EN
  • Anasayfa
  • İİF118 Eğitim Psikolojisi (Pedagojik Formasyon) (2021 - 2022 / 2. Yarıyıl)
  • EN
İİF118 - Eğitim Psikolojisi (Pedagojik Formasyon)
Ders Adı Kodu Yarıyıl T+U Saat AKTS Pdf
Eğitim Psikolojisi (Pedagojik Formasyon) İİF118 2 2 + 0 2,0 Pdf
Birim Bölüm
İSLAMİ İLİMLER
Derece Seviye Lisans - Seçmeli - Türkçe
Dersin Verilişi Bu ders anlatım, soru cevap, tartışma yöntemleri kullanılarak ve öğrenci sunumlarıyla desteklenerek işlenmektedir.
EBS Koordinatörü
Ders Veren Doç. Dr. Nurullah AYDENİZ
Amaç

Gelişim ve öğrenme ile ilgili temel bilgileri kazandırarak, öğretmen adaylarının, öğrenme etkinliğinin gerektirdiği hazırlığı yapabilecek becerileri edinmelerini sağlamak.

Ders İçeriği

Öğrencinin gelişimi ve öğrenmesine yönelik bilgi ve becerilere yönelik bir müfredat yapısı bulunmaktadır. Bu bağlamda doğumdan ergenliğe fiziksel, psikolojik, toplumsal, bilişsel ve ahlaki gelişim konuları ele alınmaktadır. Bunların yanı sıra öğrenmeyi etkileyen faktörler, davranışçı, bilişsel ve toplumsal öğrenme kuramlarına değinilmektedir.

Ders Kaynakları Alim Kaya, Eğitim Psikolojisi, Pegem Akademi Yayınları, 7. Baskı, 2012, ANKARA.
Mustafa Köylü, Gelişimsel Basamaklara Göre Din Eğitimi, Nobel Yayınları, 3. Baskı, 2013, ANKARA.
Açıldığı Öğretim Yılı 2018 - 2019 2019 - 2020 2020 - 2021 2021 - 2022
Yarıyıl İçi Çalışmalar Katkı Yüzdesi (%)
Ara Sınav 1 40
Toplam 40
Yarıyıl Sonu Çalışmalar Katkı Yüzdesi (%)
Final %60
Toplam %60
Yarıyıl İçinin Başarıya Oranı %40
Yarıyıl Sonu Çalışmalar %60
Toplam %100
Kategori Ders İlişki Yüzdeleri (%)
Aktarılabilir Beceri Dersleri
0
Beşeri, İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri
0
Destek Dersleri
0
Ek Dersler
0
Kategori
0
Mesleki Seçmeli Dersler
0
Temel Meslek Dersleri
0
Uygulama Dersleri
0
Uzmanlık / Alan Dersleri
0
Ders İş Yükü Öğretim Metotlar / Öğretim Metodu Süresi (Saat) Sayısı Toplam İş Yükü (Saat)
Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim Sınıf Dışı Çalışma 1 10 10
Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim, eleştirel düşünme, soru geliştirme, yönetsel beceriler, takım çalışması Grup Çalışması 1 8 8
Dinleme ve anlamlandırma Ders 1 14 14
Ara Sınav 1 Ara Sınav 1 8 1 8
Final Final 16 1 16
Toplam İş Yükü (Saat) 56
AKTS = Toplam İş Yükü (Saat) / 25.5 (s) 2,20
AKTS
Hafta Konu Öğretim Metodu
1 Gelişim kavramları
2 Fiziksel gelişim
3 Bilişsel gelişim
4 Kişilik gelişimi
5 Ahlaki gelişim
6 Öğrenme Psikolojisinde Temel Kavramlar
7 Klasik (Tepkisel) Koşullanma Edimsel Koşullanma
8 Ara Sınav
9 Sosyal Bilişsel Öğrenme Kuramı
10 Geştalt Öğrenme Kuramı
11 Bilgiyi İşleme Kuramı
12 Beyin Temelli Öğrenme
13 Yapılandırmacı Öğrenme Öğrenmeyi Etkileyen Etmenler
14 Final Sınavı
Ders Öğrenme Çıktısı Ölçme Değerlendirme Öğretim Metodu Öğrenme Faaliyeti
Fiziksel, duygusal ve bilişsel gelişimin kavramlarını açıklayabilme
Gelişimin tanımını ve ilkelerini kavrayabilme
Sosyal, dil ve mizah gelişimini kavrayabilme
Öğrenmenin tanımını kavrayabilme, öğrenmeyle ilişkili değişkenleri açıklayabilme
Gelişim ve öğrenme arasındaki ilişkiyi sentezleyebilme
DERS ÖĞRENME ÇIKTISI
Fiziksel, duygusal ve bilişsel gelişimin kavramlarını açıklayabilme - - - - - - - - - -
Gelişimin tanımını ve ilkelerini kavrayabilme - 5 5 - - - - - - -
Sosyal, dil ve mizah gelişimini kavrayabilme - - - - - - - - - -
Öğrenmenin tanımını kavrayabilme, öğrenmeyle ilişkili değişkenleri açıklayabilme - - - - - - - - - -
Gelişim ve öğrenme arasındaki ilişkiyi sentezleyebilme - 5 - 5 - - - - - -