Oranı %40
Yarıyıl Sonu Çalışmalar %60
Toplam %100
Kategori Ders İlişki Yüzdeleri (%)
Aktarılabilir Beceri Dersleri
0
Beşeri, İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri
0
Destek Dersleri
0
Ek Dersler
0
Kategori
0
Mesleki Seçmeli Dersler
0
Temel Meslek Dersleri
0
Uygulama Dersleri
0
Uzmanlık / Alan Dersleri
0
Ders İş Yükü Öğretim Metotlar / Öğretim Metodu Süresi (Saat) Sayısı Toplam İş Yükü (Saat)
Önceden planlanmış özel beceriler Problem Çözme 1 14 14
Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme, takım çalışması Beyin Fırtınası 1 14 14
Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme Tartışmalı Ders 1 14 14
Dinleme ve anlamlandırma Ders 1 14 14
Ara Sınav 1 Ara Sınav 1 14 1 14
Final Final 14 1 14
Toplam İş Yükü (Saat) 84
AKTS = Toplam İş Yükü (Saat) / 25.5 (s) 3,29
AKTS
Hafta Konu Öğretim Metodu
1 Mantığın Tanımı, Konuları ve Önemi
2 Kavram ve Terim, Kavramın Tanımı, Kavramlar arası ilişkiler
3 Beş Tümel
4 Tanım ve Bölme, Cins, Nevi ve Fasıl Konuları
5 Arazın Kısımları, Dört Nispet .Bölmenin şartları
6 Hüküm ve Önerme, Önermeler
7 Önermeler Arası Hükümler, Önerme Çeşitleri
8 ARA SINAV
9 Akıl yürütme Kıyasın Tanımı ve çeşitleri Basit kıyas
10 Bileşik Kıyaslar
11 Kıyasın değeri
12 Temsil ve Tümevarım
13 Tasdik Türleri ve beş sanat
14 Genel değerlendirme
Ders Öğrenme Çıktısı Ölçme Değerlendirme Öğretim Metodu Öğrenme Faaliyeti
Temel mantık kavramlarını kullanma becerisi kazanır Sunum / Seminer Beyin Fırtınası Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme, takım çalışması
Öğrenciler düşünsel faaliyetlerinde onlara yardımcı olacak doğru ve sistemli bir düşünme becerisi kazanır. Sunum / Seminer Tartışmalı Ders Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme
Bireysel felsefi argümanlarındaki akıl yürütmeleri denetleyebilir. Sunum / Seminer Tartışmalı Ders Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme
Farklı mantık türleri üzerinde farkındalık geliştirerek, önermeler, önermeler arasındaki ilişkiler, ve önermelerin sembolleştirilmesine aşina olacaktır Sunum / Seminer Beyin Fırtınası Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme, takım çalışması
DERS ÖĞRENME ÇIKTISI
Temel mantık kavramlarını kullanma becerisi kazanır - - 5 - - - - - - -
Öğrenciler düşünsel faaliyetlerinde onlara yardımcı olacak doğru ve sistemli bir düşünme becerisi kazanır. - - 5 - - 4 - - - -
Bireysel felsefi argümanlarındaki akıl yürütmeleri denetleyebilir. - - - - - - 5 - 5 -
Farklı mantık türleri üzerinde farkındalık geliştirerek, önermeler, önermeler arasındaki ilişkiler, ve önermelerin sembolleştirilmesine aşina olacaktır - - 5 - - - - - - -