Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | AKTS | |
Eğitim Psikolojisi (Pedagojik Formasyon) | İİF118 | 2 | 2 + 0 | 2,0 |
Birim Bölüm | İSLAMİ İLİMLER |
Derece Seviye | Lisans - Seçmeli - Türkçe |
Dersin Verilişi | Bu ders anlatım, soru cevap, tartışma yöntemleri kullanılarak ve öğrenci sunumlarıyla desteklenerek işlenmektedir. |
EBS Koordinatörü | |
Ders Veren | Doç. Dr. Nurullah AYDENİZ |
Amaç |
Gelişim ve öğrenme ile ilgili temel bilgileri kazandırarak, öğretmen adaylarının, öğrenme etkinliğinin gerektirdiği hazırlığı yapabilecek becerileri edinmelerini sağlamak. |
Ders İçeriği |
Öğrencinin gelişimi ve öğrenmesine yönelik bilgi ve becerilere yönelik bir müfredat yapısı bulunmaktadır. Bu bağlamda doğumdan ergenliğe fiziksel, psikolojik, toplumsal, bilişsel ve ahlaki gelişim konuları ele alınmaktadır. Bunların yanı sıra öğrenmeyi etkileyen faktörler, davranışçı, bilişsel ve toplumsal öğrenme kuramlarına değinilmektedir. |
Ders Kaynakları |
Alim Kaya, Eğitim Psikolojisi, Pegem Akademi Yayınları, 7. Baskı, 2012, ANKARA.
Mustafa Köylü, Gelişimsel Basamaklara Göre Din Eğitimi, Nobel Yayınları, 3. Baskı, 2013, ANKARA. |
Açıldığı Öğretim Yılı | 2018 - 2019 2019 - 2020 2020 - 2021 2021 - 2022 |
Yarıyıl İçi Çalışmalar | Katkı Yüzdesi (%) |
Ara Sınav 1 | 40 |
Toplam | 40 |
Yarıyıl Sonu Çalışmalar | Katkı Yüzdesi (%) |
Final | %60 |
Toplam | %60 |
Yarıyıl İçinin Başarıya Oranı | %40 |
Yarıyıl Sonu Çalışmalar | %60 |
Toplam | %100 |
Kategori | Ders İlişki Yüzdeleri (%) |
Aktarılabilir Beceri Dersleri
|
0
|
Beşeri, İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri
|
0
|
Destek Dersleri
|
0
|
Ek Dersler
|
0
|
Kategori
|
0
|
Mesleki Seçmeli Dersler
|
0
|
Temel Meslek Dersleri
|
0
|
Uygulama Dersleri
|
0
|
Uzmanlık / Alan Dersleri
|
0
|
Ders İş Yükü | Öğretim Metotlar / Öğretim Metodu | Süresi (Saat) | Sayısı | Toplam İş Yükü (Saat) |
Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim | Sınıf Dışı Çalışma | 1 | 10 | 10 |
Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim, eleştirel düşünme, soru geliştirme, yönetsel beceriler, takım çalışması | Grup Çalışması | 1 | 8 | 8 |
Dinleme ve anlamlandırma | Ders | 1 | 14 | 14 |
Ara Sınav 1 | Ara Sınav 1 | 8 | 1 | 8 |
Final | Final | 16 | 1 | 16 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 56 | |||
AKTS = Toplam İş Yükü (Saat) / 25.5 (s) | 2,20 | |||
AKTS |
Hafta | Konu | Öğretim Metodu |
---|---|---|
1 | Gelişim kavramları | |
2 | Fiziksel gelişim | |
3 | Bilişsel gelişim | |
4 | Kişilik gelişimi | |
5 | Ahlaki gelişim | |
6 | Öğrenme Psikolojisinde Temel Kavramlar | |
7 | Klasik (Tepkisel) Koşullanma Edimsel Koşullanma | |
8 | Ara Sınav | |
9 | Sosyal Bilişsel Öğrenme Kuramı | |
10 | Geştalt Öğrenme Kuramı | |
11 | Bilgiyi İşleme Kuramı | |
12 | Beyin Temelli Öğrenme | |
13 | Yapılandırmacı Öğrenme Öğrenmeyi Etkileyen Etmenler | |
14 | Final Sınavı |
Ders Öğrenme Çıktısı | Ölçme Değerlendirme | Öğretim Metodu | Öğrenme Faaliyeti |
Fiziksel, duygusal ve bilişsel gelişimin kavramlarını açıklayabilme | |||
Gelişimin tanımını ve ilkelerini kavrayabilme | |||
Sosyal, dil ve mizah gelişimini kavrayabilme | |||
Öğrenmenin tanımını kavrayabilme, öğrenmeyle ilişkili değişkenleri açıklayabilme | |||
Gelişim ve öğrenme arasındaki ilişkiyi sentezleyebilme |
DERS ÖĞRENME ÇIKTISI |
PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
Fiziksel, duygusal ve bilişsel gelişimin kavramlarını açıklayabilme | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - |
Gelişimin tanımını ve ilkelerini kavrayabilme | - | 5 | 5 | - | - | - | - | - | - | - |
Sosyal, dil ve mizah gelişimini kavrayabilme | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - |
Öğrenmenin tanımını kavrayabilme, öğrenmeyle ilişkili değişkenleri açıklayabilme | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - |
Gelişim ve öğrenme arasındaki ilişkiyi sentezleyebilme | - | 5 | - | 5 | - | - | - | - | - | - |