Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | AKTS | |
Çocuk ve Ergen Psikolojisi | İİF119 | 1 | 2 + 0 | 2,0 |
Birim Bölüm | İSLAMİ İLİMLER |
Derece Seviye | Lisans - Seçmeli - Türkçe |
Dersin Verilişi | Ders, anlatım yöntemi,, soru cevap, tartışma ve beyin fırtınası tekniğiyle işlenmektedir. |
EBS Koordinatörü | |
Ders Veren | |
Amaç |
Gelişim dönemi olarak çocukluk ve ergenlikle ilgili temel kavramları, dönemin önemli özelliklerini kavratarak öğretmen adaylarının eğitim açısından kritik dönemler kabul edilen bu süreçte profesyonelce sorumluluklarını yerine getirecek bilgi ve beceriyi onlara kazandırmak. |
Ders İçeriği |
Bu ders kapsamında ergenlik tanımları, ergenlikte bedensel ve cinsel gelişim, ergenlikte duygusal ve sosyal gelişme, ergenlikte kişilik gelişimi, ergenlik döneminde ilgiler, mesleğe yönelme, suçluluk, bağımlılık ve nevrotik bozukluklar gibi konuları yer almaktadır. |
Ders Kaynakları |
Adnan Kulaksızoğlu, Ergenlik Psikolojisi, İstanbul: Remzi Kitabevi Sefa Saygılı, “Çocuk Psikolojisi” ve “Ergenlik Sorunları” adlı kitapları
|
Yarıyıl İçi Çalışmalar | Katkı Yüzdesi (%) |
Bu bilgi girilmemiştir. | |
Toplam | 0 |
Yarıyıl Sonu Çalışmalar | Katkı Yüzdesi (%) |
Bu bilgi girilmemiştir. | |
Toplam | %0 |
Yarıyıl İçinin Başarıya Oranı | %0 |
Yarıyıl Sonu Çalışmalar | %0 |
Toplam | %0 |
Kategori | Ders İlişki Yüzdeleri (%) |
Aktarılabilir Beceri Dersleri
|
0
|
Beşeri, İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri
|
0
|
Destek Dersleri
|
0
|
Ek Dersler
|
0
|
Kategori
|
0
|
Mesleki Seçmeli Dersler
|
0
|
Temel Meslek Dersleri
|
0
|
Uygulama Dersleri
|
0
|
Uzmanlık / Alan Dersleri
|
0
|
Ders İş Yükü | Öğretim Metotlar / Öğretim Metodu | Süresi (Saat) | Sayısı | Toplam İş Yükü (Saat) |
Ara Sınav 1 | Ara Sınav 1 | 1 | 1 | 1 |
Final | Final | 1 | 1 | 1 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 2 | |||
AKTS = Toplam İş Yükü (Saat) / 25.5 (s) | 0,08 | |||
AKTS |
Hafta | Konu | Öğretim Metodu |
---|---|---|
1 | Çocuğun bedensel gelişimi | |
2 | Çocuğun ruhsal gelişimi | |
3 | Çocuğun sosyal gelişimi | |
4 | Çocuğun dil gelişimi | |
5 | Ergenlik kuramları ve tanımları | |
6 | Ergenlikte bedensel ve cinsel gelişim | |
7 | Ara Sınav | |
6 | Ergenlikte bedensel ve cinsel gelişim | |
9 | Ergenlikte duygusal ve sosyal gelişim | |
10 | Ergenlikte kişilik gelişimi | |
11 | Ergenlikte zihinsel gelişime | |
12 | Ergenlikte ilgi ve yönelimler | |
13 | Ergenlikte suçluluk, madde bağımlılığı ve nevrotik bozukluklar | |
14 | Final |
Ders Öğrenme Çıktısı | Ölçme Değerlendirme | Öğretim Metodu | Öğrenme Faaliyeti |
Çocukluktan ergenliğe bilişsel gelişimi anlar. | |||
Çocukluktan ergenliğe toplumsal gelişimi anlar. | |||
Çocukluktan ergenliğe fiziksel gelişimi anlar. | |||
Çocukluktan ergenliğe ahlak gelişimini anlar. | |||
Çocukluktan ergenliğe kişilik gelişimini bilir. |
DERS ÖĞRENME ÇIKTISI |
PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
Çocukluktan ergenliğe bilişsel gelişimi anlar. | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - |
Çocukluktan ergenliğe toplumsal gelişimi anlar. | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - |
Çocukluktan ergenliğe fiziksel gelişimi anlar. | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - |
Çocukluktan ergenliğe ahlak gelişimini anlar. | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - |
Çocukluktan ergenliğe kişilik gelişimini bilir. | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - |